38+ och försöker bli gravid.
Trullis82- Min BM sa att man skulle inte dricka varken alkohol eller koffein (cola) om man kan vara gravid, så jag skulle inte dricka nån av de alternativen iaf !
Finns det inget annat du kan dricka?
Trullis82- Min BM sa att man skulle inte dricka varken alkohol eller koffein (cola) om man kan vara gravid, så jag skulle inte dricka nån av de alternativen iaf !
Finns det inget annat du kan dricka?
Hej på er alla!
Hur går det för er?
Gjorde ett test från gravidkollen igår. Vara vanlig enkel sticka. Tänkte ta CB veckoindikator på onsdag.
Vad tror ni?
Hej!
Ny här. Är 43 år, har tre barn som nu börjar bli stora. Yngsta fyller 10 snart.
Nu har min man kommit på att han längtar efter fler barn. Jag har kunnat tänka mig många barn hela tiden så nu är bebisverkstaden så smått igång.
Blev gravid lätt med mina tre då men hade jobbiga graviditeter.
Funderar kring om det kommer att gå nu 10 år senare att bli gravid och om det kommer bli jobbigare graviditet om vi lyckas..
Återstår att se. Nu smyger vi igång sladdisverkstan..
Hej och välkommen! Kul med en till som är 43! Det är jag med. Min enda dotter är 10. Blev gravid på första försöket. Vi har försökt i 2 år och inget tycks vara fel på någon av oss ?men det blir inget ändå... Jag har äl varje månad och mina värden är bra, inte på väg in i klimakteriet. Vi har gjort hemmatest på mannens spermier ( ofta är problemet där) men det såg ut att vara ok ang rörlighet och antal. Har ätit många typer av tillskott i form av rosenrot, melatonin, dhea mm. Trodde åldern skulle göra det svårare men inte omöjligt. Hoppas ni lyckas bättre!
Att säga att det inte går utan äggdonation är fel.
Det är individuellt när det är för sent. Jag har en faster som fick barn när hon var 47. Äggdonation fanns inte på den tiden.
På 1920 talet innan preventivmedlen kom var snittåldern när kvinnorna födde sina sista barn 42 år...
Vi får se helt enkelt. Jag håller hoppet uppe.
Hej!
Jag är ny här, har läst inläggen länge men aldrig vågat skriva... Jag är 39 år, högutbildad och försöker göra rätt för mig och alla i min omgivning, därmed inte sagt att det bli rätt alltid ändå. Livet har varit turbulent på jobbet men hemma är det underbart. Vi har försökt få barn i 2 år och misslyckats. Det är precis så det känns! Att jag har misslyckats! Vi har provat med IVF 3 gånger, bara 1 återföring kunde ske då äggen inte mognade fram. Har endometrios. Och det misslyckades... Fick Ovitrelle spruta sista gången då förutsättningarna för äggplock var dåliga men det fanns åtminstone 1 ägg, det räcker ju!
Vi hade massa sex och det blev sen positivt på gravtestet 7 dagar efter. Ringde till IVF kliniken igår och meddelade pos gravtest. Jag och min man är så oerhört glada samtidigt som vi inte vågar ta ut för mycket glädje. Fick då reda på att själva sprutan kan ge positivt resultat... det var höjden av antiklimax och igår kväll började jag blöda. Jag är så oerhört ledsen, besviken och trött på att hela tiden misslyckas. Det är super att vi har fri abort i Sverige men det känns så oerhört orättvist att vissa gör det när vi har det så svårt. Missförstå mig inte nu, det är självklart att kvinnan ska få göra abort om det är hennes önskan men det är bara så att jag önskar att vi hade kunnat bli gravida! Jag vet att tanken inte alls är rationell men det är precis så det känns även om det inte är verklighetsförankrat. Snart fyller jag 40 och då stängs möjligheterna för oss att få hjälp från landstinget. Jag har läst, lyssnat och sett på dokumentärer om fertilitetskliniker utomlands men jag vill inte exploatera en annan kvinna från tex öst genom att hon säljer sina ägg till oss. Det bär emot mina principer att aldrig utnyttja en annan människa. Det är klart att dem drivs av det ekonomiska incitamentet och jag blir som sagt snart för gammal för altruistisk äggdonation i Sverige. Dessutom inte säkert att det tar... Jag är så oerhört ledsen så det finns inte någon gräns på det. Inte så lätt att fokusera på jobbet heller i nuläger. Som sagt jag känner mig så oerhört misslyckad! Vet att det inte är rätt att tänka så, vilket också gör att jag känner mig misslyckad. Typ, kan du inte ens tänka rätt! Det är skit! Är det någon av er som gått igenom samma känslor?
Ha en bra dag!
Är det så svårt när man är över 35? Har ont i mina armhålor och sidan av brösten känns jättekonstigt mens nästa vecka så jag vet inte va det kan vara.
God morgon
Jag skulle haft mens i måndags, men fick en sk mellanblödning i 3 dagar nu och det är bara blod på pappret. Har ont i ländryggen, sjukt trött dag som kväll. molande värk i magen. Testerna visar neg. Så vad kan det vara??
Men så lite som bars blod på pappret och nu är det borta känns inte som mens då jag brukar ha riklig mens..
Men så lite som bars blod på pappret och nu är det borta känns inte som mens då jag brukar ha riklig mens..
Nu har jag varit till gyn. Ett bra och informativt besök men samtidigt nedslående. Pga åldern och övervikt ser det inte bra ut vilket jag ändå misstänkte. Fick göra vul och jag hade inte så många äggblåsor heller, äl är på gång i alla fall. Hon tippade att mitt AMH ligger på ca 0,7 och helst är 1,5 att föredra. Hon tog prover som AMH, FSH och prolekatin (heter det så?) och hon rekommenderade ivf. Något som min man inte vill.
Ja så heter det.
Är 44 och har snart försökt i 18 månader
Hoppas ju på guldägget men utan tur.
Varför står det 46 år som gräns gör mottagare av äggdonation på fertilitets klinikens hemsida? Tex Livio Falun.