Inlägg från: Anonym (Sanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanna)

38+ och försöker bli gravid.

Jag har ätit fyra månader rosenrot och har precis beställt hem fler. Hoppas ju det ska vara rätta hjälpen på traven. Kanske jag känner mig piggare också. Otroligt med grannen. Vilken lycka efter försökt så länge. Hoppas ju såklart på att det skulle ta sig denna månad.

Känt lite molvärk i narr men tyvärr inte riktigt stickande känslan annars hade det passat in på antal dagar efter äl. Men kände även av i fredags lite grann och det borde ha varit för tidigt.

Nykär: åk hellre till förlossningen närmare. Det verkar ju gå rätt snabbt för dig så bättre ta det säkra före det osäkra. Sist höll jag på föda i bilen, han kom 10 min efter vi kom in. Har de inget patienthotelletsom ni båda kan stanna på och samtidigt ha nära till BB?

För min del är det okej åka hem tidigare ifall allt gått bra. Ibland är BB tiden en skön bubbla men tycker inte man får vila så mycket då personalen springer in eller rumskompisens bebis gråter.

Milou3: jag har gratisfunktion av Fertily friend. Tycker den är bra för att hålla koll på äl och mens osv fast jag tempar inte. Versionen som kostar har säkert fler variabler man kan skriva in.

• Anonym (Sanna)

Tootiki: jag äter två rosenrot per dag, samma sort som du (köpte från Aootea). Dem första omgången åt jag den som Nykär ätit (köpte från graviditetskollen). Men ska det verkligen spela någon roll vilken sort?

• Anonym (Sanna)
    Too tiki skrev 2017-04-26 09:17:44 följande:

Hmmm, här verkar ÄL blivit hämmad för ingen tempökning idag heller :( Kollat med stickorna idag igen och de börjar gå ner och monitorn visar hög.

Vet inte vad jag ska tro men jag känner att stickorna jag tog i måndags var så starka som de brukar vara så LH toppen borde varit då, likadant vad det ju igår men idag ner som sagt.

Tog med morgonurin alla gångerna så det är ju inte senare tagit på dagen heller så nu är det alltså 48 tim sen stickan gav utslag första gången. Har molvärk nu, känns som mensen är på G och sekretet är för tillfället krämaktig, igår på kvällen senaste hade jag ÄL sekret. Kan jag ha ÄL såhär sent efter LH toppen?? Inte likt mig i varje fall för jag brukar alltid få den dagen efter stickorna visat ngt.

Jag skulle tippa att äl varit mellan igårkväll och till nu. Det krämiga indikerar att äl varit. Man kan ha molvärk efter äl också. (Förvärk också och själva äggsläppet).

Intressant det där med att om östrogenhalten höjs för mycket kan äl bli senare. Så blev det ju för mig denna månad. Ska hädanefter bara ta en rosenrottablett.
  • Anonym (Sanna)

Jag har precis försökt läsa ikapp migTur dupåktein.jag svarade dig Tootiki (här ovan) hade jag missat att det var kvar fler sidor. Såg sen dina andra funderingar men jag tror tempen går upp imorgon.

Jag mår bra. Nu ikväll har jag hålligång nertill, alltså mycket molvärk. Jag borde vara på äl+7/8. Mannen tror att mensen är på gång för att han tycker jag är sur men så är inte fallet. Bim borde vara kring 2/5. Jag känner inget särskilt än.

Jag har hört talas om den lila färgen där nere vid graviditet och har tom sett det själv en gång.

Rosenlarv: så obehagligt med cystan. Tur du åkte in. Jag hade mycket ont i höst och var lite orolig för cystor men det upphörde innan jag hann kolla upp det.

Spännande Monchichi att mannen vet men inte du. Härlig barnaskara du har.

• Anonym (Sanna)
    Too tiki skrev 2017-04-26 20:25:36 följande:

Molvärken är borta nu så antingen var det värk efter ÄL jag kände idag eller ÄL. Inget ÄL sekret under hela dagen heller så jag tror nog att ÄL varit, eller möjligen kom av sig, återstår att se vad tempen säger imorgon....

Hur mkt senare fick du din ÄL och har du testat med ÄL stickor och i såna fall, fick du fullt utslag flera gånger?

Jag testade inför den tänkta äl. Det var negativt men blev först lite starkare innan det blev svagt igen. Jag trodde jag missat stegringen och att äl varit. Efter ett par dagar kom sekret och molvärk igen. Men då testade jag inte.
  • Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-04-27 12:47:05 följande:

Är bara på äl+10 i dag så ska vara chill i 2 dagar till iaf :)

Jag är på äl+8/9 svårt veta exakt. Jag chillar. Känner inget så här tidigt.
  • Anonym (Sanna)

Jag köpte ju precis hem RFSU test :-/

• Anonym (Sanna)
    Milou3 skrev 2017-04-28 07:31:19 följande:

Är på äl+11 i dag. Vaknade med ganska kraftig molvärk och gick nyss på toa. Såg en flytning med en pytteliten blodklump/prick i. Sen när jag torkade mig var det rosa.

Så troligtvis är mensen 4-5 dagar tidig här eller ...

En nidblödning??!!! Åh jag hoppas så. Men en nidis på äl+11 känns sent liksom :(

Brukar aldrig ha spotting men man blir ju äldre och kroppen förändras : /

Nu kommer jag med något som kanske inger lite hopp. Förra gången fick jag lite rosa, sen brun flytning fyra dagar innan bim. Jaha, nu kom mensen tänkte jag som då hade känslan att jag var gravid. Tror jag hade sparsamt i två dagar men sen bar det borta. Jag väntade nog fyra dagar till innan jag testade positivt. Så visst kan det vara en bra liten blödning. Håller tummarna för det.
  • Anonym (Sanna)

Jag minns inte om jag hade molvärk då i samband med blödningen. Kanske du har det nu pga rosenrot. Eller har du inte börjat med den än? När jag väntade första barnet hade jag mensvärk fyra dagar innan bim men ingen mens kom.

• Anonym (Sanna)

Jag känner varken molvärk eller något annat. Fyra dagar kvar nu. :-/

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.