• Vewis

Skaffa ett fjärde barn eller inte

hej jag är en 31 årig kvinna som har tre pojkar dom är 2 år 6år och äldsta 9 år . Jag och min sambo bor i en trea och vi har ett gemensamt barn , dom andra två barnen har vi varannan vecka . Min sambo jobbar men jag är hemma pga mångårig panikångest så ekonomin kanske inte är det bästa men det funkar. Det är till 95% jag som tar allt ansvar för barnen .

Till saken . Jag har under senaste tiden börjat fundera på om jag vill ha ett barn till och hur jag änn vänder å vrider på mina tankar kan jag inte bestämma mig . Min största rädsla är att jag inte ska orka . Men jag är oxå rädd att jag ska å göra möig hela livet att jag inte skaffade ett barn till .

så min fråga är om det är jobbigt med fyra barn?

• Svar på tråden Skaffa ett fjärde barn eller inte
  • Vewis

Detta e precis vad jag går och jonglerar med på negativa sidan och då låter allt som att de e bättre å vara nöjd med de man har. Men tänk om jag då ångrar mig???? Då kommer allt att vara för sent min man kommer att bli för gammal enligt mig då han e 13 år äldre en jag . Plus att den magiska gränsen enligt mig är 3 års skillnad på den minsta och den "nya" för att han nytta av varandra å kunna leka.

Till er som tycker att fyra blev jobbigare , hur ser eran dag ut? och vad va det som gjorde att de kändes jobbigare?

• Vewis

Om det är något jag saknar i livet hmm . Bra fråga . Jag vet inte faktiskt jag känner bara att jag skulle vilja ha en till. Kan ju vara så att jag har tre pojkar och vill göra ett sista försök att kanske få en av de andra könet . Men å andra sidan så skulle de va kul med en pojke till för min minsta sons skull. Så jag känner inte att en flicka är super viktigt heller.

Det här med min panikångest som några av er har synpunkter på , så klart att man ska prioritera att man ska må bra , jag har blivit bättre sedan jag skaffade barn MYCKET bättre , jag klarar av sociala situationer bättre då jag är tvungen helt enkelt.
    Men jag är glad för att ni svarar i min tråd och verkligen får mig att fundera mer , och kanske inse att de inte kanske är bättre att vara nöjd med mina tre söner .

• Vewis
    Lia4 skrev 2016-10-01 17:43:02 följande:
    Håller med. Det finns verkligen ingen "magisk gräns". Tänkte också så dumt när jag var yngre. Nu vet jag hur fel jag hade :). Dessutom såå mysigt att ha en liten när de andra är i skolan om dagarna :)
    Magisk och magisk är det inte men har sett barnfamiljer med olika åldersskillnader på barnen och jämför med mina 2 stora så tycker jag att 3 år är en väldigt bra ålderskillnad dels för att dom börjar bli lite mer självständiga . Min två söner leker jätte bra och är verkligen som bästa kompisar . Men så klart alla har vi olika erfarenheter :)
    Jag tror oxå det är en bra idé med att man ska ta tag i sitt egna liv lite de kan ju vara så att när man börjar få för mycke ensam tid så vill man fylla ut den tiden med något , och det kanske inte är så bra med ännu ett barn. Så jag antar att det är slut på barnafödandet . Tack så mycket för alla tankar och åsikter jag uppskattar verkligen ALLA som orkar svara ! ????
  • Vewis

Tänkte uppdatera tråden lite Så här 4 år senare .

Idag sitter jag här med mina 4 söner som idag är 3år 6år 10år och 13 år och att ta beslutet att skaffa ett 4 barn är det bästa jag gjort:) vi bor fortfarande i vår trea och trivs bra i den än så länge iaf . Man måste våga i livet för att vinna .

Lycka till alla där ute med era små sötnosar (livets gåva)

• Vewis

Japp vi har en 6 sitsig bil så alla kan åka????????????

Svar på tråden Skaffa ett fjärde barn eller inte