Nykär15 skrev 2018-09-19 12:57:42 följande:
Vi har redan fått vår guldklimp <3 han är 9 månader nu! Tog 2 år att få till honom... nu börjar jag bli smått sugen att göra ytterligare ett försök...blir ju 42 i mars så kanske för sent. Pratat om att ev försöka efter årsskiftet...jag vacklar i beslutet om jag vågar ge mig in i det igen, var ju så sjukt jobbigt i perioder. Och om jag orkar två små tätt, gillar eg att ha flera år emellan, men den möjligheten är ju förbrukad om vi vill försöka på en till...
InaLo skrev 2018-09-19 15:51:29 följande:
Grattis! Vad kul. Ju tiden er en bristvara och man har ju hört att även trots hög ålder så är man mer fertil första året efter förlossningen, ja om det nu stämmer. Tycker också det är skönt med många år i mellan och har5,6och 7 år mellan mina. Skulle gärna haft en till men sambon är nog nöjd. Så jag får väl vara det med.Jobbigt när det drar så ut på tiden. Lätt att tappa hoppet. Har du sökt hjälp?
Stort grattis InaLo! Har bara följt tråden sporadiskt från feb -17 då vi lyckades så snabbt (mars), men minns dig :)
Och dig Nykär15 minns jag även från decemberbarnstråden :) Så roligt att se dig igen!
Jag är äldre än er :0 så tiden för ett syskon är knapp, förmodligen förbi, men vi försöker iaf. Detta blir försök fem och så länge har det aldrig tagit förut. Tror åldern har kommit ikapp mig, sedan har vi ju nattamningen också. Men jag har också hört att första året efter förlossningen är mest fertilt - om man inte ammar.