Inlägg från: Anonym (Smurfwen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smurfwen)

38+ och försöker bli gravid.

Anonym (stress) skrev 2019-01-18 21:33:56 följande:
    Jag hade mkt blödningar under lång tid. Det visade sig vara ett myom som också kan göra att det är svårt för ägget att fästa!! Så bra att du får kolla upp det!
  • Anonym (Smurfwen)
    Jag hade mkt blödningar under lång tid. Det visade sig vara ett myom som också kan göra att det är svårt för ägget att fästa!! Så bra att du får kolla upp det!
  • Anonym (Smurfwen)

Suck, allt gick för snabbt. Mitt nickname skulle tom vara Smurfen. (Har startat en annan tråd)

Jag har också myom. Hur behandlar man det om man vill bli gravid? 

• Anonym (Smurfwen)

Hej,
    Tack för era svar! {#emotions_dlg.flower}

Sist jag kollade var min ena runt 5 cm. Är det stort? Den vid äggstocken kanske 4 cm. 

Ska kontakta läkare också , så de får avgöra om det är i vägen! Om operation behövs så att säga.

UndrandeSökare skrev 2019-01-27 15:44:13 följande:
    Om de är stora och sitter illa till så kan man operera bort dem. Är de små och inte sitter i vägen så låter man dem vara. Man kan bli gravid även med små myom.
    Anonym (stress) skrev 2019-01-27 16:17:54 följande:
    tror inte man gör nåt då, utan avvaktar tills barnet är fött annars är det ju risker för missfall

• Anonym (Smurfwen)
    Anonym (stress) skrev 2019-01-28 08:21:09 följande:
    Ja det är rätt stort. tror min var runt 2-3 cm och den var stor sa dom och den gjorde att jag blödde väldigt mkt och påverkade mig. Beror lite på hur de sitter också. Jag har 2 just nu men de sitter lite mer inne i väggen och då påverkar de inte lika mkt enligt min läkare.
    Ok tack för all din info!! Verkligen värdefull! 

Ja påverkar mig också avseende blödningar, har varit mellanblödningar osv. Men har varit bättre ett år nu. Dock denna mens är lite extra plågsam så ska ringa läkare.
  • Anonym (Smurfwen)

Hej! 
    Tycker du ska fundera på vad du helst vill ha (iaf just nu):
    - Ett barn
    - En stabil relation

Förstår att du helst vill ha båda och mirakel kan ske, men tyvärr kan man inte räkna med det och livet är orättvist. (Detta vet jag som är 38 år och utan barn pga dåliga förhållanden).

Iaf, väljer du barn, dra till Danmark, inseminera och kör själv. Väljer du stabil relation så kan du inte forcera fram något, det måste komma naturligt och kommer det försent kan du bli utan barn.

KRAM!

Bluemoon skrev 2019-01-30 01:08:51 följande:

Hej alla!

Får jag vara med här fast jag är singel?

Är 39år och har en enorm barnlängtan. Blev singel för ett tag sedan, han ville inte samma som jag.

Jag är rädd som sjutton att jag är för gammal för att bli gravid och äntligen få barn. Är jag det tror ni?

Har regelbunden mens med ägglossning för jag känner den varje mån och ser signalerna precis som barnmorskan berättade om. Vill så gärna ha en närvarande pappa till mina barn men jag har funderat över insemination med donerade spermier. Jag vill så gärna ha en liten familj.

Ni som blev/blivit gravida i min ålder hur har det gått för er? Är loppet kört för mig nu? Tacksam.

• Anonym (Smurfwen)
    Bluemoon skrev 2019-02-11 17:58:22 följande:
    Vill helst ha en familj men är inte rädd för att gå vägen ensam. En stabil relation har jag hela livet på mig att få. 
    Nackdelen med Danmark är att det är så dyrt samt att man ska försöka hinna över till kliniken vid precis rätt ögonblick. Jag vet att dom är jätteduktiga annars. Jag vill lägga massor av pengar på barnet med allt vad barnet behöver när den lille väl är här. Fin spjällsäng, fina kläder, massor av stimulerande leksaker, en fin emmaljunga barnvagn ja allt vad den lille behöver och vill ha. 

Nä man kan inte tvinga en annan person till att bli förälder om han inte vill, det får man vara öppen med redan från början tycker jag. Och inte ljuga det första man gör genom att säga ja till att bli pappa sen efter en tid blåneka och säga nej. Det är ingen bra start liksom. 
    Kör hårt! Ett barn är värt alla pengar! Skit i kostnaden.

Jag har relation, men ibland tvivlar jag på sambon, han är väldigt väldigt vädligt envis. Alltså extremt. Och surar. Jag vill leva ett glatt liv med äventyr och sport och han vill ha en gård....
    Men vi båda vill ändå ha barn. Där har vi ett gemensamt mål.
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2019-02-18 18:34:02 följande:

Pga min makes jobb så har vi de senaste månaderna haft lite otur med timingen runt äl, vi har inte lyckats pricka alls men denna månaden har vi jobbat på bra i bebisverkstan.

Är nu på äl +3 och hoppas så på denna månaden. Givetvis kan jag ju inte känna något redan men det stoppar ju inte att man ändå går och känner efter.

Suck!

Hoppas!!!!!
  • Anonym (Smurfwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2019-03-07 08:33:09 följande:

Nu har vi gjort vad vi kunnat för denna månad. Min förhoppning är att det är nu guldägget släppt och att vi prickat rätt.

Jag är så less bebisverkstan, att ligga på beställning, jag tänker helt manisk också, lever andas förhoppningar, besvikelser, symtomletning, känningar osv. Det har aldrig varit lätt bli gravid tidigare, utan tagit ungrfär 1,5 år. Nu är över 2,5 år sen vi började försöka och åldern är ännu mer emot mig. Det är svårt få hjälp hos gyn, ska göra en second opinion nu i slutet på mars och hoppas på en spolning. Kanske dr också kan kolla upp hormonerna och hjälpa med det om det behövs. Irriterad över att tiden tickar på och här sitter vi, inget händer. Ivf är inget alternariv för oss även om jag tror det skulle vara rätt egentligen, utan vi får försöka på egen hand.

Hej, varför är IVF inget alternativ? 

Förstår iaf PRECIS hur du känner. Frustrationen, att vara less på sex. Min sambo känner av den med. Vi har haft sex varje dag i en vecka och när glada gubben (ÄL-test) äntligen dök upp, så kunde han inte komma. Sista chansen idag och det går inte. (Skrev precis om detta i en annan tråd). Psykologisk blockering. Så jävla synd. Då missar vi chansen för psykologiska pressen. va fan.
  • Anonym (Smurfwen)
    UndrandeSökare skrev 2019-03-08 08:48:40 följande:
    Kan ni inte pröva igen ikväll?
    Vi testade igen morgonen efter glada gubben, men det gick inte då heller för honom. Det var för mkt press sade han.

Mitt på dagen hade ägglossningstestet ingen glad gubbe längre (rund ring). Tror  jag har väldigt kort tid innan ägget släpper. På kvällen orkade vi inte.

Men jag känner att processen är en lärdom och jag inser att man kan inte pressa varandra för mkt i detta, man måste ta hand om varandra.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.