Inlägg från: Elise39 |Visa alla inlägg
  • Elise39

38+ och försöker bli gravid.

Hej! 

Hoppar in här. Fyller 40 om en månad och vill så gärna ha en till. Vi har 2 barn sedan tidigare (2007+2010). 

Nu har vi försökt i 10 månader och börjar överväga om man ska göra någon utredning (privat). Ätit munkpeppar och vitaminer men det kanske inte hjälper när man närmar sig/är 40. 

• Elise39

Hej! 

Vi har nu bestämt oss för IVF. Ska träffa barnmorskan om drygt 2 veckor. Känns nervöst! 

• Elise39
    Monchichi skrev 2017-04-02 08:57:06 följande:

Rosenlarv: Grattis till plus! Så kul för er!

Elise39: Spännande för er, känns väl bra med att det sker något konkret när det känns som man redan gjort allt man kan redan. Lycka Till!

Sanna: Hur känns det för dig? Har du vågat testa än?

Littleprincess: Nej, vad tråkigt, beklagar!

Själv ska jag på UL på tisdag. Ser fram emot det med blandade känslor. Hoppas så klart få se ett litet liv där inne, men rädslan finns ju att det inte lever något. Viss oro finns också för om det skulle visa sig vara tvillingar.

Tack Monchichi!

Grattis till alla +!!!

Jag ska träffa barnmorskan om 2 veckor men hoppas vi får ett + innan så vi slipper ivf.. är på cd12 idag och testade igår kväll men båda linjerna var inte helt lika starka.
  • Elise39
    Nykär15 skrev 2017-04-03 10:46:35 följande:
    Håller tummarna att det tar sig för er med så ni slipper IVF...vi hann ju precis, skulle börja på onsdag ju!
    Tack Nykär15.

Har tittat fel i kalendern. Jag ska träffa BM nästa vecka. ???? Har fått recept utskrivet. Tror ni att det är något man ska ta med sig till första besöket? Jag känner mig så ofokuserad och inte alls påläst som många andra här på FL. Jag får ringa kliniken och fråga....
  • Elise39
    Hemflyttad skrev 2017-04-03 10:55:48 följande:
    Lycka till, håller tummarna för att ni får ett plus den här månaden så får ni följa i Nykär15s spår. Glad
    Tack Hemflyttad!
  • Elise39

Hej! Nu har vi gjort vårt första ivf. Inte så många ägg men 1 räcker ju :). Totalt 3. Fick frågan om de skulle sätta in 2. Har några dagar och fundera. Om allt går som det ska blir det återföring på fredag!

• Elise39
    Nykär15 skrev 2017-05-04 11:02:45 följande:

Äntligen klara!

Perfekt litet gryn med tickande hjärta, mätte 15 mm = 8+1, stämmer prick på dagen! Sååå lättad!! NIPT inkl UL om 2 veckor.

Åhh vad underbart!!!!!
  • Elise39

Fick precis samtal från kliniken. Det blir ingen insättning idag. Av totalt 3 ägg så är det bara en som har klarat sig och är "långsam". Om den klarar sig då blir det återföring på söndag. Tror inte det blir något den här gången :(

• Elise39
    Nykär15 skrev 2017-05-05 11:29:55 följande:

KOnstigt, svarade dig förut men det syns inte här....nåja, skriver igen. 

Härligt att se dig igen! Skönt att ni hittat en bov i dramat, ajabaja på sambon och heta bad. Bra han har en termometer nu så hoppas vi simmarna blir piggare av det!

Då närmar sig ÄL för din del Glad

Too tiki skrev 2017-05-05 10:56:41 följande:

Negativt test idag :( Tar nog inget nytt förrän på söndag el. måndag om mensen håller sig borta och jag kan hålla mig så länge...

Blä. men kan som sagt vara alldeles för tidigt bara!

Håller tummarna för det sista ägget och att det blir en återföring på söndag!

Hemflyttad skrev 2017-05-05 11:23:37 följande:
    Näää, vad synd! Fick också mens igår, så nu får vi följas åt den här månaden.

Visst känns det tråkigt men det innebärockså att en ny chans tar sin början.

I december hade jag den konstigaste cykeln ever. Tror att jag inte hade ÄL alls då. Jättekort cykel, konstiga symptom och skumma blödningar. Då tänkte jag att det var kört, kroppen hade lagt av. Månaden därpå blev jag gravid. Blev visserligen missfall men det visar vilken skillnad bara några veckor kan göra.

Med dessa visdomsord (ha ha) lämnar jag er för idag, kram på er allihopa! GladSolig

Trist med mensen, men gillar att du är så positiv och ser det som en ny chans som har sin början, gillar tänket men vet hur svårt det kan vara att hålla det uppe. Kram på dig!

Tack Nykär15. Är väldigt negativ just nu och tror inte det blir något. 2 chanser kvar...
Svar på tråden 38+ och försöker bli gravid.