Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

Skaffa innekatt???

När jag och min kille flyttade ihop ville inte han skaffa katt (trots att jag varnat honom innan vi flyttade ihop). 6 månader senare lagom till min födelsedag och efter en masssssssaaaa tjat så ändrade han sig. Mest för att få lite lugn och ro... Han hatar egentligen katter och är hundmänniska.

Idag älskar han våran lilla kisse över allt annat!! Så fort han fick syn  på henne började han kela och nu är det vår lilla gosegris:)

kan tillägga att det är en chinchilla perser och hon är innekatt. väldigt lugn ras och hon sover typ på ett och samma ställe hela dagarna. Har inte ens någon balkong men hon verkar inte bry sig. Som sagt, hon sover bara haha.

• FrökenMp

Jo, man kan försäkra (via agria) katten till det värde man köpte den för, dock är maxbelopp 5000 så om hon köper den för 4900kr så är det ju lugnt.

Anonym (0o0) skrev 2016-09-20 14:32:06 följande:

Ts om jag hade varit dig å skall lägga så mycket som 5000 på en katt som e blandis tycker jag nästan du kan lägga till dem 2000-3000 till för å få en renrasig med stamtavla. För du kan inte försäkra en blandis för mer än 1000kr i väde.

Svar på tråden Skaffa innekatt???