Inlägg från: Anonym (41) |Visa alla inlägg
  • Anonym (41)

38+ och försöker bli gravid.

Jag är 41 år gravid med barn nr 7 tog 12 månader hoppas grodan stannar kvar . Under detta året vi försökt har jag nog fått 2-3 missfall iaf då jag fått svaga graviditestester senast förra månaden . Mina 4 första va inte planerade men nr 5 tog 2 månader va 37 när hon föddes och nr 6 tog 4 månader va 39 när hon föddes så vi hade typ gett upp . Mina barn är allt från 22 år till minstingen som blir 2 år i september.

• Anonym (41)

Kanske gravid och blir 42 i år så de finns hopp
  • Anonym (41)
    UndrandeSökare skrev 2018-07-03 09:15:08 följande:

Låter bra att de ska kolla amh också. Om amh är under 1.0 eller man är över 40år, så rekommenderar jag att man ger upp om egna äggen och väljer äggdonation istället . För man har mycket större chans att lyckas få barn med en 20-årings ägg än med en 40-årings ägg.

Jag hade bra amh men vi bytte ändå till donation när jag var över 40, vi går hos Avaclinic i Riga, Lettland.

Man kan bli gravid med egna ägg efter 40 oxå jag är 42 och väntar barn nr 7 på naturlig väg
  • Anonym (41)
    UndrandeSökare skrev 2018-07-03 13:36:30 följande:

Vi ska börja i september 2018 och göra 3 omgångar LIT (immunvaccinering) först och sen hysto så nästa insättning blir troligast i slutet av 2018. Ingen idé att sätta in fler blastos innan vi fixat mitt immunförsvar med LIT och livmodermiljön med hysto.

Vi har 5st 5-dagars embryon i frysen hos Avaclinic i Riga som vi vet är normala kromosommässigt efter PGS. Så vi vet att embryona är bra, bara min kropp som är problemet.

Hoppas ni lyckas bli gravida och behålla
  • Anonym (41)
    UndrandeSökare skrev 2018-07-03 14:54:03 följande:

Att bli gravid med egna ägg är absolut inga problem för mig trots att jag är över 40,, men eftersom min man har dnafel och fragmentationsfel så kommer inga levande barn att födas med hans spermier och eftersom jag har koagulationssjukdom och ett immunförsvar som krånglar och ville vara säkra på att få ut maximalt antal friska normala 5-dagars embryon så valde vi dubbeldonation med PGS.

Min mormorsmor fick sitt 4e barn (min mormor) när hon var 44år, så det går att få barn sent med egna ägg, men det är ovanligt, eftersom felen på äggen ökar så mycket, och efter 45 år så ska man absolut inte ens räkna med den kvinnans ägg mer, säger min läkare.

Yngre färska ägg är generellt sett bättre än 40åriga ägg, det är därför man ökar chanserna med äggdonation.

Sant men lätt på de du skrev att är man 40 + så ska man direkt göra äggdonation att det är hopplöst att försöka själv. Ok ja då är det ett bra alternativ för er hur gammal är du ?
  • Anonym (41)
    Trullis82 skrev 2018-07-03 18:50:04 följande:

Hej kära ni!

Nu har jag en fråga som kan kännas helt galen för vissa o andra inte men svara gärna ändå.....

Min man o jag plus barnen är på semester. Min man köpte några öl 3,5% o jag vet inte om jag kan vara gravid. Kan testa först om en vecka.

Kan man dricka ett halvt glas el är det rent av farligt?

Inget måste men blev så himla sugen....

Annars blir det cola med barnen

Tack snälla ni på förhand

Jag hade druckit de med gott samvete
  • Anonym (41)
    Trullis82 skrev 2018-07-03 19:50:04 följande:

Jasså, cola??? Hade ingen aning. Då får det väl bli hemgjort bubbelvatten ????

Tack snälla för svar

Jag är gravid i v 25 drack en 33 cl cola idag med gott samvete och vet du vad jag dricker kaffe på morgonen oxå .
  • Anonym (41)
    Anonym (anonyma jag) skrev 2018-07-03 19:27:43 följande:

Trullis82- Min BM sa att man skulle inte dricka varken alkohol eller koffein (cola) om man kan vara gravid, så jag skulle inte dricka nån av de alternativen iaf !

Finns det inget annat du kan dricka?

Jag väntar barn nr 7 aldrig någon BM som sakt att man inte kan dricka en cola eller kaffe man ska ju inte överdriva men en kopp kaffe eller en cola är inte farligt
  • Anonym (41)
    bonzo skrev 2019-11-22 21:44:47 följande:

[quote=80052547][quote-nick]Erkens mamma skrev 2019-11-22 21:25:36 följande:[/quote-nick]Är 44 och har snart försökt i 18 månader

Hoppas ju på guldägget men utan tur.[/

Jag förstår.. Jobbigt... Tror det finns möjlighet till behandling i Sverige. Tex äggdonation ifall det känns aktuellt för er. Tror att gränsen är 46 år.

I Göteborg är de 40 år för kvinnan

Hur gamla får mottagarparet vara?

Paret skall ha en ålder som gör att man kan utgå ifrån att ett barn kommer att kunna växa upp med båda sina föräldrar i livet till vuxen ålder. Kvinnan skall vara i den ålder då hon naturligt skulle kunna bli gravid. I Göteborg är gränsen satt till 40 år. För mannen är åldersgränsen 55 år.
  • Anonym (41)
    bonzo skrev 2019-11-22 21:44:47 följande:

[quote=80052547][quote-nick]Erkens mamma skrev 2019-11-22 21:25:36 följande:[/quote-nick]Är 44 och har snart försökt i 18 månader

Hoppas ju på guldägget men utan tur.[/

Jag förstår.. Jobbigt... Tror det finns möjlighet till behandling i Sverige. Tex äggdonation ifall det känns aktuellt för er. Tror att gränsen är 46 år.

I Göteborg är de 40 år för kvinnan

Hur gamla får mottagarparet vara?

Paret skall ha en ålder som gör att man kan utgå ifrån att ett barn kommer att kunna växa upp med båda sina föräldrar i livet till vuxen ålder. Kvinnan skall vara i den ålder då hon naturligt skulle kunna bli gravid. I Göteborg är gränsen satt till 40 år. För mannen är åldersgränsen 55 år.
  • Anonym (41)
    Erkens mamma skrev 2019-11-24 08:53:02 följande:

Jo, så är det här i Sverige. I Danmark är det upp till 46 år..

Sedan är det äggdonation i Baltikum som gäller..

Tveksamt om vi skulle få hjälp här i Sverige ändå även om åldern vore lägre, vi har tre barn så det är sladdisen som inte vill sig.

Ok
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.