Inlägg från: Rosenlarv |Visa alla inlägg
  • Rosenlarv

38+ och försöker bli gravid.

Rosenlarv skrev 2017-04-05 19:55:35 följande:

De gjorde en abort på det ena fostret. En rätt läskig och komplicerad procedur. De hade redan två barn och bodde trångt. De kände att två barn till och ett sjukt blev för mycket för deras andra barn. Ett jättetufft beslut men nu har det andra barnet fötts alldeles frisk.

Du kommer inte hamna där! Den här gången går det bra!
  • Rosenlarv
    Milou3 skrev 2017-04-06 07:40:03 följande:

Vaknade med menskramper och nu kom även blodet!

Även om jag hoppades att det skulle bli ett plus räknade jag lite bort denna cykel då vi inte fick till sex mer än 4 dagar innan äl. Och de spermierna var nog inte de piggaste då mannen var tokbakis.

Så nu står jag i valet och kvalet här hur jag ska göra och behöver erat råd.

1, Ska jag vara chill och skippa äl-test, progesteron mm och bara äta nyttigt, mina vitaminer och försöka få till sex 2-3 gånger under äl-veckan. ( så jag blivit gravid alla andra 7 gångerna)

Eller ska jag ...

2, köra äl-test, progesteron, köpa Rosenrot i dag, ha en chill inställning men fortsätta tempa och sexa varannan dag ( med mycket övertalning av mannen pga måttligt sexbehov)

Jag skulle åtminstone ha kört på äl test. Själv tycker jag att det är väldigt skönt att veta när mensen verkligen ska komma. Dessutom räcker det ju egentligen med att ni får till det en enda gång nära ägglossning. Tempning verkar lite stressande tycker jag.
  • Rosenlarv

Fick tyvärr bruna flytningar nu så verkar inte gå bra det här. Känner mig just nu helt säker på att det är ett missfall till:(

• Rosenlarv
    Milou3 skrev 2017-04-06 21:42:24 följande:

Neej åhh fan va trist :(

Håller tummarna att det bara är gammalt blod som rensas ut från nidblödning!

Är tyvärr helt säker är ju bara på bim+2 och blöder nu. Ändå skönare att det blev så här om det ändå skulle bli missfall än utdraget som förra gången.
  • Rosenlarv

Frågan är nu om jag borde räkna detta som en vanlig mens och börja med pergotime på tredje dagen. Vad tror ni?

• Rosenlarv
    Milou3 skrev 2017-04-06 22:04:31 följande:

Ja om du är helt säker och börjar blöda mer än lite brunt så sägs det ju att ett sånt tidigt mf räknas som mens.

Men finns säkert andra här som vet mer.

Känns lite som om du kände det på dig? Du har låtit lite osäker Iom svaga plus. Usch vad trist :(

Men som du säger, hellre nu än senare.

Du får iaf sällskap och stöd här så mycket du behöver!

Tack <3 grät en liten skvätt men känner nu att det bara är att försöka vidare. Just nu känns det bara lite hopplöst.
  • Rosenlarv
    Milou3 skrev 2017-04-06 22:29:41 följande:

Åh jag förstår känslan exakt!!

Men är det mer blod nu eller vad gör dig så säker på mf?

Upplever att det just nu känns och blöder som en vanlig mens:(
  • Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2017-04-07 09:47:45 följande:

Men neeej!  Jag som var så glad för er skull...det skulle ju bli en liten nu! Tusen kramar 

Jag vet! Så trist. Jag tänker ändå att det var positivt att det gick så fort att bli gravid nu. I början i juni när jag tog bort min hormonspiral gick det segt men nu jag jag ju åtminstone varit gravid två gånger på rätt kort tid. Verkar ju ha rätt lätt att bli gravid men ha svårare att behålla. Ska prata med min läkare. Jag har ju åtminstone några år på mig och enligt läkaren bra förutsättningar. Är ju "bara" 37 än så länge. Försöker tänka positivt men det hade varit fantastiskt med en liten luciabebis. Kram och tack för stöd.
  • Rosenlarv
    Too tiki skrev 2017-04-07 09:23:42 följande:

Jag fick en väldigt kraftig blödning när jag väntade min dotter. Vet inte var i graviditeten jag låg men jag hade ännu inte testat men hon var planerad så jag tror att det var kring BIM. Nu var min blödning extremt kraftig, inte alls som mens men tänkte bara säga att det inte behöver vara något för att du blöder men det vet du säkert.

Hoppas att det bara är en blödning men förstår din oro och som du skriver så är det ju bättre att det sker nu än att det blir utdraget som det blev sist  

Tack för stöd. Störtblöder mer än mens men känner mig väldigt säker alla symptom är borta också. Det kanske var en tvilling du förlorade då?
  • Rosenlarv
    Nykär15 skrev 2017-04-07 14:41:28 följande:

Jag stannar gärna! Sist jag var gravid blev jag lite utfryst ur en grupp för att jag hade blivit gravid fast allas mål var att få ett barn...jag försökte förklara att man vet inte utgången för en grav så tidigt och att man fortsatt behöver stöttning och att man kan få prata av sig...men det tyckte inte de, och sen gick ju allt åt helvete vilket jag gick in o skrev till dem...jag tycker det är mysigt med en blandad skara, det ger hopp, eller har iaf gjort för mig!

Klart du ska stanna! Tycker det är roligt med blandade berättelser och att följa samma personer. Bli ju mer hoppfullt också när personer i tråden som försökt länge lyckas. Sist jag var gravid var jag med lite i en gravidtråd men det kändes inte bra. Särskilt inte sen när det blev ma.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.