• PeeWee44

Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?

Zwillinge86 skrev 2018-08-28 16:20:37 följande:

Ni som gör ÄD i Ryssland, hur mycket östrogen ordineras ni inför FET?

Jag har 100mcg estrodat, 3x2mg progynon och två crinone/dag och 25mg progesteronsprutor.
  • PeeWee44
    Frallan77 skrev 2018-09-19 20:10:34 följande:

@Vickan12 - håller på att undersöka ÄD på Ava clinic i Ryssland. En fråga - bad du om att sätta in 2 embryon eller sätter de alltid in mer än ett (för att se om något fäster)?

Vi gjorde embryodonation och fick välja ett eller två embryon. Vi har varit först i Riga och gjort äd, 12 ägg som blev 8 blasto, blev gravid första gången men missfall i vecka 6. Dom andra tre gångerna hände inget. Vi åkte till Aten inför sista försöket för att kolla mitt immunförsvar. Sen gjorde vi två äd hos dr d där vi inte heller lyckas trots stark medicinering för immunförsvaret.

Nu valde vi St Petersburg och dom är det proffsigaste vi varit hos! Önskar att vi hittat dom tidigare. Vi har gjort ett försök men inte lyckas, men dom har planer för hur vi ska lyckas. :) för oss känns dom väldigt seriösa jämfört med vår tidigare kliniker.

Lycka till.

Kram
  • PeeWee44
    Fröken lillasyster skrev 2018-09-23 11:43:56 följande:

Lite nyfiken på vilka avvikelser du har i immunförsvaret? Fick du någon extra medicinering mot immunförsvaret även i St Petersburg? Vet du deras inställning till det?

Jag hade avvikande på cd 5 och 19, så mitt immunförsvar är inte så dåligt.

Ava Peter tog jag två IL innan insättning och ett vid insättning, dom ville att jag skulle ta 5mg kortison men jag valde att ta 10mg, sen tog jag clexan och trombyl. Valde att inte koppla in dr d och tog inte neupogen heller. Jag tror att mina problem sitter i livmodern och att jag har rätt låga progesteronvärden.
  • PeeWee44
    Fröken lillasyster skrev 2018-10-11 16:24:59 följande:

Var har du gjort din immunutredning?

Jag har varit i Aten hos dr Dimitri och gjort utredningen.

AVA Peter är så proffsiga vad gäller allt om jag jämför med IVF Riga och Dr d så är dom sjukt proffsiga, hämtar och lämnar vid flygplatsen, hämtar och lämnar vid sjukhuset om du behöver göra hysto. Skypesamtal med läkare, sjuksköterska och psykolog när det behövs. Men man får inte glömma bort att alla kliniker är ute efter att tjäna pengar.
  • PeeWee44
    lill111 skrev 2018-10-28 14:14:25 följande:

[quote=79071553][quote-nick]Anonym (Elin) skrev 2018-09-20 07:42:58 följande:[/quote-nick]Jag åker till St Petersburg om 10 dagar, ska göra äggdonation på färska ägg. Statistik från Ava har visat att chansen är större med färska ägg än med frysta. Åker dit ensam och ska vara där i 8 dagar, delar gärna erfarenheter med andra i samma sits.[/

Hej Elin! Vi är med på G till st Petersburg för äd! Är det så att färska ägg är bäst att återföra? Vi uppfattade Olga när hon var här i Gbg på seminarium att chansen var lika stor frysta som färska? Förvirrad ...?

Hej Lill,

Alla säger att det ska vara lika bra med färsk och frysta. Enda gången jag blivit gravid är på färska vid vår första äd. Kan man välja så skulle jag sätta in färskt första gången. Dessvärre tror jag ni måste vara där i typ 10 dagar...
  • PeeWee44
    Havet75 skrev 2018-11-13 09:14:40 följande:

Ja, så spännande : ) tycker bara tiden står stilla just nu..

Tog du nedregleringssprutan själv? Många skriver att den är jobbigare än de vanliga ivf-sprutorna. tack snälla för all info. : )

Jag har tagit Procren Depot själv, den tar man som fragmin i magfettet. Ha papper och plåster nära, första gången jag tog började jag blöda lite grann. Lycka till.
  • PeeWee44
    Havet75 skrev 2018-11-30 19:36:09 följande:

Hade idag första skypemötet med en läkare som gick igenom allt o hon förklarade att vi kommer få öva på att ta sprutan som du skrev : ) .. phuu är lite orolig över den sprutan men det kommer säkert gå bra.

Det ska bli härligt att få komma dit, har kollat runt lite om st Petersburg o det verkar finnas mycket att se på. Ja, Vi får ha mycket kläder med oss så vi kan strosa runt om dagarna. Kommer du på lite restauranger o bra sevärdigheter får du gärna rekommendera det. : )

Ha en härlig helg

Hej, kan rekommendera att gå på Hermitaget och kolla. Vi var där i augusti och då var det väldigt varmt. Vi bokade biljetter innan, kolla om det finns någon karta att skriva ut på engelska då det inte fanns när vi var där.

Kan rekommendera en app som heter mapsme som du laddar ner en karta över St Petersburg i sverige sen går den att använda i offline läge med platstjänst på.

Vi åker till St Petersburg den 19/12 för vår andra hysto och tredje gången vi är där.

Har bott på Golden Triangle Boutique Hotel vilket ligger precis vi kliniken.

Lyck till. :)
Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?