Inlägg från: LaFontaine |Visa alla inlägg
  • LaFontaine

Blödningar??

Jag hade mer eller mindre konstanta rosa flytningar mellan vecka 27 och 35 ungefär. Jag pratade med både förlossning och barnmorskor, men ingen tyckte att det var nödvändigt att kolla upp det. I vecka 32 fick jag en rejäl blödning och den åkte vi in och kollade, men det enda som kunde hittas var en möjlig rispa på livmodertappen. Efter det har jag haft lite rosa flytningar av och till som vi inte kollat upp. Jag vet också sen tidigare att jag tenderar att få känsligare livmodertapp av hormoner, bland annat innan mens, så vi utgår från att det är det. Jag känner inte att jag kan ringa in om allt heller, lite sunt förnuft går faktiskt att nyttja, utan att på något vis behöva bli anklagad (ohyggligt onödigt och fult förresten Scalaren!) för att inte sätta sitt barn i första rummet.

• LaFontaine
    palmskan skrev 2016-09-18 20:02:40 följande:
    Jag känner ju lite mer som du, men nu hörde jag av mig ändå. Och de ville att jag skulle komma in, allt ser som vanligt bra ut hittills men väntar på läkarundersökning. Är det inget denna gång heller så är det nog dags att inse att varje liten blödning inte behöver betyda något mer än att man är känslig i slemhinnor eller liknande!

Och det verkar som att fler än du och jag haft denna typ av blödningar till och från i slutet av graviditeten utan att det varit något särskilt! :)
    Det är tydligen väldigt vanligt, förklarade läkaren på förlossningen nu senast. Och helt normalt, liksom det mesta verkar vara när man är gravid
Svar på tråden Blödningar??