Skrikig bebis+tillreda ersättning
Hej! Hur går de med lillan? Det är inte alltid lätt med bebisar, förstå vad de vill mm. Och man nojjar över allt. Iallafall jag!! Från minsta lilla prick på kroppen till att de inte ska få i sig nån bacill! Så jag har iallafall fått lära mej att man måste koka allt vatten tills de är 6 månader, först då kan man börja ge dem direkt från kranen i små mängder. Och diska flaskor, fy va jobbigt vi tyckte de va till sonen när han börja med välling. Och då var de bara en gång om dan.. Men den stod ju alltid smutsig! Och då kände jag att den var tvungen o kokas med. Jag ville inte köra i diskmaskinen för att det diskmedlet är så giftigt, OM det skulle råka vara nåt kvar nån gång. Och så hade han ju såklart en egen, renare diskborste ???? Men jag var nog lite väl nojig ibland :) Tex micrade jag aldrig det han skulle äta när han var liten. Strålning!! ????(Nu är han 4 ????) Men gör det som känns rätt för dej! Och du fråga om brösten inte har baciller? Jo säkert, man kan ju inte göra mer än o dusha en gång om dan (använd ej tvål på brösten, isf en jättemild) o sen brukar ja dutta dem rena med hushållspapper för har sett att det kommer ludd annars från handduken. O lägg rena amningsskydd i behån ???? Sen, lite bakterier ska de ju ha i sig. Bra för immunförsvaret! O nu det jag egentligen skulle svara dej på va varför jag tror hon skriker o släpper när du ger henne bröstet. Jag har en dotter med som nu är 7 mån och hon gjorde precis likadant i början!! Frustrerande! Hon blev vansinnig. Sen lugna hon sej o sög på när väl mjölken rann till, hon blev alltså sur för det inte kom direkt, de tar ju en stund.. Tror du de kan vara det?? Isf är det bara låta henne släppa o ta nytt tag om igen tills mjölken kommer och såsmåningom lär hon sig att det kommer om hon suger en stund ???? Va långt de blev, första gången jag skriver i nått forum haha :) Men lycka till o ha tålamod o njut, tiden springer fram!