Inlägg från: cilia81 |Visa alla inlägg
  • cilia81

38+ och försöker bli gravid.

Hej

Jag är 37 år och undrar om det är ok att följa med i den här tråden... Jag försöker bli gravid men det verkar inte gå så bra. Även om jag har 4 barn så vill vi ha 1 litet sladdis barn.. Nu har jag precis fått min mens så det blir inget Juni barn så jag hoppas att det kan bli en juni bebis...

• cilia81
    Anonym (43+ önskar sladdis) skrev 2018-10-21 22:53:38 följande:

Hur gammal är du som är här?

Har du barn sedan innan? eller är det första som det jobbas på?

Jag är 37 år och kanske för ung i den här tråden. Men det känns som jag är bland dem äldre att få barn när man är över 35 tycker jag. Jag har 4 barn som är 18, 12, 10 och 8 år. Så nu kände jag att det skulle vara mysigt med bebis igen...
  • cilia81
    Jilo skrev 2018-10-23 19:02:20 följande:

Ingen större skillnad på 37 och 38 tycker jag :) Välkommen och lycka till!

Tack Jilo.

Hur gammal är du och hur länge har du försökt?? Har du barn??
  • cilia81
    Jilo skrev 2018-10-23 19:49:37 följande:

Knappt så man vågar säga det men snart 45... Precis plussat efter sex månaders försök. Är jätteorolig för MF då det är superhög risk i min ålder. Fick barn förra året så hoppas detta går vägen

Har även äldre barn, tonåring och drygt tonåring... :)

Grattis till graviditeten och lycka till..

Då kanske det finns en chans för mig att få en liten bebis till. Kollade du upp om du och mannen fortfarande var förtila??
  • cilia81

God morgon

Jag skulle haft mens i måndags, men fick en sk mellanblödning i 3 dagar nu och det är bara blod på pappret. Har ont i ländryggen, sjukt trött dag som kväll. molande värk i magen. Testerna visar neg. Så vad kan det vara??

• cilia81
    Anonym (anonyma jag) skrev 2018-10-25 10:44:56 följande:

Kan det inte vara mensen som kommit?

Men så lite som bars blod på pappret och nu är det borta känns inte som mens då jag brukar ha riklig mens..
  • cilia81

Jag blir snart tokig. Jag hade små blödningar i okt 2 st. Nu ingenting, när jag skulle haft mens så var det bara flytningar med blod i och lite blod på pappret. Men alla testerna visar negativt.. Så vad kan det vara för något, någon som varit med om samma sak??

• cilia81
    UndrandeSökare skrev 2018-11-05 12:13:03 följande:

Ett tips kan vara att göra vul och kolla upp så du inte fått en cysta. Har man en sådan kan det göra att mensen blir knasig eller uteblir, tills man endera tar bort cystan eller den går sönder av sig självt. Det behöver inte vara detta, men kan vara värt att kolla upp.

Tack det ska jag kolla upp.. Gör man det hos gyn??
  • cilia81

Det är jätte jobbigt nu då jag har en rubbning i hormon systemet och då vet jag inte när och om jag har äl. Blöder varannan vecka och inget annat. ???? Så just nu är det lite jobbigt så jag vet ju inte om jag kan bli gravid igen el inte..

• cilia81
    Lindsey77 skrev 2018-11-14 07:06:59 följande:

Nej, vi försöker få en sladdis. Har redan fyra barn, så det är ingen katastrof om vi inte lyckas, men en stor guldkant i livet om vi lyckas. :)

Hejsan

Jag känner som du oxå. Jag har 4 barn den yngsta är 8 år, men jag känner mer nu är jag är lite "äldre" att jag verkligen vill ha en till liten sladdis. Har inte haft sådan här stor längtan förut. Men bara för jag har sådan längtan kanske det inte blir något. Men blir det inget är jag otroligt tacksam för dem 4 barn jag har fått. ????
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.