Inlägg från: Anonym (asdf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (asdf)

Ska JAG betala?????

Anonym (Ts) skrev 2016-09-17 16:35:44 följande:

Ja självklart är det barnets vänner!

Jag betalar så mkt redan som familjehemmet SKA stå för men struntar i. Säkert 3000 kr per månad, så att familjehemmet slipper stå för något och har råd med sina dyra hobbies istället!

Barnet är på väg hem så detta är helt och hållet ett ickeproblem, blev så förvånad bara!

Det räcker inte att de mot vår (vi föräldrar, syskon och barnet) är emot placeringen, de vill även tvinga oss betala för det. Galet!

Enligt lagen är alla föräldrar försörjningsskyldiga för sina barn. Föräldrar som inte stadigt sammambor med sina barn uppfyller sin försörjningsplikt genom att betala underhåll till den som vårdar barnet. I ditt fall är det socialtjänsten. Det handlar om att samhället, skattebetalare, inte ska tvingas ta ekonomiskt ansvar för andras barn.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Katrina) skrev 2016-09-17 18:25:50 följande:

Du har ingen aning om om orsakerna, du har heller ingen aning om åldern på barnet.

Du vet, tonåringar t ex kan ställa till det så de blir placerade utan föräldrars inblandning.

Ett misslyckande där ansvaret i slutändan faller på föräldern.
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Modifikation) skrev 2016-09-17 18:37:48 följande:

Dumheter.

Vem är amsvarig för ett barn om inte föräldrarna?
  • Anonym (asdf)
    Anonym (Va) skrev 2016-09-17 19:29:12 följande:

Familjehemmet eftersom färäldrarna i detta fall inte har vårdnaden om barnet.

Jag syftade på ett exempel med en tonåring som bor med föräldrarna och ballar ur.
Svar på tråden Ska JAG betala?????