Finns det något jag kan göra för att öka chansen?
Hej!
Jag fick min Pcos konstaterad i våras. Har försökt mäta kroppstemperaturen sen mars. Har inte haft någon högre temp runt då jag borde haft ägglossning (om jag kollar när mensen kommit). I mars hade jag högre temp en dag och kollade med ägglossningstest och det visade då på att jag hade ägglossning, men inte efter det.
Jag är inte överviktig men har mycket behåring och finnar. Jag tränar regelbundet och äter hälsosamt mestadels. Vi har sex varannan till var tredje dag. Min mens är någorlunda regelbunden då min cykel oftast är mellan 30 och 40 dagar.
Min gyn sa att jag antagligen skulle bli gravid inom ett år då min pcos verkar vara "mild" då min cykel är någorlunda regelbunden och jag är underviktig/normalviktig. Hon sa också att vi måste försöka ett år innan vi får hjälp.
Än har inget hänt och det verkar som jag sällan har ägglossning? Jag tänkte börja testa med ägglossningstest varje månad fram till januari iaf även om det blir dyrt.
Finns det något man kan göra för att öka chansen som inte innebär receptbelagda mediciner?
Det här blev ett långt inlägg nu men hoppas att nån har tips att komma med! :)