38+ och försöker bli gravid.
En fråga här inne ni som är 38+ efter hur långt tid blev ni gravida på vanlig sätt ??har ni ätit nåt tillskott när ni provade bli gravida??
Är 39 år och försöker bli gravid. Har 3 barn sedn tidigre och ett antal ivf bakom mig, 2 graviditeter som blev till spontana slutade i missfall. Nu funderar vi på nytt försök för ivf för en 4:a . Låter helt glet kanske men efter senste missfllet i början på januari 2018 vill vi båd två innan jag verkligen blir för gammal. ...vilken klinik rekommenderar ni?
Hej !! Jag kan inte fatta men titta vad vissade nyss
Jag hade min sista mens 20 dec och det brukar vara 26-27 dagar vilken vecka är jag i den vissar 3+
Grattis! Du är i v. 5.
Grattis!!
Hej alla!
Jag skrev i den här tråden när den var alldeles nystartad. Då hade det gått ett år sedan jag fick ett MA med komplikationer som gjorde att jag flera månader efteråt fick söva för att de skulle kunna gå in och ta ut graviditetsrester. Efter det ingreppet kom min mens aldrig igång mer än som en blodig flytning och vården var inte speciellt intresserade av att hjälpa, den enda undersökning jag fick göra var ett blodprov för att se att jag hade ägglossning som jag skulle.
Hur som helst så körde vi på med ägglossningstest och sex på de rätta dagarna tills jag blev alldeles utmattad. Ni vet hur det är, till slut kretsar hela livet kring menscykeln och negativa gravtester... Någon gång i slutet av 2016 la jag ner hela projektet, vi bestämde oss för att acceptera att det inte skulle bli något fler barn och lät bara livet gå vidare. Vi har dock aldrig börjat med något preventivmedel igen, för ett barn skulle trots allt vara välkommet.
Men så, förra helgen fick jag en känsla och tog ett gravtest, samma dag som min beräknade mens (som fortfarande är väldigt sparsam, men regelbunden). Det var POSITIVT och jag blev så förvånad att jag trodde jag skulle svimma. Och glad! Min man blev så klart lika glad -och minst lika förvånad. Till saken hör att vi hade sex en enda gång i början av januari, nästan en vecka innan beräknad ÄL. Vilken lyckträff!
Nu håller vi tummar och tår för att den lilla stannar kvar i magen, jag är så orolig och kollar efter blod varenda gång jag går på toa. Känner inte av några symtom egentligen, lite ömma bröst bara.
Och förlåt för den här romanen, oj vad långt jag skriver! Önskar er alla lycka till med bebisverkstaden, och grattis till er som plussat!
Försökt i tre år bli gravid ! Föra året slutade i missfall v.3
Blev gravid i december igen men slutade med missfall igen v.9 ! Nu har vi börjat igen så hoppas denna gång är igen gravid och går hela vägen ! Ägglosning hade runt 10-11 juli vet inte om jag väntar på Mensdag göra test !
Väntar mens den 25 juli får se om jag testat tidigare!! All lycka till er alla
Håller tummarna för dig att mensen uteblir och du får plus på stickan.
Jag plussade i förrgår, fjärde månaden utan p-piller.
Har inte gjort något speciellt mer än att kolla ägglossningen.
Jag är 39 år och 7 månader, sambon är 33 år.
Första gången jag har provat så det var en chansning. Nu hoppas vi att plusset stannar :)