• Yonnahanna

IVF-hösten 2016

Självklart får du komma in här!! Välkommen!! :) vart i landet går Du på ivf-klinik? :)

jagkan skrev 2016-09-18 19:06:10 följande:

får man komma in här? Jag har PCOS, och vi har försökt väldigt länge själva men har nu precis börjat försök 1, första sprutan var igår vilket gick bättre än förväntat...

• Yonnahanna

Åh imorgon klockan 8 ska jag på ultraljud å provtagning, för att se hur jag svarat på menopur. Nervöst å spännande samtidigt :)

• Yonnahanna

Blir en andra kontroll här med... Många men för små ägg... Så nu höjd dos till 112,5 menopur å ingen andra spruta än. Kanske inte överhuvudtaget. Kan bli äggmognadssprutan direkt sen sa dom... Så trycka på med lite mer hormoner nu då och hoppas på att de växer på sig tills på fredag då. Fy! Blir så nervös för att det ska krångla å inte bli något denna första gång :/ :(

Men vad spännande med plock redan på torsdag!! Heja!! Håller tummarna!! :D

angiiee skrev 2016-09-20 11:41:46 följande:

Hoppas det gick bra idag :)

Själv var jag på andra kontrollen och som det ser ut så blir det plock på torsdag redan :) nu blev man lite nervös :)

• Yonnahanna

Men vad skönt att höra!! Det där behövde jag & det lugnade mig verkligen!!! :D

Ja det SKA vi bannemej :D

Åh vad spännande på torsdag!! Ser fram emot uppdatering för att få höra hur det gått :D

angiiee skrev 2016-09-20 20:03:28 följande:

Åh hoppas på att dom växer på sig till på fredag :) det gör det säkert jag ska hålla tummarna :)

För på min första kontroll så var det också många små och en jättestor men förmodligen som va kvar från förra månaden sa hon.. Men idag så såg det jättefint ut, jag såg många fler och stora :) så det händer mycket på 3 dagar :)

Så inge mer menopur lr orgalutran idag som det va tänkt utan ovitrelle blir det :) känns som en evighet tills på torsdag hahaha

Vi ska fixa det här på första försöket ! :D

• Yonnahanna

Drygt att du mådde skit :/ illamående??

Jag ska också på koll imorgon igen, efter höjning på menopur.

Sjukligt trött, ont i huvudet, svullen om magen här...

jagkan skrev 2016-09-22 11:50:38 följande:

jag började med orgalutran igår, mådde skit hela kvällen. Hur mår ni andra? Imorgon är det dags för ultraljud så får vi se hur det står till så här långt... gör dem något annat än UL?

• Yonnahanna

Ultraljud här idag... Fick höja menopur ännu mer... Men jag hade 8 ägg som vuxit å såg bra ut nu :)

Ultraljud på måndag igen :)

jagkan skrev 2016-09-22 22:30:46 följande:

ja precis, men idag verkar det bättre. ultraljud imorgon bitti men jag tror nästan att det måste bli höjning här med, förväntade mig definitivt mer kramp än vad jag har, men jag vet inte riktigt, har inte något att jämföra med så jag vet inte vad som känns rätt eller fel. men det fixar sig nog.

• Yonnahanna

Vad spännande!! Då får vi verkligen följas åt :)

Klockan 8 på måndag ska jag dit :)

Kroppen börjar bete sig som vid ägglossning... Sötsugen, lite kort stubin å lite molvärk i magen emellanåt :) känns iallafall lovande :)

jagkan skrev 2016-09-23 21:55:34 följande:

vi lägger rätt lika till tror jag. fick också höja idag och tillbaka för UL på måndag!

• Yonnahanna

Åh vad spännande! Men drygt att ha tid så långt fram på dagen.. Är glad att jag har tid på morgonen, annars hade jag nog flippat ur... :P

Är så nervös för att det inte ska se bra ut.

Preliminärbokade plock å tillbakasättning denna vecka så hoppas verkligen de vuxit!! :)

jagkan skrev 2016-09-24 13:53:40 följande:

oj spännande! här känns ingenting alls. Jag hade lite kramp för ett par dagar sedan, men inte sedan dess, så jag tvivlar verkligen på att något händer där inne... UL på eftermiddagen på måndag, runt 14, så nu får de rackarna skynda på att växa!!!

• Yonnahanna

Jaha men det förstår jag :)

Mina var 7 sist, nu låg dom på 12. Så i em ringer dom om en ny tid för vul samt för att säga vilken dos jag ska ha nu... :/

De sa att det ändå var positivt att de växer sakta, för jag har så pass många ägg nu.

Har kramper emellanåt, precis som innan äl. Sötsugen & fått lite finnar i ansiktet.

Lycka till idag på em!!! :)

jagkan skrev 2016-09-25 20:30:57 följande:

jag kunde fått det tidigare, men jag ville undvika att gå tillbaka till jobbet efteråt. Hur stora var dina sist? och när är plocket inbokat till?

Jag hoppas verkligen dem växt... jag känner fortfarande ingenting alls... hur känner du dig? har du kramp och liknande som innan äl?

• Yonnahanna

Men fy vad jobbigt för dig :( låter sjuktkonstigt att de väljer att avbryta å inte att plocka :/

jagkan skrev 2016-09-26 16:49:03 följande:

ja precis, skrev lite för fort. De hittade bara 2 på 18. Fast i fredags hittade dem 6 stycken.

• Yonnahanna

Åh jag var till kliniken idag. Vips har fler ägg vuxit så pass att det blir plock på måndag! :) fy vad nervös jag är!! Hoppas hoppas allt blir bra!!

• Yonnahanna

Jag tar menopur men har gått upp 5 kg i vätska å ser redan gravid ut... Väldigt vanligt enligt barnmorskan. Lugnt så länge man inte får jobbigt att andas osv tydligen :)

Juliii86 skrev 2016-09-29 21:26:02 följande:

tack själv :) ja tänk om, det hade varit kul :)

vilket protokoll fick du göra?

Har en fråga tjejer angående om gonal-f om det är någon som har tagit eller tar sprutan, har ni blivit svullen i buken? jag känner mig uppblåst och konstig i magen.. någon mer som upplevt det?

• Yonnahanna

Har 4-5 stycken som de såg i bra storlek... Sen en hel bunt mindre... Spännande å nervöst att se hur många vi får ut på måndag :)

Veronicasnart30 skrev 2016-09-29 21:16:27 följande:

Vad spännande! Hur många äggblåsor har du nu ? Håller tummarna att allt går bra!

• Yonnahanna

Åh! Vet precis hur du känner! Jag är helt platt om magen annars å har alltid stuprörsjeans... Nu har jag en liten putmage å vill typ knäppa upp översta knappen hela tiden. Tacka vet jag strumpbyxor, leggings å mjukisar :D

Ja men det är de verkligen värt!! :')

Juliii86 skrev 2016-09-29 22:01:53 följande:

jaha ok då vet jag det  jobbigt bara att mina byxor börjar kännas lite trångt  men men vad gör man inte för en liten bebis.

Svar på tråden IVF-hösten 2016