Inlägg från: Linnea1994 |Visa alla inlägg
  • Linnea1994

Vem går i strumpbyxor idag?

Anonym (Blä) skrev 2016-11-28 08:30:27 följande:
    Svarta nylonstrumpor? Det är inte ofta man ser någon ha det.. inte unga tjejer eller kvinnor iaf. Jag är 35 och ingen jag känner eller sett i min närhet har svarta nylonstrumpor. Möjligen såna tjocka svart heltäckande tajts isf. Svarta strumpyxor har jag bara haft på begravningar. :)
    Det beror väl på hur man umgås eller jobbar. Jag jobbar I typ kontorsmiljö och är använder det flesta svarta nylonstrumpbyxor under kjol.

Kanske inte klika vanligt I enklare arbetsmiljöer...
  • Linnea1994

Ni som tjatar om skor I stället för strumpbyxor kanske ska starta en egen tråd om det I stället för att ta det här.....

• Linnea1994
    Anci skrev 2016-12-02 02:36:23 följande:

Strumpbyxor?

Nytt plagg för dej?

Har ett par svarta tjocka idag.
  • Linnea1994
    Anonym (Blä) skrev 2016-12-12 13:19:41 följande:
    Jag förstår det men det ändrar ju inte på faktumet. :D
    Vad skulle vara fördelen med tajts? Där jag jobbar har nog alla strumpbyxor när dom har kjol, har inte sett något annat.
  • Linnea1994
    Anonym (Missen) skrev 2016-12-19 13:44:32 följande:
    Tack för erbjudandet, men det är bra ändå :)
    Jag kan säga att den är ganska läcker om du vill ha den. PM:a I så fall.
  • Linnea1994

Jag har ett par röda ribbstickade strumpbyxor under en rätt kort svart kjol idag.
    Gillar färg vilket övriga Sverige inte verkar göra. Verkar som alla tjejer bara använder svarta eller gråa strumpbyxor nu på vintern.

• Linnea1994
    Anonym (Q utan strumpbyxor) skrev 2017-01-04 10:39:14 följande:
    Inte på dina ben kanske. Men på mig halkar alla strumpbyxor ner... Nu för tiden.

Dessutom är de inte gjorda för en kvinna med former. Man ska helst ha stork-ben och en planka till röv. Jag är raka motsatsen!

Testade ett par igår för jag kände mig frusen o var tvungen att gå ut. Jag höll på att få nippran! Varför tog jag inte mina vanliga sköna leggings under istället? :/ Eller inget alls... Det hade varit skönast.
    Det är väl ingen skillnad på Leggins och kalasbyxor förutom foten som saknas...
  • Linnea1994
    Anonym (Man i kalasbyxor) skrev 2017-01-04 09:30:52 följande:
    Dom här har jag på mej idag när jag jobbar hemma! Jättesköna och varma!
    Söt "bula"....
  • Linnea1994
    Anonym (Q utan strumpbyxor) skrev 2017-01-04 13:57:39 följande:
    Jo, skillnaden är stor. I ett par leggings finns det plats för former. Kolla bilderna..

Sen kanske det finns somliga strumpbyxor som är formade också, det vet inte jag. Men inte i min storlek iallafall.
    Jag vet inte om du har väldigt feta lår, men mina sk kalasbyxor är elastisk vilket så mina kvinnliga former passar utmärkt. Det du visar som leggins ser inte alls ut som det leggins jag har haft då det mer ser ut som ett par strumpbyxor utan fot.
  • Linnea1994
    Anonym (Q utan strumpbyxor) skrev 2017-01-05 11:43:52 följande:
    Samma med min gubbe. Han blir tänd av att jag har på mig nylon (har det för hans skull emellanåt :) ), men han skulle aldrig själv vilja ha det på sig. Men hans intresse är betydligt svagare än för den som har en fetisch för nylonstrumpbyxor.
    Har du inte alltid på dej nylon när du har kjol (förutom sommar)?
    Eller går du i leggins under då med?
  • Linnea1994
    Anonym (bellinda) skrev 2017-01-06 11:07:28 följande:

HM halvblanka i färgen London idag. 20 denier såklart, riktigt sköna under jeansen
    trots en cykeltur i svinkyla på morgonen. De kommer ur en tvåpack för 50:-.
    Bred midjeresår och förstärkt byxdel. Nästan osynlig tåförstärkning.
    Riktigt bra med tanke på priset. Utseendemässigt blir det som barbent, om 
    det nu är nån som överväger att uppenbara sig i tunna nylonstrumpbyxor i det här vädret,

( Det var inte mycket varmare igår i Stockholm och då såg jag faktiskt en flicka i kjol, tunna strumpbyxor och stövlar. Det kluriga var att hon hade marinblå tunnstrumpor. Den färgen blir nästan aldrig snygg på några ben någonstans.)

Tycker du färgen London är så sexig då?
    Tycker mest det är gamla tanter som har den...
Svar på tråden Vem går i strumpbyxor idag?