Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Oense om ett till barn - hjälp!

Jag känner igen mig. Vi har en underbar dotter och hon är inte ett år än men om vi ska ha fler barn måste det ska nu pga vår ålder. Annars hade vi nog inte funderat på det än på några år. Vi är dock båda ambivalenta. Skulle egentligen absolut vilja ge vårt barn ett syskon, vi har båda mycket glädje av våra syskon och de är våra närmsta vänner idag. Men vi vet inte om vi skulle orka och klara den påfrestningen. När vi tänker på hur den här tiden varit och är med stress och sömnbrist och tid som aldrig räcker till. Så många separerar ju pga att man inte mäktar med och jag har så många jag känner som verkar vara på gränsen till att gå in i väggen. Men ändå är vi ju så otroligt tacksam att vi har fått vår dotter och det skulle vara en glädje att få uppleva ett barn till och ge henne syskon...

Har syskonbarn som är 10 och 12 och visst har de mycket glädje av varandra men de blir osams flera gånger om dagen och det är jättejobbigt för föräldrarna så det där att det blir bättre och att de kan leka med varandra är ju inte självklart. Vi har eventuellt bestämt oss för ett barn. Men är inte säker. Kanske ångrar man sig sen... Det vet man ju inte. Min mamma är ensambarn och hon har alltid saknat syskon säger hon - det mal lite i mitt huvud....

Svar på tråden Oense om ett till barn - hjälp!