Inlägg från: Gina43 |Visa alla inlägg
  • Gina43

Skaffa ett fjärde barn eller inte

TS, om du är så sjuk (sedan flera år) att du inte klarar av att jobba bör ni kanske inte skaffa fler barn. Du bör primärt lägga din energi på att bli frisk? Är inte din hälsa en prioritet? När barnen blir äldre behöver de en frisk mamma och en fanilj som klarar av att försörja dem?

Friedan skrev 2016-09-26 00:05:23 följande:

Jag har fyra barn och för oss innebar fyra att helt plötsligt bli "väldigt mycket". Tre barn var plättlätt och ingen match, fyra blev istället väldigt mycket!

Ekonomiskt kostade de inte så mycket i början men fyra lite äldre är svindyrt! Det är fyra som ska gå på aktiviteter, ha skidor, bra ytterkläder osv. Tror vi handlade vinterkläder för nästan 10 papp förra året....

På plussidan är att det är underbart roligt och jag älskar mina barn. Men utan två bra inkomster och mycket ork (vi är två som båda drar stora lass) hade jag gått under.

Nyfiken på hur tre barn är plättlätt. Har ni fått väldigt enkla barn som sover själva i egna sängar osv? Eller vad är det som gör att det är enkelt? Egen inställning? Ungdom? Vi har två (små) och tycker inte direkt att det är plättlätt.
  • Gina43
    Konservativ skrev 2016-10-01 09:40:54 följande:

Man kan köpa begagnat.

Till mindre barn ja, men nu var det väl ett exempel på att större barn kostar pengar. Kan tänka mig att en 13-åring inte tycker att det är okej att köpa begagnad jacka tyvärr. Vinterskor är dessutom jättedyrt. Skor som används dagligen ska man tydligen inte köpa begagnat eftersom de präglas så mycket av bäraren.
Svar på tråden Skaffa ett fjärde barn eller inte