Inlägg från: bonzo |Visa alla inlägg
  • bonzo

38+ och försöker bli gravid.

SweetCA skrev 2019-10-24 15:39:20 följande:

Hej. Jag fyller 41 I februari och har gjort Kub idag, 12+6 och fick 1:2000 vilket var kanon för åldern. Första barnet, haft en rad missfall och MA i bagaget. Vi skulle testa ivf men blev gravida och det var guldägget.

Har haft pcos och använt letrozol samt de senaste gångerna tar jag nu trombyl.

Så hoppas det Inger lite hppp!

Grattis! :)

Hur många försök med Letrozol krävdes det för dig? Själv har jag provat två kurer och fick en kemisk graviditet på senaste dubbelkuren.

Är också 41 år och hoppas på en liten till...
  • bonzo
    SweetCA skrev 2019-10-25 16:48:47 följande:

1 och 1/2 år. Också dubbelkur. Testa barnalbyl /4 blev oftare gravid när jag började med dem. Sen fick jag trombyl utskriven.(sa helt enkelt att nu gör jag så här och det är lite bökigt så det vore bra med trombyl på recept istället)

Jag väntade inte heller på en mens emellan när jag fått tidigt missfall (v5) utan körde på ed letrozol ändå. Har ju inte all tid i värden så att säga...

Bra att du blir gravid ändå (inte kul att höra när man är i det men det är bra!)

Ja jag använder också liknande trombyl, fast det heter annat. Köper från apotek utomlands. :) Smörjer även med progesteron kräm efter ägglossning.

Vi har också försökt i 1 och 1/2 år. Tänker att det var bra att det i alla fall fungerade med letrozolen. Så det finns hopp, trots åldern :) Har hoppat över letrozol denna månad men ska prova igen i november :)
  • bonzo
    SweetCA skrev 2019-10-26 08:14:17 följande:

Ah men dåså. Jag använde också progesteron kräm!

Har även ätit coQ10 för att förbättra ägg kvalité, ingen aning om det hjälpt.

Kämpa på! Klart det finns hopp.

.

Tack! :)
  • bonzo
    Erkens mamma skrev 2019-11-22 20:23:50 följande:

Här går det inget vidare. Vi prickar in äl men ännu inget. Inte nåt.. känner att tiden verkligen är slut på egen väg.

Tveksamt om jag får med maken och Har ekonomin Att åka utomlands för hjälp..

suck. Dubbelsuck.

Hur gammal är du och hur länge har ni försökt?
  • bonzo

[quote=80052547][quote-nick]Erkens mamma skrev 2019-11-22 21:25:36 följande:[/quote-nick]Är 44 och har snart försökt i 18 månader

Hoppas ju på guldägget men utan tur.[/

Jag förstår.. Jobbigt... Tror det finns möjlighet till behandling i Sverige. Tex äggdonation ifall det känns aktuellt för er. Tror att gränsen är 46 år.

• bonzo

Varför står det 46 år som gräns gör mottagare av äggdonation på fertilitets klinikens hemsida? Tex Livio Falun.

• bonzo
    Anonym (anonyma jag) skrev 2019-11-25 10:14:25 följande:

Ring och fråga. Men de har inte börjat med äggdonation eller embryodonation i privat regi än i Falun. Det blev lagligt 1/1-2019. Men de väntar nu först på att Socialstyrelsen ska skriva Etiska regler och det verkar dröja länge innan Socialstyrelsen lyckas fixa såna, de började med det i maj 2019. Sen måste de också ragga nya donatorer och dessa ska först testas för könssjukdomar (tex hiv). etc och sen vänta i karantän i 6 månader, och sen ta om testerna igen, innan de kan bli godkända som donatorer. Så tidigast runt sommaren 2020 verkar de kunna börja med tex embryodonation i Falun.

Okej tack! :)
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.