• Axe

Varför pratar ingen om att ersättning är industriprocessat skräp?

Jag tycker inte man ska ge ersättning som första val bara för man inte orkar eller vill amma. Kan man inte så kan man inte.men det är ovanligt sorts skriver.

Jag fick sluta amma nör dottern var 3.5 månad ungefär för att äta en medicin som man ej fick amma på.

Mådde väldigt dåligt och tänkte en två ich tre gånger innan. Dock började vi med mat tidigt till henne så just ersättning fick hon inte så myclet av.

• Axe
    Fjärrkontrollen skrev 2016-10-08 12:02:50 följande:

Vad ska man ge om man inte vill/kan amma då? Luft?

Vill man inte amma ska man inte ha barn. Kan man inte så kan man inte men nästan alla kan.
  • Axe
    Fjärrkontrollen skrev 2016-10-08 13:17:19 följande:

Så du sätter likhetstecken mellan amning och att vara en bra mamma? Man är alltså en dålig mamma om man inte ammar.

Du tycker t ex då att jag aldrig skulle få ha fötts?

Nej jag sätter inte likhetstecken där. Det finns många dåliga mammor.som ammar. Men är man inte redo för allt som ett barn kräver ska man inte ha barn. Man kan inte välja bort amning för sin egen skull. Helt sjukt ju!
  • Axe
    Sommar15 skrev 2016-10-08 13:51:08 följande:

Saknar man empati och hjärna så kanske man inte heller ska ha barn...

Ja så kan man skriva när argumenten är slut.
  • Axe
    Fjärrkontrollen skrev 2016-10-08 22:20:21 följande:

Om man inte kan ha förståelse för att alla människor är olika så ska man inte ha barn. Du har tydligt diskvalificerat dig.

Seriöst, ni som har Valt Att inte amma, har nu inga vettiga argument utan bara försöker kasta skit? Det märks ju att ni inte är helt bekväma i ert val.

Självklart är det onaturligt för att barn att inte amma. Ibland behövs flaska, bra att det finns. Men att innan man ens har barn bestämma att nä, jag ska nog inte ge den maten som är ämnad för bebisen. Jag ger komjölksbaserad ersättning istället är ju helt galet!

Min BVC både sköterska och läkare säger att det går inte att jämföra ersättning med.bröstmjölk men när mammor vägrar amma finns inget alternativ. De får heller inte gå ut offentligt med att ersättning är sämre för så kan vissa mammor bli kränkta. Läkaren och bvc sköterskan var i samma rum när hon sa detta.
  • Axe
    Sommar15 skrev 2016-10-09 07:07:58 följande:

Hehe, jag har heller aldrig sagt att jag inte ammat. Det gjorde jag med min dotter i fem månader. Som tidigare person sagt - det är du som inte kan se utanför ditt eget huvud och dina fördomar!

Kan ta ett annat exempel - tycker du en ammande mamma med depression är bättre än en glad fungerande mamma som ger flaska? Är ju inget medicinskt per definition men otroligt vanlig anledning till flaskmatning.

Men är man så deprimerad kanske man inte ska ha barn just då? Att växa upp med psykiskt sjuk förälder är inte roligt - jag vet!
  • Axe
    Sommar15 skrev 2016-10-09 07:26:25 följande:

Pratar om de som inte varit det förut men blivit just pga amning.

Fast är man så labil så tycker iaf inte jag och faktiskt många med mig, att man inte ska ha barn just då.

Antingen matat man sitt barn som.man bör eller så väntat man tills man är redo.
  • Axe
    Aleimand skrev 2016-10-09 16:44:17 följande:

Vilken sten har du krupit fram ifrån?

Du vet verkligen ingenting om hur depression, amning, mental stress etc fungerar och hänger ihop.

Du är uppenbarligen inte reflekterad för fem öre. Men reflektion kräver i och för sig intelligens.

Hahaha det är kul när de som inte håller med försöker kränka mig. Jag vet precis vad jag har för i telligens då jag är medlem i mensa. Jag lämnar denna tråden nu för jag tycker ni är omöjliga att argumentera med. Tycker man inte som er är man dum i huvudet tydligen ! Haha ha en trevlig kväll!
  • Axe
    Trooi skrev 2016-10-09 22:16:34 följande:

Du är medveten om att allt inte är svart och vitt? Att man kan amma OCH ge ersättning? Tex helamma ett tag och sedan ge ersättning. Chockerande fakta för dig säkerligen. Eller delamma (googla om du inte vet vad det betyder). Och nej det handlar inte om att man inte är bekväm med sina val. Det handlar om att det är det är riktigt tråkigt med såna trångsynta människor som dig, vare sig det handlar om amning, politik eller whatever.

Hoppas ni kan sluta citera mig nu då jag lämnat tråden. Men men. Jag har inte sagt att man inte ska ge ersättning g. Om du läser mina inlägg så gav jag min dotter ersättning. Det sjuka är de som VÄGER innan barnet är fött att de inte ens tänker FÖRSÖKA amma för de VILL inte. Har alla här svårt med läsförståelsen eller?

Nu svarar jag inte mer och snälla citera inte mer.
  • Axe
    Axe skrev 2016-10-09 22:29:31 följande:

Hoppas ni kan sluta citera mig nu då jag lämnat tråden. Men men. Jag har inte sagt att man inte ska ge ersättning g. Om du läser mina inlägg så gav jag min dotter ersättning. Det sjuka är de som VÄGER innan barnet är fött att de inte ens tänker FÖRSÖKA amma för de VILL inte. Har alla här svårt med läsförståelsen eller?

Nu svarar jag inte mer och snälla citera inte mer.

Väljer*
Svar på tråden Varför pratar ingen om att ersättning är industriprocessat skräp?