Inlägg från: Anonym (41 + gravid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (41 + gravid)

38+ och försöker bli gravid.

Hej tjejer

Jag har följt er ett tag i bg och hållt tummar och tår för + för alla. Är 41 och gravid i v 13 nu. Har sen tidigare 4 barn och har i över 2 år försökt bli gravida men det ville sig inte. Använde ägglossningstester, kollade sekret osv. Började märka att vissa månader verkade ägglossning utebli helt och gav upp tanken på ett sista barn

I november så städade jag i skåp och hittade ett graviditetstest. Tänkte att jag använder det trots att det inte blir fler. Ganska direkt dök det upp ett svagt svagt andra streck. Blev nervös och undrade vad tusan detta var. Kroppen spökar eller klassiskt spök. Fick iaf tag på ett digitalt senare och väntade till morgonen efter. Detta var 5 dagar innan bim. Fick gravid 1-2 v! Total chock!

Började nysta i den cykeln. Kom fram till att ägglossning ändrats totalt. Istället för ca 11 dagar innan mens så kom den veckan precis efter mens. Och den verkar ha hoppat som den velat dessa åren. De sk klassiska tecknen på mig nu ang ägglossning var missledande. Så även med tester mm så förlita er inte helt på dessa. Kör på känsla och lust

Hoppas ingen tar illa upp av mitt inlägg nu bara. Önskar er all lycka till nu och härliga +

• Anonym (41 + gravid)
    Nykär15 skrev 2017-01-19 10:59:29 följande:

Grattis till graviditeten!

För oss är det inte problemet..vi har alltid haft sex dagligen sen vi träffades och han kommer i mig varje gång från mens till BIM, så är bara under mensen vi inte har penetrerande sex. Jag kollar med ÄL-tester enbart för att veta när BIM blir, inte för att pricka med sex, för det gör vi ändå.

Nu vet jag inte om detta stämmer men sex för ofta kan vara mer hinder än nytta. Gamla rester av spermier bildar en liten barriär som försvårar nya att ta sig förbi och att det är bättre med sex var tredje dag.
  • Anonym (41 + gravid)
    Too tiki skrev 2017-01-19 11:19:37 följande:

Jag tar inte illa vid :) Grattis till din graviditet, alltid härligt att läsa om de som lyckas trots åldern :)

Är nyfiken bara på om du använda ÄL tester den månaden när du plussade? Jag använder mig att tester, tempar och kollar sekret och sen jag började med det, insåg jag att min ÄL inte är där jag trodde den var när jag bara gick på ÄL sekret och känningar därav min fråga.

Nu brukar vi ha samlag varannan dag men varje runt ÄL så jag hoppas inte missar ÄL ändå men det vore intressant att veta om du testade den månaden för då kanske man inte alls kan lita på testerna. Har läst någonstans att LH  kan ta längre tid för oss äldre att bli av med i kroppen och att man inte kan lite på dem till 100%. Däremot som jag förstår det ska man kunna lite på att man får ÄL om tempen visar det men så kanske det inte är heller?

Använde tester efter ägglossningen kom jag fram till. Fick ingen ökning alls och sexlivet var väl inte på topp heller den månaden. Bara 2 gånger den veckan efter mens där jag alltså blev gravid. Har inte tempat på grund av en medicin jag åt innan graviditet som ger missvisande resultat. Det konstiga är att jag inte hade sedvanlig ägglossningsekret veckan efter mens utan den kom ungefär när jag trodde det var ägglossning men gav ju inget på ägglossningstesterna. Och via vul så stämmer fostrets storlek med veckan efter
  • Anonym (41 + gravid)

Hej igen har en fråga om nån kan och vill hjälpa. En väninna till mig som är 43 vill försöka få en sladdis. Hon är väl medveten om att hon kanske inte har så stor chans men man ska ju aldrig säga aldrig. Hon undrar iallafall över Q10. Det ska tydligen förbättra äggkvaliten. Men hur mycket bör hon ta och när under cykeln? Nått annat som kan hjälpa till på traven?

• Anonym (41 + gravid)
    Hemflyttad skrev 2017-09-01 12:18:28 följande:

Skrev ett svar till dig igår men kan inte se det så måste blivit något fel när jag skickade. Nåväl, Nykär har ju svarat, det enda jag skulle vilja tillägga är att testa tidigt så du kan börja ta medicinerna så fort som möjligt!Som trådens Q10-expert får jag ta på mig att svara. Jag tar efter rätt mycket research 300 mg per dag, dock den aktiva formen som heter ubiquinol, snarare än den billigare formen ubiquinon. Det är ganska dyrt men jag köper på iherb.com. Funkar bra.

Tar du det varje dag i hela cykeln då? Ingen fara att ta om ägget blir befruktat och fäster?

Ska ge henne länken till sidan Tack.
  • Anonym (41 + gravid)
    Zora skrev 2017-09-05 17:06:38 följande:

Alltså, jag måste ha Äl nu. Har neg på graviditetstest och fått pos på äl test. Det konstiga är bara att cb digital Äl test aldrig blir positivt.

Men nu har jag så vansinnigt ont att det måste varit positivt på em den 4/9. Brukar få ont vid Äl, men det här tar banne mig priset!!! Kan inte stå eller sitta :p Bild på testerna nedan. Dagens grav.test nederst.

Är de blåa graviditetstest? Syns ju något på dom.
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.