Inlägg från: Milou3 |Visa alla inlägg
  • Milou3

38+ och försöker bli gravid.

Rosenlarv skrev 2017-04-06 22:43:52 följande:

Upplever att det just nu känns och blöder som en vanlig mens:(

Då räknas det som en mens!

Så fick jag bim+4 i december. Fick sen äl runt dag 14-15 ändå. Hoppas du mår bättre snart.
  • Milou3

Jag är ju stans största fegis alltså ...

Tog 2 glas vin som tröst pga mensen kom i går och vågade inte ta Rosenroten. I morse sneglade jag på asken och tänkte ta men skulle i väg på ett möte och målade upp för mitt inre hur jag satt på mötet och skämde ut mig med andnöd osv. Lär ju dricka 2 glas vin i kväll med så om jag börjar i morgon bitti, då är sambon hemma och kan köra in mig till akuten om jag skulle få någon allergisk reaktion. På riktigt, VARFÖR är jag så nojig?!! Gick med urinvägsinfektion i 2 månader för två år sedan innan jag tillslut vågade äta penicillinet.

Och det hjälpte ju inte att det stod "Använd inte detta om du är allergisk mot Rosenrot eller andra verksamma ämnen" Å hur vet jag det?

Ska skärpa till mig nu och ta en tablett!

Nykär15, tror du det är okej att ta en tablett nu och dricka lite rött till maten i kväll? Du som kört RR :)

• Milou3
    Anonym (Sanna) skrev 2017-04-07 12:58:30 följande:

Milou3: jag har tagit rosenrot och vin och det har gått bra.

Bra! :)
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-07 13:09:14 följande:

Klart det är ok! Jag har druckit både vin och bubbel med RR utan problem :) är ett snällt medel, är ju inget receptbelagt och jag tror inte du kommer märka av nåt. Men klart det kan vara skönt ha sambon hemma när du tar första tabletten. 

Nämen precis.

Ska googla fetbladsväxter och korsallergi bara sen ger jag mig :)

Nu jävlarrr ska det tas
  • Milou3

Ja ni får ju inte lämna den här tråden nu. Vill kunna följa er fram till förlossningen :)

• Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-07 14:41:28 följande:

Jag stannar gärna! Sist jag var gravid blev jag lite utfryst ur en grupp för att jag hade blivit gravid fast allas mål var att få ett barn...jag försökte förklara att man vet inte utgången för en grav så tidigt och att man fortsatt behöver stöttning och att man kan få prata av sig...men det tyckte inte de, och sen gick ju allt åt helvete vilket jag gick in o skrev till dem...jag tycker det är mysigt med en blandad skara, det ger hopp, eller har iaf gjort för mig!

Vilka omänskliga själar!

Jag njuter av att höra andras glädje och tycker ämnet i sig är jätteintressant.

Just nu terrordåd här i Sthlm så mina nojor över RR blev helt plötsligt väldigt triviala.
  • Milou3

Så. Nu är första tabletten med Rosenrot svald.

Nersköljd med ett glas rött haha. Har GAD så oroar mig lite väl mycket för allt möjligt lite för ofta. Men jag jobbar på det. Åkte in med sambon till Drottninggatan och la rosor vid Åhléns också. Hade jag aldrig klarat för 2 år sedan då jag va inne i värsta ångestperioden med utmattningsdepression. Känner mig väldigt stolt. 2 jobbiga saker som jag fixade på samma dag!

Köpte Arctic Root. Vilket märke köpte/använde ni av RR?

Läste förresten att brist på B12 kan orsaka infertilitet och kan orsaka tidigt mf och just B12 brist är vanligt vid deppression/utmattning.

Jag kollade mina värden nyss hos läkaren och hade brist på just B12! Mår sååå mycket bättre i dag efter dubbel dos under 4 veckor.

Nu dags för ett sista glas vin, ost och kex!

• Milou3
    Too tiki skrev 2017-04-10 13:52:16 följande:

Jo, testade men det var så blankt som det bara kan bli :( Känner heller inga förhoppningar men blev lite mer munter när tempen gick upp idag efter att ha varit ngt lägre i två dgr. Ska testa imorgon igen och skulle det vara blankt då också slutar jag med krämen så mensen kan komma igång.

Jag har aldrig fått positivt innan äl+11 iaf.

Håller tummarna för dig! Ska du verkligen sluta med krämen på äl+11? Jag skulle fortsatt till äl+13 iaf
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-04-10 14:45:18 följande:

Jag hade med testat på ÄL+13 på morgonen och om det är negativt då skulle jag låta bli att smörja den dagen. 

Hur mår du Nykär15?

Molvärk, trötthet, illamående, ömma bröst?
  • Milou3

Fan. Efter 2 dagar med Rosenrot så börjar det klia på huden. Inbillar mig inte men det är främst under fotsulorna och i handflatorna. Vågar man fortsätta?

Kanske bara är "stressblockeringar" som gör att det småkliar. Än så länge mest irriterande. Jag har sovit som en prinsessa i två nätter så vill ju så gärna fortsätta med RR!

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.