Inlägg från: Anonym (Mannen i kalasbyxor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mannen i kalasbyxor)

Vem går i strumpbyxor idag?

Anonym (bellinda) skrev 2017-03-11 11:27:13 följande:

Hmm, det var oväntat att som man få cred för sina ben iförda tunna strumpbyxor. Har bara sett en man som varit fräsig i tunna nylonstrumpbyxor, det var Christer Lindarw.Hela hans plastik, mimik och existens andas kvinna snarare än man.

Som nån tidigare postare här antytt är det ibland också ett satans påfund med tunna strumpbyxor. De kasar ner, går sönder och trilskas. I sht om man inte ger sig tid att hitta rätt storlek eller passande modell. Idag kör jag med ett par gedigna, gamla( NOS) Vogue från Malmö Strumpfabrik i den bedövande eggande nyansen Paola. Storleken är 34-38 och tvättmärket sitter

BAK i byxdelen. Viktig information så att inte hälförstärkningen hamnar ovanpå foten istf under. Hav överseende med mitt orakade innanlår, sådana här delikatesser täcker visserligen allt med döljer inget.Obarmhärtiga är vad de är.

Tycker du på allvar att CL ser ut som en man överhuvudtaget?

Rea på kalasbyxor (tjocka strumpbyxor) på Lindex nu!
    Jag köpte dessa för halva priset (75kr) och har gått i dom hela helgen!
    Vad skulle ni kalla färgen för? Tycker själv att dom set mörkröda ut...

Anonym (Mannen i kalasbyxor) skrev 2017-03-20 07:50:33 följande:

Rea på kalasbyxor (tjocka strumpbyxor) på Lindex nu!
    Jag köpte dessa för halva priset (75kr) och har gått i dom hela helgen!
    Vad skulle ni kalla färgen för? Tycker själv att dom set mörkröda ut...

Jag kan tillägga att jag var ensam hela helgen! Jag hade bara på mej en t-shirt och dessa sexiga och fina strumpbyxor!

Ingen som kan ge mej namnet på färgen (är själv lite färgblind)?
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-03-24 06:44:03 följande:

Idag blir det mina rosa strumpbyxor på mig.

Jättefina! Kan tänka mej att du är sexig i dom!
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-03-24 06:46:31 följande:
    Fina ja tycker även de ser lite rosa ut. Bra att du är nöjd det är huvudsaken och kul när man kan få tag på några man är nöjd med på rean.
    Jag ser att på bilden ser dom lite ljusare ut eftersom jag gick ut och ställde mej i solen och tog bilden. Tycker mer att dom är mörkröda....

Ni som är transor i tråden: Gillar ni inte lite mer färger? Mest beiga vita mm som ni berättar om....

Jag är mest nyfiken för att ni väljer strumpbyxor som man mest ser på äldre damer. Inga raffiga med mönster eller med lite roligare färger. Jag säger inte att ni har fel för det.

MrGrip skrev 2017-03-29 11:43:42 följande:
    Du är härligt färgglad du med dina fina strumpor !!.......snart blir det utan strumpor och med solbruna ben *L*
    Använder du strumpbyxor med strumpor över annars?

Idag har jag ett par ljusbruna ribbstickade kalasbyxor, kalla mornar så dom hänger med någon vecka till! 

Ja Ryssland verkar verkligen vara en strumpbyxans land! Har sett att många även yngre pojkar använda sk kalasbyxor.

Anonym (Kvinna) skrev 2017-04-07 07:41:45 följande:
    Dom ser nästan lite varma ut nu när det ser ut att bli en varm vårdag.

Jag har denna vecka helt slutat med kalasbyxor för säsongen. Kanske bara blir det helger jag är själv som jag har dom med en tröja och inget annat.
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-04-07 08:43:13 följande:
    Hej nej de är lagom jag är nöjd. Okej då får du använda dom när det blir kallt ute igen.
    Det kommer jag garanterat göra! Gäller bara att hitta något bra ställe att köpa in nya på, dom jag har nu är bra håliga....

Jag funderade skarpt på att ta fram mina tjocka kalasbyxor idag är det var 5 grader kallt ute. Dock blev det inte så då jag tror att det blir rätt varmt fram på dan.

Anonym (Jag i kalasbyxor) skrev 2017-04-20 08:17:11 följande:

Jag är man och använder det väldigt ofta.

Jag tror att det är ganska många män som använder det men inte vågar erkänna det.
    Anonym (bellinda) skrev 2017-04-21 12:48:11 följande:

Helt korrekta antaganden här. Det finns ganska många män som av olika skäl
    använder strumpbyxor. Mörkertalet är av förklarliga skäl nästan totalt. Transpersoner av olika slag lever i konstant skräck, rädsla och oro. Det finns ingen
    transdimension i mitt intresse men jag minns ändå skräcken att bli påkommen och ertappad med att gå in och handla strumpbyxor på Domus eller i någon klädaffär,

När jag var i tidiga tonåren fanns det inget jag hellre ville än att gå in och köpa ett par tunna när- och varsomhelst.Kunde svansa runt hyllorna för att kolla färger och modeller. Kanske såg man nån man kände som köpte, det kunde både räcka och avskräcka.

Mitt första inköp gjordes därför tillräckligt långt hemifrån och med ganska stor skam och nervositet i kassan. Nuförtiden struntar jag i konventioner och vad expediter eller andra kunder tycker, tänker eller antar. Handlar rakt av.
    På frågor om kvitto eller presentinslagning och sånt svarar jag att det inte behövs
    och tillägger att jag skall ha dem själv. 

Det är sällan nån säger någonting, faktiskt. Endast en iransk kvinna blev förnärmad och insinuerade något när jag la fram två par på kassadisken i ett köpcentrum utanför stan.

Jag minns också rädslan! När jag var 12-13 år köpte jag för första gången ett par bruna kalasbyxor i stl 160cl minns jag. Jag sa att det skulle vara till en kusin kommer jag håg. Nu bor jag nära en storstad och tycker ibland att det är lite pinsamt att köpa strumpbyxor men inte som förr.
    Anonym (bellinda) skrev 2017-04-29 11:19:48 följande:

Avsaknaden av inlägg/ poster här speglar nog tyvärr verkligheten. Det finns helt enkelt knappast några användare. Man får glädja sig åt halva Arlandapersonalen i uniformer eller en och annan sporadisk tonåring med sheer-to- waist under shortsen. Såg ett fodral på Åhlens med supertunna svarta men annars är det bedrövligt och trist. Öde och tomt. Nylonstrumpor finns knappast kvar som vardagsplagg annat än till uniformer. Och så hos en och annan expedit på NK som vägrar gå barbent för att det är fult.

Man får hoppas på att modet svänger igen och glädjas åt att man vuxit upp i den bästa av modeeror. I en tid när jämställdhet inte togs alldeles bokstavligt i alla avseenden.

Gillar du inga strumpbyxor med lite läckra mönster?
    Såg ett par läckra på Maxi i helgen som jag köpte.
    Anonym (bellinda) skrev 2017-05-07 22:14:49 följande:
    Nej, jag är nästan likgiltig inför opaka eller mönstrat. På senare år har jag dock upptäckt att småmaskiga nätstrumpbyxor ger samma helhetsillusion på lite avstånd. Det ser ut som tunna strumpor på tio meters håll. Allt över 20 denier brukar nästan alltid döda magin som uppstår när helt tunt nylon blandas med hudfärgen. Fast fel ton på strumpor eller ben kan också innebära katastrof. Idag borde ha varit en idealisk dag kan man tycka. Runt 12 grader och inte så blåsigt. Knallpinglan Plain Jane dök helt riktigt upp i Alvik på eftermiddagen. Hon var verkligen beige och nördig hela hon, men hennes ben var i färg, form och uttryck alldeles sagolika.
    Är inte "Plain Jane" ett tv-program och inte en människa?

Dessa mjuka härliga hade jag i torsdags när det var kallt ute.

Var tusan är alla bilder på strumpbyxor nu då???

Skönt att alla bilder är tillbaka igen!

Svar på tråden Vem går i strumpbyxor idag?