Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-04-13 14:16:22 följande:

Idag och lördag blir nog perfekt, och sen måndag :)

Ja precis :) ska verkligen försöka få till det lite oftare denna cykel.

Iom att sambon äter RR nu så hoppas jag han blir lite mer sugen av sig. Jag kan ju som sagt lätt ha sex flera ggr per dag.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-16 07:27:14 följande:

Äl är på gång fast jag blir inte klok på riktigt när den är. Tog äl test i förrgår som visade negativt. Strecket var lite svagare än kontrollstrecket. Tog ett igårmorse också som visade samma men sen på eftermiddagen var det svagare. Så här blir det alltid för mig. Tester visar aldrig starkt och positivt. Kände av molvärk igårkväll. På morgon har jag äggvitetrådar. Som sagt svårt att tyda. Vi får sexa på ikväll och hoppas på det bästa.

Testa i dag runt 14-15-snåret igen. Blir det svagare igen så blir det nog så för dig bara.

Själv är jag rädd att vi fick till det försent denna cykel :(

Hade sex i torsdags morse utan att han kom och sen i natt med full styrka ;) dock fick jag första glada gubben i torsdags så med tanke på den extrema äl-värken jag kände i går vid lunch och fram mot hela kvällen, gissar jag på att äl skedde i går. Nu helt lugnt i magen.

Antingen en perfekt tajming eller för sent.

Tempar du? Det kan hjälpa en att lära sig när äl sker i förhållande till positiva äl-test.
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-16 10:29:53 följande:

Testa digitala med fubbelhormonindikator, de läser in din nivå på hormon och hittar stegringen. Så slipper du tolka streck.Jag tror ni prickade det bra, ägget börjar ju vandra ner och då möts de i äggledaren. Så nog helt perfekt!

När ska jag börja med progesteronkrämen? Funderar på att kolla tempen i morgon bitti och ligger den över 36.9 är ju äl över, så börja smörja i morgon eller vågar jag redan nu? Sen det där med cb digitala. Jag verkar ha så starkt LH-hormon så den glada gubben visar sig fast teststrecket inte är lika starkt som kontrollstrecket. Så då får jag glada gubbar i 3-4 dagar!

I går morse var teststrecket starkare än kontrollstrecket så det hade ju räknats positivt på ett vanligt äl-test. Inte dagarna innan liksom.

Nu blir det iaf inget sex mer på ett par dagar då sambon ska bort. Hoppas hoppas att vi inte missade äl!

Hur mår du Nykär15?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-16 12:36:42 följande:

Om han ändå åker bort o äl verkar förbi så hade jag börjat med krämen.

Mår illa och har rejäl molvärk, lugnande o skönt men man är lätt utslagen, skönt med långledig helg ;) ser inte fram emot att jobba. Seaband lindrar illamåendet rätt mycket tack o lov!

Ja det där lillamåendet verkar man inte komma ifrån. Men minns att min tidigare BM sa att illamående var bra för graviditeten. Bra tips med Seaband!, hoppas jag att jag får användning av sen :)

Ja jag tror att äl är förbi men vet ju inte hundra. Har rätt mycket mol nu så avvaktar nog och smörjer på i morgon bitti. Nu finns ju färska spermier som jag hoppas överlever tills i morgon om nu ägget inte släppt än.

Mycket analyserande hit å dit :) hehe

Hur långt är det tills du får göra vul?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-16 14:26:14 följande:

Jag vet, man analyserar allt! Gör inget om man börjar med krämen 5-6 dgr efter äl heller, så ingen panik ju.

Jag är v 5+4 nu och VUL är 8+1.

Hon ville göra redan 6+1, men pga tidigare erfarenhet där man bara såg hinnsäck då så vågar jag inte...det gick bra den gången och dottern är 9 år nu, men var onödig oro i en vecka innan det gick att se ett foster.

Så även om jag vill veta, så vill jag inte göra något för tidigt. Man ser ju mycket bättre efter 7+0. Men läkaren var ledig den veckan så fick bli veckan efter och då kunde vi båda först på torsdagen...men snart bara två veckor kvar :)

Äh jag började nyss med krämen! Ganska säker på att ägget släppte i natt eller i morse. Hade sån galen molvärk i går kväll som var helt borta i morse.

Två veckor går ju jättefort :) och då kommer ni ju verkligen kunna se ett pickande hjärta!

Har ni berättat för någon annan än eller håller ni det hemligt tills ni gjort RUL?
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-16 16:52:13 följande:

Till RUL skulle aldrig gå hålla det hemligt hahaha svullnar fort...tredje barnet ;)

Alla i familjen vet och några vänner. Insåg vid vårt MA att det var bättre folk visste, enklare få stöd då...jobbigt berätta i efterhand. Så de har vetat från start. Jobbet får veta efter NIPT och ett sista ul i v 13.

Jag vet! Man svullnar jättefort! Och håller med, mycket bättre med stöd. Sen har jag svårt att ljuga och vara hal för folk. Mina närmaste vänner vet också att vi typ försöker så när de frågar i bland hur det går, skulle jag inte klara att ljuga om vi blev gravida.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-16 19:15:06 följande:

Jag testade igen kl 15 och det var fortfarande ett väldigt svagt streck, svagare än på morgon. Jag har nog missat stegringen igår. Tror äl blir ikväll/inatt. Har lite mera molvärk nu. Svårt att veta men vi kör på ikväll.

Låter så! Vilken CD är du på?

Jag räknar min äl igår så i dag blir äl+1

Kör iof som fan i magen nu men på ett annat sätt än i går. Nu mer dov och tungt mol. I går mer koncentrerat runt äggstockar och en skarpare vassare känsla.

Då räknar du din äl i dag eller i morgon? Märkt av äl-sekret?

Ja kör på i kväll :)

Nu blir det lite chill ett par dagar tills man börjar analysera symptom. Suck! Blir så trött på mig själv.
  • Milou3

Haha ja verkligen klockren kommentar med äggrik påsk :)

Skönt att höra ifrån er alla!

Jag tempade i morse och från att ha legat runt 36.8 dök den till 36.4 i dag så gissar att ägget faktiskt släppte i natt! Åker tempen upp i morgon bitti så bekräftas ju det.

Då borde sexet runt 02.30 natten till i går vara ganska bra hoppas jag. Kanske kan få till det i kväll men tveksamt då sambons jobbångest redan börjar göra sig påmind. Iof konstigt att den första glada gubben på CB kom för 5 dagar sen. Så himla långt innan äggsläpp borde den inte ge utslag tycker man. Så vet egentligen inte hur jag ska räkna nu : /

Ska på intervju i morgon för nytt jobb. Behöver det verkligen ekonomiskt men en bebis kan ju liksom inte vänta heller åldersmässigt. Äh det blir som det blir. Tror ändå lite på ödet :)

Måste bara höra med er sen gällande äl-sekret. Det riktigt genomskinliga trådiga. Minskar det med åldern?

Jag hade det mer förr. Nu får man leta typ :)

• Milou3
    Hemflyttad skrev 2017-04-17 14:28:47 följande:

Vad bra, då tajmade ni ju in det jättebra. Men konstigt att du får ÄL så många dagar efter glad gubbe. För mig funkar det så som det "ska", alltså ÄL omkring 1,5 dagar efter första glad gubbe. Men det är väl inte så konstigt om det varierar mellan olika kvinnor, våra kroppar är knepiga. Kanske gjorde kroppen ett försök till ÄL men det blev inget och sedan försökte den igen några dagar senare? Inte så ovanligt, tror jag.

Spännande med nytt jobb! Tycker absolut du ska satsa, blir det så blir det som sagt. Det löser sig.

Angående äl-sekret så är det nog lite mindre numera, men märker ingen jätteskillnad. Tänk på att dricka ordentligt! Kan ju tillägga att senaste gången jag blev gravid hade jag mindre än vanligt och det gick ändå.

Min teori är att jag får sån stark LH att den glada gubben visas för tidigt, för jag kollar alltid på stickan på digitala och det var först i lördagsmorse som teststrecket var starkare än kontrollstrecket och 1,5 dag efter det var ju i går kväll :)

Hur som, fick nyss till lite eftermiddagssex så nu måste vi verkligen ha tajmat! Helnöjd!! Resten får ödet bestämma :)

Och du har nog rätt, dricker på tok för dåligt! Ska tänka på det till nästa cykel om det inte tar sig denna.
  • Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-17 16:39:34 följande:

Tycker också sekretet är som vanligt, särskilt det trådiga. Ibland är det lite knepigt men då tror jag det kan bli två äggsläpp eller så beror det på att det håller på avslutas. Hoppas inte det sistnämnda, vill ju hinna få en bebis först.

Då lyckades ni tajma in bra Malou. Håller tummarna!

Vi missade chansen igårkväll så försöker på nytt ikväll. Antingen har inte äl varit igårkväll utan idag så vi prickar eller så lyckas vi få till det timmarna efter äggsläpp så det ändå kan träffas rätt. Får hoppas på det bästa!

Håller tummarna för sex i kväll och att ni prickar in det perfekt!

Jag räknar äl i dag mtp tempdroppet så i morgon äl +1

Kommer vara på äl+9 när min son fyller år! Vore såå kul att få plussa då!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.