Inlägg från: mammsen79 |Visa alla inlägg
  • mammsen79

38+ och försöker bli gravid.

smurfen 11 skrev 2018-06-21 16:33:31 följande:

Ok, det var så för mig också, jag var rädd för biverkningar av östrogenet och att det skulle göra on när jag tog sprutorna och även äggplocket. Men inga biverkningar, kändes inget när jag tog sprutorna och äggplocket kändes inte alls. Så jag var tom lite irriterad på mig själv att vi väntat så länge, pga mina rädslor:/

Det kan ju vara olika för olika personer det där hur det känns.

Om värdena är bra, vänta inte om ni vill och kan, skulle jag säga.

Skönt att läsa. Jag tänker med så att vf vänta men vi är ju två som sagt och min sambo är lite upp o ner i detta beslut då han inte har fast jobb men jag har o att han är för gammal. Han o jag flyttade ihop för 8 månader sedan varit ett par i 5,5 år.
  • mammsen79
    Anonym (Sanna) skrev 2018-06-21 21:44:41 följande:

Jag äter folsyra och kör inte heller med stickor. Jag har rätt tydlig äl. Blir aldrig gravid så känns som att det något dom stör. Skulle ha gjort en spolning för länge sen. Hoppas ni når ett bra beslut för båda i helgen. Håller tummarna ni ger det en chans när läkaren gett er goda odds ändå.

Blev lite fel där, min sambo tycker att han är för gammal för att bli pappa. Jag sagt att han är inte det utan det är jag som börjar bli för gammal och ska vi ha barn så är det nu som gäller o inte vänta ett år även om vi får det. Vi kan få hjälp tills jag är 40 år. Jag har ju två tjejer sedan tidigare förhållande som är 16 och 12 år. Tack för alla svar jag får det värmer då man försökt länge och haft otur med som missfall och ofostrig graviditet suck såklart man är rädd att misslyckas
  • mammsen79
    Anonym (Sanna) skrev 2018-06-22 14:51:07 följande:

Glad Midsommar tjejer! Hoppas ni har det fint. Här regnar det men vi har det mysigt ändå.

Trevlig midsommar alla
  • mammsen79

Är det någon här som har väldigt sen ägglossning? Jag är i dag pådag17 har ägglossning o ska ha mens på dag 27 så tror det är därför inte ägget fastnar.

• mammsen79

Hej alla det var vääääldigt länge sedan jag var här inne. Fortsätter kämpa på här o hoppas på ett +smörjer mig nu med progestereon kräm har så sen ägglossning o kort lutelfas så tror det är därför jag ej blir gravid. Vi har varit på utredning o info om provrörsbefruktning så blir det ingen graviditet denna gång så blir det att börja med hormonsprutor och pröva provrörsbefruktning är mycket nervös inför det, någon med som går igenom samma eller som gjort det? Dela gärna av er, undrar om det gör ont när de tar ut äggen? Någon mer som har kort lutelfas? Jag har en lutelfas på 9-10 dagar.

• mammsen79
    smurfen 11 skrev 2018-08-15 18:51:11 följande:

Har inte heller skrivit här på ett tag.

Låter ju möjligt att det är så för dig, bra att ni kommit till skott med ivf. Jag har gjort det och ångrar lite att vi väntade länge med det, för chanserna ökar ju inte med åldern. För mig kändes bara ett stick när hon satte bedövningen, sen kändes inte äggplocket alls faktiskt. Jag var ju full med morfin också så det spelade ju viss roll:) och vi tog inte ut så många ägg.

Även sprutorna gick bättre å ta än förväntat.

Lycka till:)

Glad jag blir att du skriver, Så det blev en knodd till slut? Skönt att höra att det inte gör så ont vissa andra skriver man kan behöva psykolog?
  • mammsen79
    smurfen 11 skrev 2018-08-16 13:43:21 följande:

Kan man hjälpa till på nåt sätt är det ju bra:)

Nä inte via ivf, men möjligen via äggdonation. 

Psykolog? Har jag aldrig läst om att nån behöver pga äp. Däremot vet jag vissa kliniker erbjuder en gång hos psykolog under behandlingen, om man vill.

ok jag förstår, få se om mensen kommer om 1 v. Suck
  • mammsen79
    DragonWoman skrev 2018-08-21 22:28:10 följande:

Idag föddes en liten tös på 3164 gr och 48 cm. Var lite halvdramatiskt. Ska skriva ner när jag är lite mer mänsklig

Grattis ??
  • mammsen79

Idag kom min mens, ledsen o besviken! Om det nu är mens för kommer lite mörkt blod. Min mens är beräknad idag, tog ägglossnings test denna månad o hade ägglossning på dag 16 så endast 9 dagar lutelfas suck. Någon mer som har så kort mellan ägglossning o mens? Väntar på att mensen ska komma igång så jag kan börja med hormon sprutorna. Så orolig rädd.

• mammsen79
    Anonym (Lillgrodan) skrev 2018-08-22 10:07:51 följande:

Jag har 10 dagars lutealfas den här månaden. Har BIM på fredag. Känns inte som att det har tagit sig den här månaden. För kort lutealfas i min värld. Men det kan bero på att jag fick mf förra månaden. Den månaden hade jag 20 dagars lutealfas. Så vi får se vad jag har nästa månad om mensen kommer.

Förstår din rädsla, all styrka till dig <3

Tack ??jag ska börjar med sprutor lördag eller söndag.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.