Inlägg från: Zora |Visa alla inlägg
  • Zora

38+ och försöker bli gravid.

Nykär15 skrev 2017-07-11 10:12:38 följande:
    Noja inte över det! Mina symtom har alltid börjat smyga sig på först efter 6+0 och närmare 7. Hade lite annan typ av molvärk före bim bara som jag kände igen som gravidmolande...därav att jag testade så tidigt. Försök slappna av, ta ett nytt test i morgon och se hur det utvecklats. 
    Nä jag ska försöka slappna av. Vet att jag inte fått symptom förrän senare också, men förra gången så kom ju aldrig de där riktiga symptomen och det gick ju åt skogen då.. lite rädd att det ska bli samma sak igen. Men ska verkligen försöka slappna av. Har köpt digitalt test som jag tänker ta imorgon
  • Zora

Så här ser testerna ut idag. Ingen ökning, men det digitala är ju tydligt iallafall! Bör man oroa sig för att det är så svaga tester?

• Zora
    Nykär15 skrev 2017-07-12 08:44:51 följande:

Du har haft helt blanka test efter ditt MA va? Så det inte finns misstanke om att de resterna som inte hade kommit ut faktiskt sitter kvar? Mina test gick ju upp och ner under tre månader, först när sista resten var borta som det blev totalt blankt. Mina tester kunde vissa dagar vara starkare än dina, använde bara testlagret. 

Men om du har haft blanka emellan så skulle jag istället ta ett från testlagret på em, jag testade starkare på urin dagtid än på morgonurin och det är många som har det så. Räcke att jag kissade ut all morgonurin, väntade en timme och tog test så var det genast markant starkare. Håller tummarna!

Hmmm... har tagit några tester efter och åtminstone 2 har varit blanka (dom togs dagarna efter varandra) här är en bild hur det sett ut. På första hade jag tagit ett Äl test också för att se om Äl var på G, därför ligger det också med

• Zora
    Nykär15 skrev 2017-07-12 09:22:48 följande:

Ja det från 5/7 är ju iaf blankt så det bör stämma att det är en ny graviditet, så hade jag absolut tolkat det. 

Testa ta ett nu som inte är morgonurin, det borde vara starkare. Jag tror allt är som det ska, men att ägget kanske lossade lite senare än vad du trodde bara Hjärta

Ja det borde ju vara en ny graviditet. Får kanske ta ett nytt test senare. Måste man hålla sig länge om man tar på dagen/kvällen?
  • Zora
    Nykär15 skrev 2017-07-12 09:52:06 följande:
    Nej, är just det som är grejen, jag har bara väntat nån timme efter jag kissat ut morgonurinet. Tror snarare att man inte ska vänta för länge faktiskt, så har det varit för mig iaf. 
    Ok, får se om jag hinner med att ta ett senare idag :)
  • Zora
    Too tiki skrev 2017-07-12 10:54:31 följande:

bluebird6: Är så ledsen för din skull, vet inte vad jag mer kan skriva än stor kram till digHjärta Gråter

Zora: Stort GRATTIS, så kul att det tog sig direkt på första försöketSkrattande

Tack! Ja det känns lite otroligt faktiskt. Svårt att ta in. Men jag är väldigt glad blandat med lite oro förstås
  • Zora
    emlavinga skrev 2017-07-12 12:43:23 följande:
    Stort Grattis till plusset!
    Tack!
  • Zora
    smurfen 11 skrev 2017-07-12 14:20:42 följande:
    Det är ju bra med de dagarna, då har ni gjort det ni kan :), tänk om min sambo hade lyckats med det !
    Too tiki skrev 2017-07-12 11:00:44 följande:

En liten rapport från mig kommer här :)

Fick maximal fertilitet på monitorn igår men idag, på cd 12, hade inte tempen stigit. Hade ÄL känningar igår men värre nu så jag antar att ägget är på G att släppa. Vi rullade runt i sänghalmen på fredag och igår på kvällen så jag hoppas vi täckt in ÄL bra, för ikväll lär det inte bli något sexa av för jag har lyckats få ryggskott :( Kram till er alla!

Då kan ni mycket väl ha tajmat in det !
    Ryggskott usch...hoppas du blir bättre snart.

Zora; håller tummar det går vägen nu !

Bluebird; hoppas ändå det blir så bra det kan bli:(, som någon annan skrev tror jag, kolla det med immunnedsättande, kortison, förutom trombyl och progesteron.
    Tack! Ja det är bara att hålla tummarna att det går bra!
  • Zora
    Nykär15 skrev 2017-07-14 09:17:15 följande:

Hur går det för dig? Har du testat något mer och sett en ökning? 

Nej, har inte testat mer. Tänkte vänta någon/några dagar så det förhoppningsvis blir en ordentlig stegring.
  • Zora
    Nykär15 skrev 2017-07-14 09:17:15 följande:

Hur går det för dig? Har du testat något mer och sett en ökning? 

Testade nu nyss och nu har det stegrats iallafall!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.