Inlägg från: KarlssonsKalle |Visa alla inlägg
  • KarlssonsKalle

Vem går i strumpbyxor idag?

Anonym (Q utan strumpbyxor) skrev 2017-01-24 10:02:01 följande:
    Jodå du har påtalat din storlek många ggr. Bara inte med det namn du använder dig av nu. Men strunt samma.
    Kan du visa var!
    Jag är rätt ny på familjeliv (drygt 2 veckor)....

Och varför i hela världen skulle jag använda ett annat namn när jag använde mitt riktiga nick hela tiden?
  • KarlssonsKalle

Inte många som går i varma sköna strumpbyxor dessa kalla dagar?
    Jag har i alla fall mina blåa sköna under idag.

• KarlssonsKalle
    Anonym (bellinda) skrev 2017-01-28 10:32:58 följande:
    Senast i de svarta hade jag Betty(Åhléns, Tempo) från 1980. Flera av de gamla, svenska varumärkena lever kvar än idag men innehållet i förpackningarna tillverkas nån annanstans och är sämre. Nästan samtliga svenska tillverkare hade hel fotförstärkning och förstärkt byxdel även på sina tunnaste varianter i 15 denier.

Sheer- to- waist lanserades av just Betty 1971 men den floppade rejält då.Reklamen löd: " Du måste nypa dig i benet, för att känna att de finns där. Och man ser inte övergången från strumpa till byxdel. Bra med tanke på vårmodet" 

Idag testar jag en av de insomnade fabikernas produkter. Vinetta Fest i 15 denier från 1985 då modefärgen hette Sorbet. " Barbent? Nej, Sorbet, löd reklamen på stortavlor runt alla Domuslador i landet.  Byxdelen här är lite kortare än på de ordinarie och är stickad i 30 denier. Men det är inget som undgår ett tränat öga om nu kjolen skulle blåsa upp. Den här tillverkaren hade ett alldeles osannolikt stort sortiment under 70- talets glansdagar: TOLV olika storlekar och tre för flickor 110- 160 cl. Alla i tunn crepe 20 denier. Till detta fanns de med bomullsbyxdel och som gördelvariant. Plus då som tunna fest i 15. Hyllorna var meterlånga....
    Du kan din historia du!
    Har du kvar gamla som du köpt upp eller går det fortfarande att köpa?
    Saknar 80-talet då det fanns kalasbyxor i alla färger i det flesta affärer.

Jag vet också att stl 160 och 170 för ung flickor ofta passar bra för oss vuxna.
  • KarlssonsKalle
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-01-29 19:15:04 följande:
    Röda fina!

Jag har själv ett par bruna bredstickade under här på jobbet.
  • KarlssonsKalle

Jag har ett par ljusare bruna ribbstickade tjocka som är riktigt fula idag! Men varma och sköna.

• KarlssonsKalle
    KarlssonsKalle skrev 2017-02-06 09:47:41 följande:

Jag har ett par ljusare bruna ribbstickade tjocka som är riktigt fula idag! Men varma och sköna.

En bild på dom! Färgen på dom är kanske inget vidare....
  • KarlssonsKalle
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-02-07 12:54:58 följande:
    Huvudsaken är att dom är varma och sköna jag har mina rosa på mig.
    Vad gillade du färgen då?
  • KarlssonsKalle
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-02-08 09:40:31 följande:
    Tack
    Vad har du idag?
    Jag har själv ett par ribbstickade i en ful ljusare blå färg.
  • KarlssonsKalle
    Anonym (ZZ) skrev 2017-02-09 16:00:28 följande:

Väldigt många tycker att korta tjejer måste klä sig annorlunda och ha höga skor.
    Varför ska de behöva det?

Lite OT i detta ämnet väl....

Är det du som spammar hela sex och samlevnad med att starta trådar om längden på tjejer????
  • KarlssonsKalle
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-02-09 12:18:02 följande:
    Wow! Nästa samma färg som jag har på mina kalasbyxor....
    Dom ser lite ribbstickade ut på bilden, är dom det?
  • KarlssonsKalle

Jag har ett par marinblåa ribbstickade idag!

• KarlssonsKalle

-10 när jag satt mej i bilen i morse. Skönt med ett par svarta tjocka under jeansen då!

• KarlssonsKalle
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-02-15 08:40:06 följande:

Idag har jag mina gröna på mig!

Du har inga mönstrade?
Svar på tråden Vem går i strumpbyxor idag?