• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Hej!!

I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

• Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Kezza
    91erica skrev 2016-10-19 19:02:39 följande:

Det gör jag med. Så fantastiskt häftigt! :) Jag fick testdag den 7/11...

Åh, vad roligt! :)

Hur många av era ägg blev embryon?

Vilket läkemedel tar du nu efter insättningen?
  • Juliii86
    Mabe skrev 2016-10-18 22:59:00 följande:
    Den erfarenhet jag har är att det är omöjligt att säga vad som är vad då medicinerna, graviditet och pms kan ha så snarlika symtom... hoppas att det är graviditetssymtom för då blir det väldigt mycket lättare att "stå ut"!
    Det är sant. Det är nog svårt att veta innan dess vad som är vad men men det är inte många dagar kvar nu. Får hoppas på goda besked!
  • Niaa
    Juliii86 skrev 2016-10-19 20:01:20 följande:

Det är sant. Det är nog svårt att veta innan dess vad som är vad men men det är inte många dagar kvar nu. Får hoppas på goda besked!

Jag tycker att det låter väldigt lovande Juliii86 :)
  • Veronicasnart30
    Juliii86 skrev 2016-10-18 22:49:53 följande:

Jag måste bara fråga, är det normalt att känna av kraftig mensvärk.. kände det igår lite grann och trodde det var på grund av dålig mage.. men idag kände jag igen samma värk fast en liten stud och nu känner jag mer och mer att värken kommer i livmoder. Aldrig känt så här förut, liknar som en kraftig mensvärk. Det verkar som verken kommer mer o mer... känner av det tydligare för varje dag. Hoppas inte det är mensen som är på g. Dagarna innan mens har jag aldrig mensvärk bara bruna flytningar som kan komma en vecka innan eller bara några dagar innan. Håll tummarna för mig att det är en liten som gror!

Sedan upplever jag att det börjar bli svårare och svårare att föra in lutinus i slidan, känns som att det tar stopp. Jag har inte ont av den som det gjorde från början. Det känns mer som att det har svullnat. Har googlat och läst att det är vanligt att det blir så av tabletterna :)

Det som stör mig mest av allt är mina bröst som ömmar fruktansvärt och dom känns som ballonger. Jobbigt att ligga på mage då det svider och gör ont.

Nä fy, nu känns det som att jag klagar en del på mitt inlägg haha, det var absolut inte min mening. Kände bara att jag behövde få ur min irritation.

Jag brukar känna av mensvärk innan mens men denna gång så kändes det också som mensvärk och därför trodde jag det var kört. Så det är jättesvårt att veta om det är mens eller en bebis. 

Jag har också blivit jätte svullen där nere samt sårigt och torrt. Kan knappt gå pga lutinus men man tänker det är värt om allt går bra.

Har du tjuvtestat nått?

• Juliii86
    Niaa skrev 2016-10-19 20:18:51 följande:
    Jag tycker att det låter väldigt lovande Juliii86 :)
    Tycker du det? :) Får se om några dagar vad resultatet visar.
  • Juliii86
    Veronicasnart30 skrev 2016-10-19 21:25:49 följande:

Jag brukar känna av mensvärk innan mens men denna gång så kändes det också som mensvärk och därför trodde jag det var kört. Så det är jättesvårt att veta om det är mens eller en bebis. 

Jag har också blivit jätte svullen där nere samt sårigt och torrt. Kan knappt gå pga lutinus men man tänker det är värt om allt går bra.

Har du tjuvtestat nått?

Ja, det är svårt veta. Jag har som sagt aldrig känt av mensvärk innan mens så detta är nytt för mig :) Får väl se om några dagar.

Ja precis, det är så värt :) Hur länge ska du ta lutinus?

Nop, jag har inte tjuvtestat. Är så imponerad på mig själv att jag har hållit mig så länge. Förut brukade jag testade mig som galning innan BIM. Idag beställde jag hem gravtester på apotea hemsida så det borde väl komma på fredag. Då ska jag försöka intala min man om att ta test på söndag, om jag kan hålla mig till dess. Då blir det en dag innan testdag. Är så nervös, tänk om det blir ett negativ test då vet jag inte vad jag gör... Hatar den känslan att inte veta.
  • 91erica
    Kezza skrev 2016-10-19 19:37:30 följande:

Åh, vad roligt! :)

Hur många av era ägg blev embryon?

Vilket läkemedel tar du nu efter insättningen?

Dom plockade ju 10 och 9 av dom var mogna. 5 blev befruktade. Jag upplever de lite men dom sa att de va normalt. 1 var bättre än dom andra. När vi kom hade de delat sig till 4 celler men innan insättning hade de hunnit dela sig till 6.

Jag tar lutinus.

Ni då? :)
  • Kezza
    91erica skrev 2016-10-19 22:01:33 följande:

Dom plockade ju 10 och 9 av dom var mogna. 5 blev befruktade. Jag upplever de lite men dom sa att de va normalt. 1 var bättre än dom andra. När vi kom hade de delat sig till 4 celler men innan insättning hade de hunnit dela sig till 6.

Jag tar lutinus.

Ni då? :)

Det låter ju toppenbra med 5 embryo :)

Jag tar crinone.
  • 91erica
    Kezza skrev 2016-10-19 22:52:48 följande:

Det låter ju toppenbra med 5 embryo :)

Jag tar crinone.

Ja de kanske är bra. Haha har ingen uppfattning om vad som är bra eller inte. ;)

Hur många av era ägg blev embyon då? :)
  • Kezza
    91erica skrev 2016-10-20 06:44:20 följande:

Ja de kanske är bra. Haha har ingen uppfattning om vad som är bra eller inte. ;)

Hur många av era ägg blev embyon då? :)

Vi har bara det embryot som jag nu ruvar på. Labbet sa att embryot såg fint ut och att de trodde mycket på det så vi hoppas att det utvecklas till en liten sommarbebis :)
Svar på tråden IVF-hösten 2016