Inlägg från: Solstråle0001 |Visa alla inlägg
  • Solstråle0001

38+ och försöker bli gravid.

Hej! Är bara 36 men jag skriver ändå! Har två barn 6,9. Har börjat fundera på en tredje men är inte säker ännu...

Kommer ni att göra fostervattenprov eller nupp, kub eller vad det nu heter? Har dålig koll eftersom jag var yngre och mindre i riskzonen med mina andra barn.

• Solstråle0001

Åh vad spännande!!!

Inväntar mån för att se om mensen dyker upp eller ej... eller om man ska testa före. Var påväg in på Apoteket för att köpa test men där träffade jag en jobbarkompis. Så det blev inget test. Det är verkligen inte officiellt att vi försöker skaffa en till! Får se om jag kan hålla mig!

• Solstråle0001
    Rosenlarv skrev 2016-11-30 19:57:01 följande:
    Har också BIM på måndag. Från i morgon ska det ju funka att testa med tex cb.
    Kul! Ska du testa? Jag tänker att det kan ta ett tag att få plus så jag vet inte om det är värt att "slösa" före Bim... fast vi får se!
  • Solstråle0001
    mammsen79 skrev 2016-11-30 20:09:05 följande:

Jag är så glad lite chockad orolig, fick positivt graviditetstest i dag 1-2 veckor stod det. Har ju två missfall bakom mig men nu är det min tur! Någon mer som plussat nyligen?

Gud vad kul!!! Grattis!
  • Solstråle0001

Kunde inte låta bli att testa idag på bim-3. Ingen tvekan, det var negativt. Inte på morgonurin. Frågan är om det kan ge positiv vid bim? Eller rättare sagt hur troligt det är?

• Solstråle0001
    Hawillto skrev 2016-12-04 14:15:02 följande:

Hej.

Testa med morgonurin =) på den dagen du ska få din mens. Du kan ha testat för tidigt, Lycka till =)

Tack! Jag hoppas det! Har aldrig testat förrän mensen uteblivit några dagar. Fast det var ju några år sen jag var gravid. Känns som alla testar jättetidigt nuförtiden (oj vad gammal jag kände mig )
  • Solstråle0001
    wa76 skrev 2016-12-05 19:18:51 följande:
    Skönt! Hur tänkte du göra nu, kommer inte ihåg om du skrev, ska du testa imorgon eller ska du vänta några dagar till? Du har viljan av stål, jag skulle aldrig klara av att vänta så länge! :D
    Har ju redan testat negativt för några dagar sen! Så jag tänkte vänta och se om mensen uteblir... om jag klarar av det! Känner mig inte ett dugg gravid tyvärr!
  • Solstråle0001
    bluebird6 skrev 2016-12-24 09:04:17 följande:

Japp.. det var ett streck där. Fick ett plus nu, vilket känns helt jäkla sanslöst..

Vi hade nästan gett upp efter sista MA.

Håller tummarna för er andra och att vårt hjärtegryn vill stanna denna gång.

GoD JuL

Åh grattis!! Vilken julklapp!
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.