Var ska vi bo?
Jag röstar på Gröndals-alternativet. Den dagen ni vill tillbaka till innerstan kanske barnen är utflugna och ni kan köpa en mindre lägenhet som passar er då.
Skönt att bo en bit utanför city med lite lugnare trafik och satsa på ett landställe eller liknande när behovet av natur pockar på.
Jag bor ungefär så långt utanför stan, tar ca 15 minuter med tunnelbanan till city, mer lägenhet för pengarna och trevligt område.
Om jag hade möjlighet att jobba hemma 2-3 dagar/vecka skulle jag kunna tänka mig att bo ännu längre ut, men restiderna är som sagt avskräckande.
Vilka jäkla idiotpriser på ett boende 6-7 miljoner minst och samtidigt ha lång pendling till jobb..
Men väljer man att bo i fjollträsk så är det så.
Pendlar 5 minuter till jobb på moppe, bor i ett hus som skulle kosta minst 5 miljoner i fjollträsk men här ligger den på 1 mille och har 40 minuter till en storstad..
Du behöver ju inte bosätta dig i fjollträsk heller, det är helt frivilligt.
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Jag hoppas att du inte tror att alla stockholmare har råd att betala 7 miljoner för ett boende? De flesta av oss har helt normala inkomster. Hoppar man på bostadskarusellen i ung ålder, har man ofta tjänat så pass mycket på värdeökningen att det går att köpa större utan att bli ruinerad, särskilt om man gör det tillsammans med sin andra hälft.