Inlägg från: Sam Ståhl |Visa alla inlägg
  • Sam Ståhl

Vem går i strumpbyxor idag?

Hej!

Jag som är man är så avundsjuk på er kvinnor som använder tunna nylonstrumpor.

Känslan, det där lite svala, frasiga ljudet när de glider mot varandra och låta handen glida över den glatta ytan gör mig så njutningsfylld!?

Min personliga favorit är de modeller som har mer glans då det blir den vackra blanka ytan på benen som slår det mesta.

Men som nämnts av flera, det är mer och mer ovanligt att kvinnor använder nylonstrumpor då det är en majoritet som näst intill alltid går i jeans/ byxor/ leggings numer. Tyvärr tycker alla vi (och vi är m å n g a män) som njuter av att se er i nylonstrumpor????

Kram Sam

• Sam Ståhl

TILL Theodådåra:

Känns det inte obekvämt att gå i strumpbyxor utan trosor?

Att gå utan trosor tillsammans med nylonstrumpor i form av stayups eller strumpor som hålls uppe med strumpeband kan jag förstå är en härlig skön känsla. Men strumpbyxor gör ju att den där öppna känslan försvinner tänker jag?

• Sam Ståhl

"Idag går jag bara i kort linne och å inge under puss"

Hoppas du trivs med det. Och jag gissar att du håller dig hemmavid och inte är i publika utrymmen. Hemma får du ju få hur lättklädd du vill, till din och/ eller ev familjemedlemmars glädje.

I offentliga sammanhang funkar det ju utmärkt att ha kort kjol eller klänning utan något mer in under och jag förstår den luftiga känslan.

Samt den kittlande tanken att du (eller ev partner, okänd eller bekant) enkelt kan komma åt alternativt att du enkelt kan visa upp dig för den du känner för.

Vore jag tjej skulle jag nog rätt säkert tända på det!!

• Sam Ståhl

Jag förstår att du njuter av att visa upp dig så.

Det skulle jag uppskatta om du gjorde för mig också, alltså antydde lite försiktigt med en glimt så man förstår att du är bar under. Vilken kick det måste vara för självförtroendet att bli så trånad efter, och häftigt att märka att du gör de du möter upphetsade.

Välfriserad hoppas jag?

Du har aldrig hamnat i sån trist situation där det inte uppskattats att du visar en glimt?

• Sam Ståhl
    Anonym (bellinda) skrev 2020-06-14 21:58:01 följande:

Fenomenalt behagligt, eggande och lockande.

Synintrycket av tunna strumpbyxor över huden är mer än lovligt tilltalande. Elegans, schwung, helhet. Starka erotiska undertoner eftersom det är helt förknippat med kvinna. Varelser med rätt att vara fåfänga, opraktiska och irrationella. Tunna nylonstrumpbyxor är närmast utdött idag men trots sommarvärme har jag sett fler än tjugo kvinnor som vägrat visa sig barbenta under den gågna helgen. Detta är i huvudstaden, vill säga. Saluterar dem alla med ett par i 10 denier i färgen Daim. Damigare får man leta efter.Skööönt!

Jag vet ju att det är matt finish som är dina favoriter, glansiga går helst bort har jag förstått.

Men kvällstid då, vid lite högtidigare tillfällen som fester och liknande, inte heller då lockar nylon med mer glans? Även om du bär dem under byxor kan det ju skymta fram lite nertill kanske...

Jag vet ju att tunna, max 20 denier är din melodi och så blir de ju inte heller fullglansiga. Jag håller med dig om att de som är tjockare än 20 denier tappar en del av den där svårdefinierade men underbara sköna känslan mot huden.
  • Sam Ståhl

Du är verkligen vad man kan kalla en "oldschoolentusiast" som gillar det klassiskt eleganta. En sannolikt sakta utdöende inriktning som kommer vara svårare och svårare att hitta.

De representantiva eleganterna i dräkt som har känsla för att veta hur man kombinerar de sublima färgerna på benen till den övriga outfiten (ett ord de naturligtvis aldrig skulle använda själva) är väl vad man skulle kunna kalla utrotningshotade tyvärr. Du som rör dig i storstan gissar jag har absolut bästa chanserna att hitta dessa eleganter i de "exklusiva/ dyra" stadsdelarna där det klassiska fortfarande har entusiaster.

Även i vissa kretsar i affärsvärlden, i bank/ finansbranschen och i rättsväsendet finns den känslan för färger och material kvar i viss mån. Även bland en del (fåtal) politiker och mediamänniskor som har känsla för det paranta finns några pålitliga att njuta av via tv etc.

Det man kan fundera över vad som kommer hända när bara de yngre generationerna, som knappt ens använder kjol, finns kvar och den äldre generationen är borta.

Snart har de oblyga som tycker att STW är det som funkar ihop med kjollängden och att grova mönster är det rätta tagit över, för att inte tala om opaque-trenden som härjat i många år nu, fast äntligen börjar iallafall det ge sig.

Mitt råd är att du passar på så länge chanserna fortfarande finns att hitta de männskorna att.njuta av som du söker.

• Sam Ståhl

Det är en del av din personlighet och en del av hur du är.

Du är säkert en mångfacetterad person och om hon känner dig väl vet hon att man mår alltid bäst om man bejakar sitt rätta jag och låter det vara en sida av sin identitet.

Sannolikt behöver hon naturligtvis tid nu att smälta och få landa i sina tankar och funderingar kring vem du är och hur du känner för henne.

Ge henne den tid hon behöver och prata med henne när tillfälle ges. Men ge inte efter på det du tycker om, det kan du aldrig göra med ett bra resultat för din egen skull.

/ kram Sam

• Sam Ståhl

Det är bara att hålla med om att just känslan av att få sina ben omslutna av det frasiga glatta nylonet är svåröverträffad för alla oss som har detta som en turn-on.

Jag vet att vi är väldigt många som som har just tunnare nylonstrumpor och strumpor samt stayups som favorit plagg att se och känna. Och jag är rätt övertygad om det finns väldigt många som hoppas att den lilla men så otroligt dyrkade skaran av kvinnor som vet vilken "makt" som att dra på sig ett par nylonstrumpor innebär fortsätter att bjuda oss på det.

/ mvh Sam

Svar på tråden Vem går i strumpbyxor idag?