Inlägg från: Anonym (Perser) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Perser)

Skaffa innekatt???

Skaffa en perserkatt. Dom är väldigt lugna och passar bra som innekatter.

• Anonym (Perser)
    Anonym (0o0) skrev 2016-09-20 14:32:06 följande:

Ts om jag hade varit dig å skall lägga så mycket som 5000 på en katt som e blandis tycker jag nästan du kan lägga till dem 2000-3000 till för å få en renrasig med stamtavla. För du kan inte försäkra en blandis för mer än 1000kr i väde.

Håller med. Köp en renrasig LUGN ras (perser, ragdoll, brittisk korthår tex) med stamtavla som du kan försäkra och som är ordentligt kollad av veterinär. Spara 1-2 månader till bara. Bättre att köpa av en seriös uppfödare som är registrerad än nån på Blocket som tjänar pengar på att korsa katter.
  • Anonym (Perser)
    Glinda från Oz skrev 2017-08-18 12:37:29 följande:

Köp inte en blandras för 5000 kronor! De försöker lura dig på pengar. Det finns inga blandraskatter, utan stamtavla är det en huskatt. De som föder upp dessa "blandraser" håller på med buskisavel, alltså oseriös avel, det ska man inte stödja.

Jag tycker du ska köpa en katt från ett katthem, det är inte dyrt om du tänker på vad du får. Katten därifrån är kastrerad, ID märkt och vaccinerad, ska du göra det kostar det också. Men innan du skaffar katt överhuvudtaget ska du och din pojkvän vara överens och du behöver läsa på mer.

Verkligen. Katthem eller ännu hellre en renrasig kattunge med stamtavla från en registrerad uppfödare. Då stödjer du de enda seriösa som säljer katter i det här landet och bidrar till kattens status. Varför ska en katt kosta 500 kronor?

Eller 5000 för den delen utan att uppfödaren brytt sig om att själv investera i seriösa och friska katter?
Svar på tråden Skaffa innekatt???