Inlägg från: Anonym (Q utan strumpbyxor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Q utan strumpbyxor)

Vem går i strumpbyxor idag?

Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2017-01-02 09:55:04 följande:

Verkar inte vara många som har strumpbyxor mer än jag nu i kylan...

Har ett par tjockare gråa under idag. Hittade dem för 99kr på HM häromdagen.

Vad ska du ha på dig om det blir 10-15 grader minus? Eftersom du haft strumpbyxor under när det varit plusgrader? Om du nu inte bor i norra Sverige förståss, för då har det väl varit minusgrader ett tag.
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2017-01-02 11:36:52 följande:

Jag har olika tjocka strumpbyxor. Jag är rätt frusen av mej och har alltid strumpbyxor under när det är kallare än 4-5+. Nu har det väl i och för sej varit runt noll eller flera minusgrader som idag här på västkusten senaste veckan.

När det närmar sig -10 då kanske jag tar på mig långkallingar eller något liknande under om jag ska vara ute. Men inte annars :). Eller jo... när vi är på speedway och det är slutet på säsongen. Då behövs något under jeansen för att hålla värmen på kvällen.
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2017-01-03 09:53:21 följande:

varför inte ett par tjocka strumpbyxor i stället? Mer praktiskt tycker både jag och min tant.

Jag gillar inte strumpbyxor. Tycker de är väldigt obekväma och dessutom ett väldigt konstigt plagg. Många är sydda så det finns inget fram eller bak... Iallafall nylonstrumpbyxor. Och en kvinna har väl former oftast? I mitt fall en bak som kräver mer utrymme än fram så det blir bara konstigt. Jag förstår heller inte varför de ska sys med två sömmar fram o bak? På småbarn kan jag förstå om det är för att blöjan ska få plats, men på vuxna? Ribbstickade tycker jag sticks och kliar så de går helt bort för mig. Jag är enormt känslig i huden. Klipper bort alla lappar i kläder osv :)

Så nej.. jag avstår strumpbyxor. De få ggr jag fryser blir det långkallingar. Men det är inte ofta.
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2017-01-03 10:19:33 följande:

Det sk kliande ribbstickade sk kalasbyxorn minns jag också kliade som pojk (då man var tvungen att ha dom).

Numera är dom precis lika sköna som vanliga långkalsonger. Och dom har fram och baksida för att passa formen på män och kvinnor.

Ok, det är ju bra :)

Men jag avstår ändå ;)
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2017-01-03 11:31:45 följande:

Du skulle prova! Så varma och sköna!

Inte alls så som jag minns detta hatade plagg som alla killar använde upp till 10-11års ålder när jag var ung.

Jag är inte frusen av mig.
    Anonym (bellinda) skrev 2017-01-03 20:14:34 följande:

Präktigt mellanbeigea Norlyn i 20 denier under jeansen idag. Som en hyllning till alla lärarinnor, bibliotekarier, receptionister, bankkassörskor och vad de nu har varit, de som trissat och eggat mig under de senaste 40 åren.

Alldeles matta och sträva nylonstrumpbyxor. Skönt kittlande men också bedrövligt kasiga. Tror jag dragit upp dem fem gånger under dagen.

Ännu en orsak till att jag inte gillar dylika plagg. De sitter aldrig bra och halkar ner ideligen :D
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2017-01-04 09:31:50 följande:

Kalasbyxor hasar inte ner, numera!

Inte på dina ben kanske. Men på mig halkar alla strumpbyxor ner... Nu för tiden.

Dessutom är de inte gjorda för en kvinna med former. Man ska helst ha stork-ben och en planka till röv. Jag är raka motsatsen!

Testade ett par igår för jag kände mig frusen o var tvungen att gå ut. Jag höll på att få nippran! Varför tog jag inte mina vanliga sköna leggings under istället? :/ Eller inget alls... Det hade varit skönast.
    Linnea1994 skrev 2017-01-04 11:39:25 följande:

Det är väl ingen skillnad på Leggins och kalasbyxor förutom foten som saknas...

Jo, skillnaden är stor. I ett par leggings finns det plats för former. Kolla bilderna..

Sen kanske det finns somliga strumpbyxor som är formade också, det vet inte jag. Men inte i min storlek iallafall.

Linnea1994 skrev 2017-01-05 09:45:26 följande:

Jag vet inte om du har väldigt feta lår, men mina sk kalasbyxor är elastisk vilket så mina kvinnliga former passar utmärkt. Det du visar som leggins ser inte alls ut som det leggins jag har haft då det mer ser ut som ett par strumpbyxor utan fot.

Du behöver ju inte vara taskig bara för att strumpbyxor inte passar på mig och mina "feta" lår.

Och nej dina leggings kanske inte ser ut som på bilden, men det gör mina. Och mina "feta" lår, för att inte tala om mitt "feta" arsel, behöver mer figursydda plagg! Ett par strumpbyxor som passar mig bra på nedre delen av benen sitter tight så in i den över låren. Och passar de över låren så sitter de löst och blir korviga runt vaderna.

Och vad gäller "kvinnliga former" så kan de se enormt olika ut! Dina passar tydligen för strumpbyxor, men det gör inte mina "kvinnliga former".
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2017-01-05 10:24:23 följande:

Det finns väl större storlekar på kalasbyxor i alla fall vad jag har sett?

Gillade du förresten dom jag hade i går?? Fin bild tycker jag själv!

Ja det finns större, men det är som jag skrev tidigare, att då sitter de löst runt vader o fötter. Men det är inget problem ju... jag vill inte använda såna ändå.

Idag har vi -11 och blåsigt, och jag har inte ens leggings eller långkalsonger på mig, för jag tycker det känns tjockt och obekvämt.

Jag läser här bara för att det är ett intressant fenomen, speciellt att så många män själva använder strumpbyxor.

Bilden var säkert fin för den som gillar att se en man i strumpbyxor. För mig var det mest bara en bild. :)
Svar på tråden Vem går i strumpbyxor idag?