• tarusa

Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?

Och en fråga till: tog ni en premiumdonator?

• tarusa
    vickan12 skrev 2016-12-22 20:13:13 följande:
    Tack Tarusa! :) Vågar lite försiktigt vara glad .. Testdagen är ju den 26/12.
    Ja man får välja själv om man vill ha 1 eller 2 embryo insatt, självklart kan doktorn råda 1 eller 2 beroende på jur länge det odlats och kvalitet osv ..
    Doktorn berättade oxå om risker eller chanserna med 2, men sen är det upp till en själv hur man vill göra.
    Nej det kostar inget extra för att man väljer 2 st. Äggen som plockas från donatorn blir ju dina. Så 2 satter in och 10 blastocyster till frysen.
    Ja vi valde premiumdonator, fick mer info, bilder på donatorn upp till 12 års ålder, donatorn har egna barn och dessutom donerat tidigare som resulterat i levande födsel. Lycka till med allt nu Tarusa och ha det så bra i Sankt Petersburg Kram
    Tack så mycket för information!
    Jag vet att man inte har mycket tålamod när man väntar på testdagen. Försök att tänka positivt och inte testa varje dag. 26/12 är ju snart! Håller tummarna!!!
  • tarusa

Hej tjejer!
    God fortsättning!
    Hur går det för er? Vickan, hur är det med dig? Hur gick det med testet? Hoppas att allt är som det ska! 
    Sesan, tack för ditt stöd!
    Imorgon ska jag till AVA, har bokat tid hos dr. Olga, det blir spännande...
    I St.Petersburg är det mycket grått och trist just nu, hoppas att snön kommer någon gång, jag ska vara här 10 dagar till...

• tarusa

Hej allihopa!
    God fortsättning! Må det Nya Året vara fyllt med massor av positiva överraskningar och glädje! 
    Nu har jag varit på AVA och har fått mina första intryck om detta ställe. Vi har inte kommit överens om när min första äggdonation ska vara men kommer att prata om detta senare i januari. Doktorn verkade vara kunnig.
    Det som kändes mindre positivt är att jag kommer att behöva göra hysteroskopi och detta måste ske i St.Petersburg eftersom doktor hävdar att det är mycket lättare för dem att tolka resultat från deras eget labb än från labbet i Sverige. Om jag har förstått rätt, så gör AVA en mer utförlig analys av vävnadsprov etc. och detta vill de ha innan de sätter igång med behandlingen. 
    Nu undrar jag när jag ska ha tid att åka till St.Petersburg igen för att göra hysteroskopi (kommer att ta tre dagar) eftersom jag jobbar och det är mycket svårt för mig att ta ledigt från jobbet. Just nu är det röda dagar i Ryssland i streck vilket innebär att jag inte kan göra något just nu och på fredag åker jag tillbaka till Stockholm. Jag får se hur jag gör i framtiden med detta.

Vickan, sköt om dig! Försök att vila och tänka positivt! Stor kram till dig och till alla andra!

• tarusa
    Sthlmsthlm skrev 2017-01-04 14:40:50 följande:
    Jag var väldigt inne på Ryssland, men valde Riga av praktiska skäl. Har också svårt att ta ledigt, reser i jobbet etc (har klämt in ultraljud i andra städer på resa... haha). Det blev Riga av det enkla skälet att det går många flyg, man kan resa över dagen, kort resa från stockholm. 
    Ja, jag har verkligen djupa funderingar nu hur jag ska få det hela ihop. Ska prata med min man så snart jag är tillbaka i Stockholm. Vi har inte så många röda dagar i Sverige som ryssarna har, just nu kollade jag och konstaterade att första röda dagar jag kan räkna med är 14 april och det känns väl för lång tid...
  • tarusa
    vickan12 skrev 2017-01-04 17:37:42 följande:
    Tarusa! har tänkt på dig och hur det går för dig. Hoppas allt ordnar sig och att vad ni än beslutar er för att göra blir det bästa för dig/ er.
    Just nu kanske dom 3 dagrna känns som många dagar, hoppas det löser sig med ledighet för dig
    så att du kan göra hysteroskopin,
    så att du kan komma igång med behandling/ äggdonation.
    stort lycka till med allt Kram
    Tack, Vickan, för din uppmuntran! Så snällt av dig! Och jag håller också tummarna för dig hela tiden! Försök att inte oroa dig för mycket för småblödningar, jag läste i flera inlägg att detta är mycket vanligt när man gör äggdonation.
    Nu har jag även mejlat min koordinator och frågat henne om priser för hysteroskopi etc. Vi får se vad hon svarar. Jag hittade även en mycket intressant blogg i internet om en tjej som gjorde äggdonation i AVA, verkligen värd att läsa om hennes kamp och resa mot barn. Här kommer länken: pavagmottre.blogspot.ru/search&updated-max=2017-01-01T00:00:00-08:00&max-results=50
  • tarusa
    trixan skrev 2017-01-05 09:40:08 följande:

tarusa - för mig kostade hysteroskopin ca 7000 kr. Det berodde tydligen lite på hur mkt de behövde göra. Inte det roligaste jag gjort - men det fungerade. 

Hej Trixan! Gjorde du hysteroskopin i St.Peterburg? Hur mycket tid måste gå mellan hysteroskopin och insättningen av embryo? Jag antar att det inte kan ske direkt?...Vad var det speciellt som hade varit jobbigt med operationen? Och hur många dagar behövde du stanna? Jag väntar fortfarande på svar från koordinator....
  • tarusa

Tack så mycket för er respons! Igår fick jag mejlet från koordinator att hysteroskopin kostar 800 Euro och kan gå upp till 1000 EUR beroende på vad som behöver göras (precis som trixan sade). Nu är doktorn på semester till 21 januari och hennes förslag är att vi ska diskutera allt detta när hon är tillbaka. Jag tycker att det är bra eftersom då har både min man och jag lite tid på oss att fundera hur vi gör nu framöver. Jag är tillbaka i Stockholm sedan igår och på måndag börjar jag jobba igen. Jag vet att tiden till 21.01 kommer att gå mycket snabbt. Kram på alla!

• tarusa
    vickan12 skrev 2017-01-12 18:26:00 följande:
    tack tack känns helt underbart och overkligt!!

ja dagarna til UL är jobbiga och långsamma, bara en evig väntan på allt.
    Kram
    Grattis, Vickan! Sååå glad för dig!!! Njut av graviditeten! Kram
  • tarusa
    hallojsa skrev 2017-01-17 21:49:52 följande:

Taras - Du nämnde tidigare i tråden att du läst negativa kommentarer om NGC på ryska sidor. Har du lust att berätta lite vad som sagts? Om du kommer ihåg... Jag har nämligen embryon hos dem och är väldigt nyfiken på vad jag kan förvänta mig.

Stort tack för hjälpen!

Hej!
    De flesta ryssar menade att de är oerhört dyra och att deras mål är att pumpa ut så mycket pengar som möjligt ur kunderna. Det var några som påstod att de fick onödiga behandlingar ordinerad från läkare för att kliniken ska tjäna mycket pengar. Men jag vet inte om detta är sant. Det kan också handla om missnöjda kunder. Som sagt, kliniken är ny och därför finns inte så mycket information om den än. 
  • tarusa
    hallojsa skrev 2017-01-17 21:49:52 följande:

Taras - Du nämnde tidigare i tråden att du läst negativa kommentarer om NGC på ryska sidor. Har du lust att berätta lite vad som sagts? Om du kommer ihåg... Jag har nämligen embryon hos dem och är väldigt nyfiken på vad jag kan förvänta mig.

Stort tack för hjälpen!

Här är några ryska sidor om NGC som du kan översätta genom att köra googletranslate:
    spb.napopravku.ru/clinics/next-generation-clinic-klinika-reproduktsii-i-genetiki/

www.babyblog.ru/community/post/sterility/3079467

www.babyblog.ru/community/post/sterility/3105167
  • tarusa

Grattis Sesan! Vad roligt! Och Veckan, vad snabbt tiden går! Snart är du också mamma! Jag är mycket glad att det går så bra för er alla! Själv har inte hört av mig på länge eftersom jag behövde ta hand min familj hemma i Ryssland, har varit där i ett par månader av familjära skäl. Nu är jag tillbaka och siktar mot fortsättningen. Jag och min man har ändrat oss angående klinikerna och funderar på att göra ÄD i Spanien just nu. Håll tummarna för oss! Stor kram till er alla

• tarusa
    Sessan2016 skrev 2017-06-10 22:09:33 följande:

Tack tjejer, vi njuter varje sekund. Detta är mer underbart än jag någonsin kunnat föreställa mig och kärleken till henne är så stor! Håller tummarna för er att allt går bra frammöver och att ni snart också får uppleva det här!

Tack, Sessan! Det måste kännas sååå underbart, det du beskriver, vad glad jag blir att läsa sådana positiva inlägg!  Njut av denna tid!
Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?