• CBH2

Gonal-f och pcos

Pdl skrev 2016-11-13 21:50:58 följande:

Åh, så är det negativt så kör ni IVF? Ställer ni er i kö nu då eller har ni redan stått?

Jag följs i Skåne, i Malmö. Var går ni? Ska dit imorgon på ultraljud och hoppas så att det har hänt något med äggen imorgon! Vi har bestämt att det blir sista gången innan IVF också faktiskt. Ett stort beslut som det känns, men i och med att våra chanser är så små blev det så.

Ja, är det negativt så kör vi ivf. Tror jag.. Vi pratade lite om det idag. Helst av allt vill man ju bara ta gonal-F och sen lyckas själva, men precis som med vem som helst så kan det ju ta några ggr, och jag känner inte att jag psykiskt klarar av att få negativt svar så många ggr till. Vi kommer isf gå privat här i Stockholm, ingen väntetid :) vilket innebär att om det här är negativt (BIM på fredag/lördag) så kommer jag väl börja spruta för ivf på söndag.

Jag hoppas såklart SÅ SÅ SÅ mycket på det här, men går det inte kommer jag behöva börja med gonal-F igen och då kan jag lika gärna göra det med ivf i sikte :)

Hur många ggr har ni försökt och med vilka metoder?
  • CBH2
    Pdl skrev 2016-11-14 15:44:25 följande:

Det här är bara vår andra omgång eg, men beslutet om IVF grundar sig också i att man blir ju så emotionellt påverkad, nästan inför varje ultraljud.

Det låter ju jättebra. Att kunna göra det parallellt. Då kanske lite av stressen också släpper.

Hur gick det idag? Mina ägg hade växt till 11-12 mm, så ännu inte framme. Däremot hade ca 5 växt ganska snabbt, så finns en risk att vi kommer behöva avbryta...

Jag förstår helt, vi känner likadant. Det här var bara andra gången jag fick ta ovitrelle men eftersom det kan ta så många ggr och man aldrig vet om det ens blivit befruktat så känns det väldigt ovisst. Vi får se hur vi gör, men till helgen måste vi väl bestämma oss - antingen vanlig stimulering eller ivf..

Läkaren passade på att göra ett VUL igår när vi ändå var där och allt såg bra ut och det var de bästa av förhållanden, men det gäller ju att ägget har blivit befruktat OCH fäst..

Jag återkommer när jag vet mer :)

Men om det blivit för många på dig skulle ni ju i princip kunna gå över till en ivf, men det fungerar väl bara om man går privat kanske :/ har du kollat möjligheten?
  • CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-15 18:07:43 följande:

Ja man hoppas ju så mkt inför varje ultraljud. Sedan får man lite av en käftsmäll varje gång när det inte har hänt nånting. Har inte en kommit så långt som ägglossning med hormonbehandlingarna. Har bara haft en under hela denna tid och den fick jag på egen hand och då såg vi det i efterhand så det var ju inte heller så skoj med tanke på att man kanske hade "varit med varandra" lite mer intensivt under dagarna däromkring. Så vi har liksom inte kommit förbi ägglossningsstadiet än...

Sen när man väl får ägglossning så ska man bli gravid också. Känns så långt bort just nu...

Var för övrigt på VUL idag ju och hade såklart inte hänt nånting. Men ska fortsätta på 100 enheter då de inte vågar höja än.

Ååh jag håller verkligen tummarna för er nu CBH2!! Hoppas verkligen du är gravid!! Känner du av något?

Åh jag känner verkligen med dig :( så surt när det inte händer något.
    Men vi ska alltid vara positiva och något bra i det här är att du faktiskt hade en egen ägglossning! :)

Dock - det blir ju, precis som du säger, negativt när man håller på med det här..

Jag känner inte av något särskilt. Det har varit/är en del småhugg och lite värk i livmodern, men det kan ju lika gärna vara inför mens.. Ååh så jobbigt att inte veta! Jag ska ta ett graviditetstest på torsdag morgon, på eftermiddagen ska vi nämligen ha samtal inför ivf med en barnmorska på Sophia :)

Jag håller tummarna inför torsdag!!

När ska du tillbaka på nästa koll?
  • CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-15 22:04:01 följande:

Ja jag vet. Försöker vara positiv. Men ibland är det så tröttsamt att behöva åka dit hela tiden. Ta sprutor hela tiden. Och sen så händer inget. Men som sagt försöker vara positiv och inte tänka så mkt på att det är jobbigt.

Spännande! Hoppas du inte behöver planera inför ivf då :) ska hålla tummarna för dig på torsdag!

Jag ska tillbaka på fredag för VUL igen :)

Jag håller tummarna för dig inför fredag! :)

I ditt första inlägg skrev du ju en hel del generella frågor också som vi inte svarat på.. Jag är 29. Ni?
  • CBH2
    Pdl skrev 2016-11-16 09:36:30 följande:

Då är det bara att vänta och hålla tummarna!

Det kommer lossna för er också.

Hade önskat att man kunde ha en portabel ultraljudsmackapär så att man kunde hålla koll själv. Tror bl a att det blir så mycket eftersom det är läkarbesök varje gång...

Var hos gynekologen nu, nu har en blåsa växt lite mer, 16 mm, och de andra var på 11 mm. Så imorgonkväll blir det ovitrelle. Så skönt att inte behöva avbryta behandlingen!

Åh vad roligt! :) :) då håller vi tummarna!
  • CBH2

Alltså, jag kan knappt tro det.. Skulle ju på långt samtal på Sophiahemmet idag inför ivf-start nästa vecka. Var ju tvungen att ta ett test imorse för säkerhetsskull då..

Jag är så chockad! Och jag kunde verkligen inte vara gladare!!!!! :) :) :) :) :)

• CBH2
    Pdl skrev 2016-11-17 14:39:26 följande:

NU FICK JAG RYSNINGAR!

Grattis!!! Åh vad härligt. Hur känns det? Gud vad roligt för er!!!

Tusen tusen tack! Det känns verkligen helt fantastiskt! :) ska ner och köpa fler test att ta om några dagar igen. Känner ändå av mensvärk, så man är ju lite nojjig, men barnmorskan jag pratade med idag sa att det var helt normalt :)

Helt fantastiskt att det här gick! Så glad :)
  • CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-17 18:01:35 följande:
    Åh vad härligt!!! Stort grattis! Riktigt glad för er skull :D
    Tack snälla snälla du! Det är så fantastiskt :)

Jag håller tummarna så hårt för er skull! När ska du tillbaka till Sophia?
  • CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-17 20:49:34 följande:
    Jag ska dit imorgon bitti :)
    Jag hoppas för dig! Uppdatera oss hur det gått! :)
  • CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-18 09:32:55 följande:

Hej tjejer!

Gick som vanligt. Inget hade hänt idag. Men en ökning till 125 enheter blev det iaf.

:( känns så fel att säga, men det är bara fortsätta vara positiv! Jag som hela tiden trott att det inte skulle gå.. Men det går ju faktiskt!! :)
    Hang in there!
  • CBH2
    Pdl skrev 2016-11-19 10:45:58 följande:

Så starka som kämpar på! Det kommer gå!! Och då kommer pyret vara så efterlängtat. :)

Jag är lite orolig att jag inte har ägglossning trots Ovitrelle i torsdagskväll. Har inte känt någonting! Vilket inte stämmer överens med hur det var sist...Hoppas lite till.

Jag har tagit ovitrelle två ggr, och jag har fått en hel del flytningar båda gångerna, men i övrigt har jag inte känt något. Den läkaren jag träffade sist som sa när jag skulle ta ovitrellen sa också att blåsan liksom inte kan motstå att släppa när den får ovitrelle. Du kan nog vara lugn :)
  • CBH2
    Pdl skrev 2016-11-20 09:00:33 följande:

Vilket lugnande svar, tack!

Har gått på helspänn och nojjat hela dagen.

Hur känns det CBH2? Har du några symtom än? :)

Ja, på natten värker livmodern/magen och jag har svårt att sova. Äter väldigt lite jämfört med innan och blir ändå hur mätt som helst. Sen har jag väääldigt ont i bröstvårtorna! På dagtid kan jag då och då också känna av lite molvärk i livmodern. Men allt är fantastiskt att känna av! Jag hoppas så innerligt att det här går vägen! :)

Du tog ovitrellen i torsdags väl? Jag tog också min på en torsdag. Då borde ju ägglossning ha varit fre/lör för dig :)
    Har ni jobbat på? :)
  • CBH2
    Pdl skrev 2016-11-21 19:50:56 följande:
    Gud så spännande! Måste vara svårt att inte säga det till prick alla :) Hade du symtom redan innan plusset?

Precis, tog i torsdagskväll. Så vi var "aktiva" torsdagkväll, sent fredagkväll och söndagmorgon. Killen var bortrest på lördagen. Så får se! Hur långt gick det innan du tog gravtestet?
    Hehe, jaa man vill så gärna berätta för alla, men vi har sagt att vi ska vänta till typ v 14.

Jag kände inte av något innan plusset. Precis som förra gången jag tog ovitrelle fick jag mycket mensvärk på onsdagen två veckor efter sprutan, likadant på torsdagen och sen kom mensen på fredagen. Exakt likadant var det denna gång - mensvärk som började på onsdagen två veckor efter (har ju tagit båda kurerna ovitrelle på en torsdag). Och sen skulle vi ju på IVF-samtal i torsdags och då kände jag att jag var tvungen att ta ett test, alltså 14 dagar efter ovitrellen :)

Nu håller vi tummarna för er!
  • CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-22 15:04:42 följande:

Hej tjejer!

Dessvärre hade det inte hänt något idag heller så ska tillbaka på fredag igen och kolla. Har det inte hänt något då så verkar det bli ivf... men förhoppningsvis har det hänt något till fredag!...

Vad tråkigt! Jag hoppas för idag då! :)

Annars tycker jag ni gör helt rätt som kör IVF, det hade vi också gjort. Om jag inte hade fått ett plus hade jag varit i full gång med sprutor just nu.

Uppdatera oss när du varit där idag :)
  • CBH2
    Pdl skrev 2016-11-23 19:20:58 följande:
    Okej, så det är svårt att sia om eventuella symtom med andra ord. Verkar skilja sig så mellan alla. Sitter och planerar för massor av roliga saker att resa och göra om jag inte är gravid så att en eventuell dom inte blir så jobbig att ta!
    Ja tyvärr måste jag säga att det är jättesvårt. Innan plusset kändes det exakt på samma sätt som förra gången det inte blev något. Däremot från dagen jag plussade (14 dagar efter ovitrellen) började brösten spänna och jag började få så ont i magen (bröstvårtorna är så hårda och ömma än idag, men magen/livmodern däremot har slutat göra ont, kommer lite molvärk någon gång ibland).
  • CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-25 09:04:32 följande:

Hej tjejer!

Va precis på SH och det hade inte hänt nåt. Dom vågar inte heller höja då dom tror att det blir jättemånga ägg då. Så nästa vecka ska jag till den läkaren som jag träffade först och diskutera hur vi får vidare. Det är tydligen 6-8 mån väntetid just nu på ivf och jag står inte i kö än så det är ju isf ett tag dit. Att gå privat känns inte heller som ett alternativ i detta läge.

Hej tjejer! Jag har varit utomlands och uppkopplingen har varit så dålig.

Vad tråkigt att det inte hänt något :( varför känner du att privat inte är aktuellt i detta läge? Förstår självklart om det är pengarna, men tänkte om det kanske var någon annan anledning?
    När ska du träffa läkaren igen då?
  • CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-11-28 17:33:51 följande:

Jag ska till läkaren på onsdag så vet mer då :) vi är nu inställda på ivf men som sagt är det ganska lång väntan. Men men det får det vara värt :)

När man tar ovitrelle så är väl BIM ca 16 dagar efter man tagit sprutan om jag fattat rätt? Rätta mig gärna om jag har fel. Och du tog väl sprutan för ungefär 1,5 vecka sen va? Så inom en vecka borde din BIM vara :)

Du var ju där idag! Hur gick det? :)

PS. Tänk på att du kan åberopa vårdgarantin som ger dig rätt till vård inom 3 månader. Gäller även för IVF! :) du ringer ett särskilt nr och säger att du åberopar vårdgarantin, very simple. MEN - du måste ju ha gjort alla utredningar och ställt dig i kö, men så fort du gjort det kan du ringa :)
  • CBH2
    Pdl skrev 2016-11-30 17:07:38 följande:

Idag kom mensen ????

Åh nej! :(
    Det gick inte för mig heller första gången jag tog ovitrelle. Även om spermien och ägget möts kan det vara så att kroppen inte riktigt vet vad den ska göra - det var min man som hade läst det någonstans. Ge inte upp! Nästa gång vet kroppen vad den ska göra :)
  • CBH2
    Anonym (Längtarmassor) skrev 2016-12-01 08:36:12 följande:
    Jag skulle dit igår. Men jag vet inte riktigt vad det är för fel på mig men jag tog såklart fel på tiden så vi fick boka om. Blir så extremt trött på mig själv ibland... så nytt möte om två veckor...

Åh vad bra! Då ska jag definitivt kolla upp det! Antar att man inte kan välja klinik själv då utan får plats där det finns helt enkelt? Men det gör väl kanske inget :) tack för tipset!
    Hur har det gått hos läkaren? :)
  • CBH2
    Pdl skrev 2016-12-22 06:49:09 följande:

Härligt att det kommit igång!

Vi har efter många om och men fått iväg remissen till RMC igår. Så nu blir det väntande till IVF, förmodligen ca 3 månaders kötid :) Hur mår du CBH2?

Vad kul att höra att det går framåt för er båda! :) jag har mått väldigt illa, haft ont i huvudet och varit väldigt väldigt trött den här veckan, men det gör verkligen ingenting! Var på inskrivningssamtal i måndags och fick då även göra ett ultraljud (på magen) och se hjärtat slå! :) fick även göra ett VUL på Sophiahemmet i vecka 6 och då fick vi också se hjärtat - jag är bara så himla nojjig att något ska gå snett så jag fick göra ett till nu :)

Går in i vecka 10 idag så jag forsätter hålla tummarna att allt ska gå bra. Ska göra KUB andra veckan i januari, så det är mkt man har att vara orolig för hehe.

Jag håller tummarna för er tjejer - att Gonalen ska ge er små mirakel! Jag önskar er en riktigt god jul. Håll mig uppdaterad! :)
Svar på tråden Gonal-f och pcos