Inlägg från: Too tiki |Visa alla inlägg
  • Too tiki

38+ och försöker bli gravid.

HoppasPåEnTill skrev 2017-01-08 18:58:07 följande:

Någon som använder progesterall som kan berätta när i cykeln ni börjar?

Denna månad började jag när FF satt ut att jag haft ÄL. Tidigare månader har jag börjat 48 tim efter ÄL tester visat positivt. Är viktigt att man är säker på att man haft ÄL för annars är risken stor att man stör ÄL. Jag misstänker att jag störde min ÄL en månad innan jag visste att den kunde ha den effekten. Kändes lite surt att en månad bara gick åt faderns för att jag klantade mig Skrikandes
  • Too tiki
    wa76 skrev 2017-01-08 21:01:58 följande:
    Försökte aktivera igen men lyckades inte. På Natural Cyckles är de aktiverade men det gör ingen skillnad.

Konstigt att du inte kan aktivera tempen, det har jag alltid lyckats med.

Testade du negativt på CD 13? Om du inte testat den dagen kan du ju haft positivt redan cd 13 och då stämmer ju det att du kan ha haft ÄL cd:14. Testade du däremot neg. cd: 13 då tror jag att du haft ÄL cd: 15-16 även om jag inte kan säga att det stämmer med din temp.
    Tar du tempen precis innan du går upp, använder du muntermometer? När jag använde muntermometer fick jag väldigt konstiga kurvor för jag sover med öppen mun :) Nu har jag börjat rektaltempa istället och köpt en termometer med två decimaler och min kurva börjar ta en vettigare form.

• Too tiki
    Anonym (Littleprincess) skrev 2017-01-09 01:08:52 följande:

Hej!

Hoppar in här om det är ok?!

Har 3 barn sen tidigare, men hoppas nu på en liten sladdas :)

Jag är 38 år och har blivit gravid väldigt lätt förra gångerna.

Är nu på försök nr 2 och har BIM 20/1. En evighet dit känns det som!

Välkommen :) Håller med dig om den eviga väntan! Jag har BIM den 17:e och det känns bara som en evighet tills dess...
  • Too tiki
    wa76 skrev 2017-01-09 16:32:17 följande:
    Undrar om det hänger ihop med att cykeln är avslutat och jag börjat på den nya igår?  Den funkar att ändra i den nya kurvan/nya cykeln.
    Så kan det säkert vara :)
  • Too tiki
    Monchichi skrev 2017-01-09 21:41:49 följande:

Hej på er!

Nu har jag läst ikapp 121 meddelanden Det närmar sig bim för några, spännande!

Själv fick jag mens på nyårsafton, så de är bara att börja om och räkna.... Cykeln blev 34 dagar denna gång.

Önskar er bättre lycka denna månad, nu är det väl ändå vår tur!!
  • Too tiki
    Tvilling73 skrev 2017-01-10 10:52:28 följande:

Tog ett nytt grav test imorse med Apotekets, lika negativt som alla andra.
    På dag 13 efter glad gubbe på ÄL test.

Har som sagt haft mol/mensvärk sedan ÄL och nu har brösten dessutom börjat ömma. 

Brukar endast ha lite mensvärk direkt då mensen sätter igång. Men väntat på den i över en vecka nu... 

Man blir lite smått förundrad hur kroppen håller på..

Håller tummarna för att det bara var för tidigt att testa, många får ju inte plus förrän det gått 1-2 v efter BIM.
  • Too tiki
    bluebird6 skrev 2017-01-10 11:56:49 följande:

Efter flera år med MF och MA så plussade vi ju äntligen igen på julafton. 

Nu idag fick jag se ett tickande hjärta på vul. Så häftigt.
    grät så de knappt kunde mäta men det verkar stämma med senaste mens.
    fattar inte riktigt hur de räknar men strunt samma. 

Så 30/8 (snitt så kanske 15/8?) om allt går vägen..

Fortsätter kika in för att se hur det går för er.. 

Lycka till. Håller tummar & tår för er allihopa.

Så härligt att få se hjärtat ticka :) Njut nu att din graviditet och hör gärna av dig om hur det går för er. Kramar
  • Too tiki
    Mjölk skrev 2017-01-10 21:40:06 följande:

Testat positivt på två testet idag!!!! Fattar det knappt. Hoppas det håller! Är ju snart 42 ändå. Det tog på första försöket. Sitter o ler i soffan.

Grattis igen, ler också när jag tänker på ditt + :)

• Too tiki
    Nu vill jag se fler + här! :)

Är själv inne på ÄL +7. Gjorde en test idag som var neg vilket jag visste att den skulle vara men på något vis känner jag mig ändå oväntat positiv idag. I morse när jag vaknade trodde jag först att nu var det kört för alla symptom var som bortblåsta, men på eftermiddagen började kramandet i livmodern igen och nu på kvällen har det övergått till stick och molvärk och då tändes hoppet igen. Ska testa den 13-14 med clearblue early som borde visa något då om inte tan röd dykt upp innan vill säga...

Hur mår ni andra och när har ni BIM?
  • Too tiki
    Nykär15 skrev 2017-01-10 22:36:54 följande:
    Åh grattis!!!
    Too tiki skrev 2017-01-10 22:22:53 följande:

Nu vill jag se fler + här! :)Är själv inne på ÄL +7. Gjorde en test idag som var neg vilket jag visste att den skulle vara men på något vis känner jag mig ändå oväntat positiv idag. I morse när jag vaknade trodde jag först att nu var det kört för alla symptom var som bortblåsta, men på eftermiddagen började kramandet i livmodern igen och nu på kvällen har det övergått till stick och molvärk och då tändes hoppet igen. Ska testa den 13-14 med clearblue early som borde visa något då om inte tan röd dykt upp innan vill säga...Hur mår ni andra och när har ni BIM?

Nog bara för tidigt!

Äl+8 här och ska nog ta ett av mina tidiga tester i morgon..om jag vågar. Testar normalt sett först på äl+10 så känns vääääldigt tidigt...

Jo det var för tidigt, särskilt med tanke på att jag tog en vanlig gravtest. Vet inte varför jag tog testet men jag har några olika billiga tester liggande så jag tänkte, varför inte :)

Jag hade också velat testa i övermorgon men vet inte om jag vågar...Har bara en CB early och den vill jag inte ta förrän tidigast 13-14 och de andra borde väl knappt visa något ÄL+9?

Har suttit och studerat FF och tempkurvor och jag har bara sett några få som testat och fått pluss ÄL+9, men väldigt många som testat positivt ÄL+10. Så av den anledningen känns det klokt att vänta tills äl+10 även om det kliar i fingrarna att testa tidigare ;)

Önskar dig all lycka till om du vågar testa imorgon och hör gärna av dig vad du får för resultat.

Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.