Inlägg från: Anonym (ABC123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ABC123)

Skulle du kunna göra abort?

Jag har gjort 2 aborter, den första när jag var ung och dum och litade till "säkra perioder" vilket ställde till det för oss, upptäckte det sent fick mens trots att jag var gravid så jag fick göra abort i vecka 14, en hemsk och vidrig upplevelse dock så var beslutet rätt, jag var inte redo, hade inte ekonomi, och killen var ingen jag ville spendera mitt liv med.

Andra åt jag piller men glömde antagligen nån dag och så blev det som det blev men det upptäckte tidigt och aborten gjordes smärtfritt, även här var beslutet rätt.

Så misstag kan ske flera gånger även om jag i efterhand önskar att man kunde göra det ogjort. Men idag sitter jag med min fina man, barn, ett barn på väg, hus, ordnad ekonomi med alla pusselbitar på plats. Jag är av den åsikt att man inte ska skaffa barn bara för att man har blivit gravid, det är så många delar som skall fungera och kännas rätt, däremot så är en stor motståndare till om aborter används som ett preventivmedel, men som sagt misstag och olyckor sker.

• Anonym (ABC123)
    Anonym (Va) skrev 2016-09-17 19:41:29 följande:
    Man kanske vill ha barn senare? Vill inte ha barn förrän vid 35 års ålder, träffade min partner när jag var 18, dubbla skydd fram tills dess enligt dig då? Sannolikt.[/quote]

Mig kvittar det Vad du gör eller hur många aborter du gör. Det är upp till dig att leva med. Att jag ser ner på människor som gör flera aborter och att jag anser dem vara mindre begåvade står jag fast vid.
    Det är väldigt lätt att vara kategorisk och dömande när man inte varit i situationen själv, jag ber dig bara att försöka tänka i ett litet bredare perspektiv.
Svar på tråden Skulle du kunna göra abort?