Inlägg från: Zoro |Visa alla inlägg
  • Zoro

Ligga och amma teknik

Jag har just börjar ligga och amma min 2 veckors bebis på nätterna. Jag tycker inte att jag får till det riktigt, bebis näsa sjunker in i bröstet. Försöker på alla sätt att lägga till mig och bebis, Finns det någon som kan komma med tips på hur jag ska göra för att bebis näsa inte ska sjunka in i bröstet.

Jag undrar också om ni somnar medan ni ligger och ammar på natten? När han har ätit klart och somnat försöker jag flytta honom till babynestet men Han vaknar Alltid och blir ledsen, Ibland kan han ligga och småsnutta i timmar och jag är så rädd för att somna, speciellt eftersom näsan sjunker in i bröstet.

• Svar på tråden Ligga och amma teknik
  • Zoro
    mullemamma skrev 2016-09-12 23:03:25 följande:

Jag som har lite större bröst lade en ihoprullad handduk under bröstet för att få det bra :). Kan vara värt att prova. Annars tror jag bebisen ska upp ganska högt med huvudet.

Tack för snabbt svar, det blev bättre med en ihoprullad handduk under bröstet. ??
  • Zoro

Somnar ni när ni nattammar eller håller ni er vakna?

• Zoro

Tack för era svar, nu får vi öva och öva tills vi får till det. Tycker redan att det funkar bättre efter vi provat era tips. :)

Svar på tråden Ligga och amma teknik