• Tomkartong

IVF-hösten 2016

Hej!!

Jag har mitt första äggplock imorgon bitti. Är så otroligt nervös!!!

• Tomkartong
    91erica skrev 2016-09-11 22:00:53 följande:

Åh va spännande. Stort lycka till. :)

Har ni kört de långa eller korta protokollet?

Hur har du mått?

Tack!!
    Jag är faktiskt mest nervös över att behöva ta morfin och lugnande.. Känns obehagligt att inte veta hur kroppen reagerar.

Vi har kört det korta.. Såklart lite jobbigt att behöva sticka sig själv men överlag har det gått bra.  De sista gångerna har jag använt bedövningssalva på magen för att slippa så mycket obehag som möjligt.
    Utöver att jag blivit lite öm på magen så har det gått jättebra :)
  • Tomkartong
    91erica skrev 2016-09-12 19:35:25 följande:

Ja jag förstår. Hur har de gått idag? :)

Skönt att höra, vi kör också de korta. Jag har hämtat ut alla sprutor idag. 20 dagar kvar till bm. Har aldrig längtat mer!!!!

Förutom att läkaren som plockade ut äggen var helt fruktansvärd så gick det bra. Det gjorde inte så ont som jag trodde och jag blev väldigt omhändertagen av både sjuksköterskor och min sambo.
    Jag fick så mycket smärtstillande som jag ville ha och efteråt så var jag pigg och kry och skulle kunnat gå och jobba.
    2 ägg fick dom ut och planerad insättning är på torsdag.

Som jag skrev tidigare så köp lite smärtlindrande salva på apoteket ifall du/ni tycker att sprutorna gör ont.  
  • Tomkartong
    91erica skrev 2016-09-13 21:58:28 följande:
    Men nej usch, de är ju så viktigt att känna sig väl omhändertagen..

Tur att du upplevde de andra bättre.

Då håller vi tummarna för att de går bra i labbet nu! Uppdatera gärna om hur de går! :)

Ja tack, de kan man göra. :)

Ja. Imorgon ska dom sätta tillbaka embryot. Jag och min sambo har gått på nålar i rädsla för att dom ska höra av sig och säga att äggen inte utvecklats som dom ska, men än verkar det lugnt. 
  • Tomkartong

Igår sattes ett liiitet embryo tillbaka in i mig. Ingreppet var smärtfritt och gick väldigt snabbt.
    Nu det det den långa väntan innan jag får/kan testa mig.

Jag har dock börjat oroa mig för skador på fostret(om jag skulle bli gravid) Jag har läst att det eventuellt är större risk för kromosomfel och andra skador. Jag vet att jag inte ska oroa mig men det är svårt att tänka bort.

Jag hoppas verkligen att det går på första försöket!!

• Tomkartong

Hur har det gått för alla? Jag har förhoppningsvis ett litet embryo i mig som varit där sedan i torsdags. Kan inte låta bli att tolka kroppens alla signaler trots att jag vet att de sannolikt beror på vaginaltabletterna. Testdag om 9 dagar. 

Svar på tråden IVF-hösten 2016