• MeEmmA

gravid igen. 14 månader kommer det bli emellan.

Jag har 15måmader mellan mina småttingar, de är nu 8 & 23 månader gamla. Än så länge så tycker jag faktiskt att det har gått förvånansvärt bra, bättre än förväntat! Ovh det bandet som redan finns mellan grabbarna är helt fantastiskt!
    Tiden går dessutom så fruktansvärt fort, så de stunder som blir jobbiga kan man tänka att de blir ju snart större :)
    Enda nackdelen jag kan komma på är att man inge hinner med lika mycket bebismys med minstingen, men det har jag löst genom bärsjal och sele.

• MeEmmA

Kan ge dig ett tips från vad jag gjorde: förvänta dig det absolut värsta så kan det bara bli bättre :)

• MeEmmA
    MaddeSol skrev 2016-09-18 08:57:15 följande:
    Skulle du tycka samma sak om man vet att man kommer vara mycket ensam?
    Jag har varit mycket ensam, sambon har inte tagit nån mer ledighet än de 10dagarna i början och sen har han arbetsdagar så att han är borta 8-18 mån-fredag och vissa perioder har han även varit bortrest.
    Jag har två äldre barn också och då kanjag ärligt säga att min äldsta som var i värsta treårstrotsen när syskon kom var mycket jobbigare än småttingarna som inte vet något annat än att ha varandra.
  • MeEmmA
    LadyViolette skrev 2016-09-19 10:23:18 följande:

Jag har 15 månader mellan mina två första som idag är 8 år och 7 år. 
    Upplevde det aldrig som jobbigt, tyckte mest det var roligt. Och dom är otroligt nära idag. Jag har varit hemma själv med våra barn och pappa har jobbat så jag vet att man klarar det själv också  

Hade min stora hemma med mig och lillebror så hon var över 2,5 år när jag skolade in henne på förskolan och det gick hur smidigt som helst. 

Jag har också båda små hemma och tanken är att de ska skolas in på förskola tillsammans. Gjorde du också så eller fick minstingen vara hemma ett tag själv?
Svar på tråden gravid igen. 14 månader kommer det bli emellan.