• La Conejita

Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?

Hej!

Jag är nu i valet och kvalet om jag ska välja AVA i Riga eller i S:t Petersburg. Riga är så mycket billigare och enklare att ta sig till och man kan åka dit över dagen bara för återföringen och de anger 71 % chans. Det verkar för bra och inte riktigt trovärdigt, många verkar inte lyckas direkt med dem. Väljer jag den ryska kliniken köper jag trepack. Mycket pengar men en del måste ju prova flera gånger innan de lyckas. Det som är bra i St Petersburg är att man får välja donator och de har bilder. Men jag kan inte bestämma mig!

Grattis, förresten, till er gravida och till er som fått barn.

• La Conejita

Använder de ICSI som standard på Ava Peter eller är det något som man kan välja att använda vid behov? Gör min behandling på Ava Riga och där är ICSI standard men jag funderar på att be att de gör vanlig IVF. Vore värdefullt att veta hur Ava Peter gör, om ICSI är ett tillägg hos dem känns det mindre nödvändigt att använda det. Tänker på att jag läst att det ökar risken för missbildningar och missfall, t ex här läste jag det: www.healthcentre.org.uk/fertility-treatment/icsi.html

Svar på tråden Äggdonation i Ryssland, nån som har erfarenhet (2016)?