smurfen 11 skrev 2017-08-10 14:25:35 följande:
Så bra att du får utredning, men efter 5 mf?? Varför har du inte fått tidigare?
Lupusantikoagulans är för att se att du inte bildar blodproppar som då stänger till blodförseln till embryot.
Att inte vården ger detta till alla (utredning), så hade de inte blivit nedringda, och man sprungit hos gyn så ofta, då hade de ju kunnat minska lidande tidigt om de vet vad för mediciner de behöver ge.
Men om du blivit gravid förut, hur kommer det sig de vill kolla äggledarna?
Du hade kanske inte ork å fråga när hon ringde, ursäkta mina frågor...
Jag fick tid för utredning efter de första 2 mf (i aug 15 och sedan dec-15) pga av ålder och att vi även försökt 6 månader innan.
Ringde jan-16 och fick tid i slutet av mars på kliniken.
I mitten av mars hittade gyn en cysta som såg otäck ut på min ena äggstock och de visste inte vad det var riktigt. Om den var ofarlig osv,
Så bröstundersökningar, röntgen och prover på tumörmarkeringar och så plus att de trodde att de tidiga mf då berodde på den för det kan tydligen ställa till det i kroppen. Då ville de inte göra massa infertilitetsundersökningar förrän allt det var över. Så då bokade jag av tiden.
Fick en ny tid direkt på infert. i aug-16 ifall inte den där cystan var farlig för då hade vi stått inför att kanske inte ens skulle kunna få fler barn.
Fick iaf svar på alla prover och alla undersökningar såg bra ut men de lovade ändå inget förrän de tagit bort den. Den satt så dumt så de kunde inte lova vad de kunde spara innan de kikat in/öppnat mig.
efter operation så hade de iaf sparat allt och sen kom semestern och sedan i missen av aug-16 så plussade jag. Då fick jag avboka tiden på kliniken igen..
Ma i okt-16
plus julafton -16
avboka tid januari
Ma i feb
Väntade på tid till infert
plussa juni-17
ma juli-17
Så vi har försökt få komma intill
men eftersom gyn lovat mig samma medicinering som jag skulle få efter en utredning på infert så har vi fortsatt försöka iaf. Sist gick jag på extra progesteron och trombyl. Denna gång är jag lovad fragmin också och kanske kanske kortison.
de säger att pga av ålder så ska vi fortsätta försöka så länge vi väntar på utredning. om vi orkar..
Så vår historia är låååång..