Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?
Och en fråga till: tog ni en premiumdonator?
Och en fråga till: tog ni en premiumdonator?
Hej tjejer!
God fortsättning!
Hur går det för er? Vickan, hur är det med dig? Hur gick det med testet? Hoppas att allt är som det ska!
Sesan, tack för ditt stöd!
Imorgon ska jag till AVA, har bokat tid hos dr. Olga, det blir spännande...
I St.Petersburg är det mycket grått och trist just nu, hoppas att snön kommer någon gång, jag ska vara här 10 dagar till...
Hej allihopa!
God fortsättning! Må det Nya Året vara fyllt med massor av positiva överraskningar och glädje!
Nu har jag varit på AVA och har fått mina första intryck om detta ställe. Vi har inte kommit överens om när min första äggdonation ska vara men kommer att prata om detta senare i januari. Doktorn verkade vara kunnig.
Det som kändes mindre positivt är att jag kommer att behöva göra hysteroskopi och detta måste ske i St.Petersburg eftersom doktor hävdar att det är mycket lättare för dem att tolka resultat från deras eget labb än från labbet i Sverige. Om jag har förstått rätt, så gör AVA en mer utförlig analys av vävnadsprov etc. och detta vill de ha innan de sätter igång med behandlingen.
Nu undrar jag när jag ska ha tid att åka till St.Petersburg igen för att göra hysteroskopi (kommer att ta tre dagar) eftersom jag jobbar och det är mycket svårt för mig att ta ledigt från jobbet. Just nu är det röda dagar i Ryssland i streck vilket innebär att jag inte kan göra något just nu och på fredag åker jag tillbaka till Stockholm. Jag får se hur jag gör i framtiden med detta.
Vickan, sköt om dig! Försök att vila och tänka positivt! Stor kram till dig och till alla andra!
tarusa - för mig kostade hysteroskopin ca 7000 kr. Det berodde tydligen lite på hur mkt de behövde göra. Inte det roligaste jag gjort - men det fungerade.
Tack så mycket för er respons! Igår fick jag mejlet från koordinator att hysteroskopin kostar 800 Euro och kan gå upp till 1000 EUR beroende på vad som behöver göras (precis som trixan sade). Nu är doktorn på semester till 21 januari och hennes förslag är att vi ska diskutera allt detta när hon är tillbaka. Jag tycker att det är bra eftersom då har både min man och jag lite tid på oss att fundera hur vi gör nu framöver. Jag är tillbaka i Stockholm sedan igår och på måndag börjar jag jobba igen. Jag vet att tiden till 21.01 kommer att gå mycket snabbt. Kram på alla!
Taras - Du nämnde tidigare i tråden att du läst negativa kommentarer om NGC på ryska sidor. Har du lust att berätta lite vad som sagts? Om du kommer ihåg... Jag har nämligen embryon hos dem och är väldigt nyfiken på vad jag kan förvänta mig.
Stort tack för hjälpen!
Taras - Du nämnde tidigare i tråden att du läst negativa kommentarer om NGC på ryska sidor. Har du lust att berätta lite vad som sagts? Om du kommer ihåg... Jag har nämligen embryon hos dem och är väldigt nyfiken på vad jag kan förvänta mig.
Stort tack för hjälpen!
Grattis Sesan! Vad roligt! Och Veckan, vad snabbt tiden går! Snart är du också mamma! Jag är mycket glad att det går så bra för er alla! Själv har inte hört av mig på länge eftersom jag behövde ta hand min familj hemma i Ryssland, har varit där i ett par månader av familjära skäl. Nu är jag tillbaka och siktar mot fortsättningen. Jag och min man har ändrat oss angående klinikerna och funderar på att göra ÄD i Spanien just nu. Håll tummarna för oss! Stor kram till er alla
Tack tjejer, vi njuter varje sekund. Detta är mer underbart än jag någonsin kunnat föreställa mig och kärleken till henne är så stor! Håller tummarna för er att allt går bra frammöver och att ni snart också får uppleva det här!