38+ och försöker bli gravid.
Någon som använder progesterall som kan berätta när i cykeln ni börjar?
Någon som använder progesterall som kan berätta när i cykeln ni börjar?
Konstigt att du inte kan aktivera tempen, det har jag alltid lyckats med.
Testade du negativt på CD 13? Om du inte testat den dagen kan du ju haft positivt redan cd 13 och då stämmer ju det att du kan ha haft ÄL cd:14. Testade du däremot neg. cd: 13 då tror jag att du haft ÄL cd: 15-16 även om jag inte kan säga att det stämmer med din temp.
Tar du tempen precis innan du går upp, använder du muntermometer? När jag använde muntermometer fick jag väldigt konstiga kurvor för jag sover med öppen mun :) Nu har jag börjat rektaltempa istället och köpt en termometer med två decimaler och min kurva börjar ta en vettigare form.
Hej!
Hoppar in här om det är ok?!
Har 3 barn sen tidigare, men hoppas nu på en liten sladdas :)
Jag är 38 år och har blivit gravid väldigt lätt förra gångerna.
Är nu på försök nr 2 och har BIM 20/1. En evighet dit känns det som!
Hej på er!
Nu har jag läst ikapp 121 meddelanden Det närmar sig bim för några, spännande!
Själv fick jag mens på nyårsafton, så de är bara att börja om och räkna.... Cykeln blev 34 dagar denna gång.
Tog ett nytt grav test imorse med Apotekets, lika negativt som alla andra.
På dag 13 efter glad gubbe på ÄL test.
Har som sagt haft mol/mensvärk sedan ÄL och nu har brösten dessutom börjat ömma.
Brukar endast ha lite mensvärk direkt då mensen sätter igång. Men väntat på den i över en vecka nu...
Man blir lite smått förundrad hur kroppen håller på..
Efter flera år med MF och MA så plussade vi ju äntligen igen på julafton.
Nu idag fick jag se ett tickande hjärta på vul. Så häftigt.
grät så de knappt kunde mäta men det verkar stämma med senaste mens.
fattar inte riktigt hur de räknar men strunt samma.
Så 30/8 (snitt så kanske 15/8?) om allt går vägen..
Fortsätter kika in för att se hur det går för er..
Lycka till. Håller tummar & tår för er allihopa.
Testat positivt på två testet idag!!!! Fattar det knappt. Hoppas det håller! Är ju snart 42 ändå. Det tog på första försöket. Sitter o ler i soffan.
Grattis igen, ler också när jag tänker på ditt + :)
Nu vill jag se fler + här! :)Är själv inne på ÄL +7. Gjorde en test idag som var neg vilket jag visste att den skulle vara men på något vis känner jag mig ändå oväntat positiv idag. I morse när jag vaknade trodde jag först att nu var det kört för alla symptom var som bortblåsta, men på eftermiddagen började kramandet i livmodern igen och nu på kvällen har det övergått till stick och molvärk och då tändes hoppet igen. Ska testa den 13-14 med clearblue early som borde visa något då om inte tan röd dykt upp innan vill säga...Hur mår ni andra och när har ni BIM?
Jo det var för tidigt, särskilt med tanke på att jag tog en vanlig gravtest. Vet inte varför jag tog testet men jag har några olika billiga tester liggande så jag tänkte, varför inte :)
Jag hade också velat testa i övermorgon men vet inte om jag vågar...Har bara en CB early och den vill jag inte ta förrän tidigast 13-14 och de andra borde väl knappt visa något ÄL+9?
Har suttit och studerat FF och tempkurvor och jag har bara sett några få som testat och fått pluss ÄL+9, men väldigt många som testat positivt ÄL+10. Så av den anledningen känns det klokt att vänta tills äl+10 även om det kliar i fingrarna att testa tidigare ;)
Önskar dig all lycka till om du vågar testa imorgon och hör gärna av dig vad du får för resultat.