Jag har nedsatt äggreserv, lågt amh, min man är det inget fel på alls. Vi har gjort 8 ivf:er i Sverige men jag har aldrig blivit gravid så i somras bestämde vi oss för att gå vidare via ava Peter. Vi hade då träffat Dr Olga som äger kliniken i St Petersburg när hon var på besök Sverige via min gynekolog. Därav kändes det som ett tryggt alternativ eftersom vi fick förtroende för henne direkt.
Vi var intresserade av äggdonation då min man inte har något problem. Vi åkte dit i somras och han tog alla prover de behövde och lämnade spermier. Sedan gjorde de ägguttag på vår valda donator medans jag fick äta mediciner för att bygga upp slemhinnan här hemma. De ville att vi skulle stanna kvar i 5 dagar eftersom de inte riktigt va säkra på när ägguttaget skulle ske och sen ville de ju odla till blastocyst, alltså 5 dagar. Ägguttaget gjordes en fre och då befruktades ägget, sen åkte vi ner sön till fre. Jag fick ta alla provet på plats och göra en läkarundersökning på ett sjukhus där, det ingick i priset. Sen var det såklart samtal med läkare och sjuksköterska. Det ingick även samtal med en norsk samtalsterapeut via Skype som va väldigt trevlig.
Vi har köpt ett premium package och fick ut 15 ägg varav 10 kunde frysas så vi har många försök kvar om detta nu inte skulle lyckas.
Beklagar dina missfall, det måste vara det allra jobbigaste.
I mitt fall sa Olga att hon trodde att det skulle lyckad bra men sa även att om det inte går på två försök så rekommenderade hon en noggran utredning med hysteroskopi så det känns tryggt att det finns en plan tycker jag! Hoppas jag fick med alla svar på dina frågor :)