Inlägg från: AM78 |Visa alla inlägg
  • AM78

38+ och försöker bli gravid.

GrönaDruvan skrev 2016-10-31 19:46:10 följande:

Idag såg testet ut såhär...stämmer bra med tiden...

Varenda toabesök är ångest framkallande, tror hela tiden det ska komma blod.

Tänk om jag har sådan tur att denna ärta väljer att stanna... Vad lycklig jag skulle bli!

Vet precis hur du känner det. Jag hade ett mf innan vi fick våran dotter och två i år. Men jag tror att på samma sätt som det kan låsa sig att bli gravid då man vill för mycket och stressar. På samma sätt tror jag att det påverkar kroppen negativt att vänta på mf. Jättesvårt jag vet. Men försök tänka positivt. Gör någon förändring om det går från förra gången. Jag äter trombyl och tar luterus. Jag har gått på akupunktur för att stärka kroppen. Allt för att jag ska känna mig mer hoppfull nästa gång.

Och du grattis !
  • AM78
    Nykär15 skrev 2016-11-02 14:36:27 följande:

Ok, första besöket för missfallsutredning igår. UL såg bra ut, fina slemhinnor och äggstockar med många blåsor. Dock hade äl inte varit fullt ut denna månaden :( så behöver inte vänta på annat än mens nu...

Tog AMH-prov (kolla äggreserven), killen fått tid för att lämna spermaprov.

Dag 2-4 i nästa cykel tas följande prover: FSH, LH, prolaktin, TSH och Östradiol.

Fått utskrivet Letrozol, Gonal F, E-vitamin, Trombyl och Lutinus till nästa cykel. Börjat med Trombylen redan nu.

Känns så himla bra! De tyckte inte vi skulle tappa mer tid, så all in nu!

Så skönt att vara på gång och att man känner att det händer något.

Jag tar också trombyl och lutinus den är vidrig då man måste ta den 3 ggr/ dag och den smälter och kommer ut som grynig flytning men men vad gör man inte. Lycka till.! Själv fick jag pluss idag och hoppas innerligt att det inte ska sluta med mf den här gången!
  • AM78
    Nykär15 skrev 2016-11-02 15:12:03 följande:

Wow grattis!

Hur länge tog du dessa mediciner innan du fick plus?

Jag tar gärna kladdet om det ger oss en liten <3

Tack! :)

Trombyl har jag tagit sedan min mf utredning i september. Lutinus började jag ta nu efter senaste Äl och tänkte ta fram till min mens och om den kom tänkte jag sluta för att börja om vid nästa Äl. Det pga att jag bara tar den för att försöka stödja graviditeten. Jag blir väldigt lätt gravid men att behålla har varit mitt problem.

Mitt mf var i slutet på aug början på september och sedan fick jag min mens i början på okt så det kan ju gå fort. Hur många mf har ni haft?
  • AM78
    Anonym (Jessica) skrev 2016-11-03 21:33:24 följande:

Någon mer som räknar ner till bim? Jag har bim om en vecka, molvärken började idag. Tänkte testa på onsdag, inte för att jag tror det tagit sig, vi hade bara sex en gång vid ägglossningen, men vill veta i tid med tanke på progesteronkrämen, vill inte att den ska störa menscykeln.

Det är en evig väntan. Jag har Bim på lördag men fick mitt pluss igår. Men nu väntar jag på ett starkare plus så det känns bättre, sen väntar man på att ta sig igenom dom evighetslånga första kritiska veckorna.

Blev gravid i juli som slutade i mf i slutet på aug. Den gången hade vi bara sex en gång under ÄL den här gången två. Så det behöver inte betyda något hur många gånger det blev
  • AM78
    GrönaDruvan skrev 2016-11-11 15:53:30 följande:

Är i vecka 5+5 idag och igår försvann illamåendet och idag kommer det blod, så nu sitter jag troligtvis här med missfall nr.3 sen april... Helt knäckt..

Nej! Hoppas verkligen att det inte är så! Jag har haft två sen i feb och tror inte jag skulle fixa ett till. Illamående kan ju komma och gå mitt har knappt börjat. Håller tummarna och skickar en kram
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.