• Signe88

Hjärntumör, Glioblastom grad 4

Min mamma har nyligen drabbats av en hjärntumör, som visade sig vara den värsta sorten. Glioblastom grad 4. Skriver här med anledning av att det kanske finns fler som är drabbade på ett eller annat sätt. Kanske av egen sjukdom eller nära anhörig tex. Skulle gärna vilja höra era berättelser, hur det har varit för er, hur det har gått. Tacksam för svar

• Svar på tråden Hjärntumör, Glioblastom grad 4
  • Birgitta02

Jag har en vän som drabbades. Hon fick två månader max kvar att leva. De satte in cellgifter för att försöka krympa tumören och ge henne lite mer tid. Ingen ville operera. Detta är en s.k. klistertumör. Det GÅR inte att få bort hela.

Min vän lyckades hitta en kirurg i Sthlm (vi bor i Skåne) som vågade sig på att operera. Han fick bort ganska mycket. Hon fortsatte med cellgiter (tabletter som hon kunde ta hemma). De strålade henne. Hon överlevde i drygt ett år. Carina skrev blogg så alla kan följa henne. Tyvärr hittar jag den inte nu. Men hennes dotter har en blogg om just denna vidriga tumör. Här kan du läsa själv:

mammakarlek.blogg.se/2014/february/mammas-cancer-del-1.html

• Birgitta02

Bloggen är tydligen lite svår att hitta i. Men kontentan blev att Carina avled i juni 2012 efter drygt ett år av  sjukdom. Det finns många bloggar att läsa i vad gäller Glioblastom IV. 
    Så himla ledsen för dig, din familjs och din mammas skull.
    Kram!

• Signe88

Tack för era svar och tips på bloggar! Jag ska gå in och läsa sen ikväll.

• maxinen

Hej.

Min mamma har också det och är inne på sista tiden i livet. Ville bara säga att du inte är ensam, även om det känns extremt ensamt. Vet att ditt inlägg är gammalt, men ville skriva ändå.

Kram

Svar på tråden Hjärntumör, Glioblastom grad 4