Juliii86 skrev 2016-09-17 10:37:11 följande:
Oj 10 ägg är jätte bra :) hoppas att det blir många bra ägg som kan frysas ner. Dom också göra ICSI med sambos spermier. Han har lite för lite spermier fast med bra simmare men hon tyckte ändå att det kan vara bra att göra ICSI för vi har försökt så pass länge.
Hahaha, vad roligt att du började sjunga och prata om dina tatueringar :D
Hur gick samtalet med sjukhuset? Hoppas dom gav dig bra nyheter :)
Jag håller mina tummar för er!
Fick nyss samtalet. Av de 10 så var det 5 som kunde befruktas och 4 av dessa har mognat bra! :)
Ska tilläggas att jag hade problem i början med sprutorna, fick inte i mig hela dosen vilket gjorde att det var nära att de skulle bryta hela försöket. Men fick köra på och 4 befruktade känns riktigt bra..
Ska få åka ner imorgon för insättning..! :D Känner mig ändå mycket positiv nu utifrån tanken att det är ju min bättre hälft som stått för våra svårigheter så att säga. Så jag tänker ju nu att bara jag får in ett bra embryo så kommer min livmoder kunna hantera det ;)
De sa att allt under 2miljoner så överväger de ICSI, och min man hade 270000.. så inte undra på att det varit svårt för oss på egen hand. Lite surt då att man kämpat så länge själv innan man sökte hjälp, men samtidigt skönt att de hittade en tydlig orsak, gör iaf mig lugnare nu :)