Inlägg från: Anonym (Jonna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jonna)

Ofostrig graviditet

Har nyss fått bekräftad ofostrig graviditet i v 5. Inget foster syns på VUL och HCG ligger för lågt.

Var ensam hos gyn och tårarna steg lite i ögonen. Fick frågan "Var det planerat" men inget annat som tydde på medmänsklighet. Kände mig ännu mer ledsen!

Nu kommer alla andra tankar men orkar inte leta med ljus och lykta för att få prata med någon. Jag sade till läkaren "Så det är bara för mig att gå nu då?" Svaret var bara "Ja".

Jag är glad åt att det i alla fall aldrig funnits något foster. Jag kan inte sörja det som inte funnits men jag känner mig lurad och... tom.

Nu är det bara att vänta på missfall... Fick en ny tid om tre veckor.

Vad händer sedan? När fattar kroppen att den inte är gravid? Hur mycket hinnor kommer ut när det bara finns en säck och inget foster?

Hur stor är risken för skapning och när fattar kroppen att det här är fel och stöter bort fostersäcken? Hur länge kommer jag känna mig gravid osv osv...

Någon medmänsklig själ här inne som kan dela med sig av sina erfarenheter ?

Tack!

• Svar på tråden Ofostrig graviditet
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (H) skrev 2016-09-12 15:03:28 följande:

Men detta låter ju lite knas. Inget konstigt att bara se säcken i vecka 5 ju. Men de kan väl sin grej antar jag. Beklagar!

Enligt gyn kan det vara äldre graviditet trots att jag hade mensen förra gången. Skulle haft den igen förra måndagen men den uteblev. Kollar jag befruktningsdatum för graviditeten som jag ser den vet jag att vi hade sex kvällen innan. Digitalt gravtest visar V2-3 men det är väl för att det är avstannat. Antar att sjukhus har mer rätt än magkänsla, utebliven mens och hemmatestet.

Alltså... om jag skriver förvirrat:

Läkare tror vecka 8 typ. Fostersäcken ser stor ut för v4. HCG är för lågt och fostersäcken tom - Det baserar de sina svar på.
  • Anonym (Jonna)

[quote=76963873][quote-nick]Anonym (Thess) skrev 2016-09-12 15:33:24 följande:[/quote-nick]Det är inte alls säkert att Digital måste visa fel. Digital visar hur länge det är sen befruktningen skedde, inte när du senast hade mens.  Så 2-3 visar att ägget befruktades för ca 2-3 veckor sen.

Jag är inte helt med på datumen, när hade du senast mens?

Vilken vecka skulle du vara i idag enligt dina egna beräkningar?[/quot

Tänkte att det digitala testet kanske visar 2-3 v eftersom jag har för låga halter hormon enligt blodprov?

Sista mensen 10/8 och enligt detta alltså i vecka 4 +5.

• Anonym (Jonna)

Läkaren ringde nu och gav besked om sista blodprovet, sade åt mig att glömma det där med missfall och att värdena nu såg helt normala ut!

Vad "stor" fostersäck innebär återstår väl att se.

Med andra ord... Det här gått från "Det här är inte en normal gravisitet" till "Det här är en normal graviditet".

Mycket kan hända efter vägen men jag hoppas på att det sista citatet från läkaren stämmer och att denna får fortgå :)

Tack ni som skrivit!

• Anonym (Jonna)

Dock har jag magsmärtor som enligt vad jag läst kan vara ligamenten... Hoppas det inte är smärtor pga annalkande mf.

• Anonym (Jonna)
    Anonym (Thess) skrev 2016-09-13 10:46:16 följande:

Vad skönt med lugnande besked, i början är spannet på rimliga hcg-värden väldigt stort! Hoppas att du får gå igenom din graviditet utan fler problem!

Tack så mycket!!!
  • Anonym (Jonna)

En liten tanke.

Har fått en ny tid om drygt två veckor och kommer då alltså vara i v8. Jag ska även då ta HCH. Borde det inte räcka med VUL i det läget eftersom HCG'n låg normalt för en vecka sedan?

Svar på tråden Ofostrig graviditet