• Anonym (Ledsen)

Upprepande missfall

Hej hur många har fått missfall och hur många? Själv har jag nu fått 5st provade trombyl och fått MF ändå. Någon som lyckats med det? Tog blodprover får se vad det visar. Är så jobbigt undrar om några fler varit med om det. Prata ut om era tankar och erfarenheter. Har ni fått veta vad felet vart lr har ni senare fått barn efter upprepande missfall? För mig verkar det inte gå. Vad ska man göra egentligen? Ledsen ????

• Svar på tråden Upprepande missfall
  • Missed abortions

Jag fick 5 missfall i rad med min ex-man och vi gjorde en utredning där de inte hittade något fel på någon av oss. Missfallen skedde alltid i vecka 7-9 och var missed abortions där fostret aldrig stöttes ut av sig själv utan det blev skrapning.

Med min nuvarande man var jag jätterädd för att få missfall igen när vi blev gravida men allt gick bra och nu har vi en liten tjej på 5 månader. Vet inte varför det gick bra den här gången men vissa säger att jag och exet kanske inte var "kompatibla" för att få barn ihop.

• fluu

Jag har fått fyra missfall. Troligen pga min svåra hypotyreos. Har en dotter också och hur hon klarade sig är det ingen som vet.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Oktober23

Jag har fått ett och hoppas att jag aldrig mer får fler.. väntar fortfarande på att få bli gravid med första barnet. .

• Fkvi
    Oktober23 skrev 2016-09-07 21:02:53 följande:

Jag har fått ett och hoppas att jag aldrig mer får fler.. väntar fortfarande på att få bli gravid med första barnet. .

Samma här..
  • Acire85
    fluu skrev 2016-09-07 20:54:03 följande:

Jag har fått fyra missfall. Troligen pga min svåra hypotyreos. Har en dotter också och hur hon klarade sig är det ingen som vet.

Hm ok va tråkigt men roligt att du iaf fick ett med en annan. Har funderat på de där

[quote=76950851][quote-nick]Missed abortions skrev 2016-09-07 20:49:48 följande:[/quote-nick]

Jag fick 5 missfall i rad med min ex-man och vi gjorde en utredning där de inte hittade något fel på någon av oss. Missfallen skedde alltid i vecka 7-9 och var missed abortions där fostret aldrig stöttes ut av sig själv utan det blev skrapning.

Med min nuvarande man var jag jätterädd för att få missfall igen när vi blev gravida men allt gick bra och nu har vi en liten tjej på 5 månader. Vet inte varför det gick bra den här gången men vissa säger att jag och exet kanske inte var "kompatibla" för att få barn ihop.

[/ ok vad tråkigt men roligt att du iaf tillslut fick det. Har funderat på de där oxå om vi matchar men han är ju oxå den jag vill vara med. Så jag vet inte vad jag ska göra får väl helt enkelt vänta å se vad utredningen visar. Modigt av dig hur gjorde du? Bara slut lr?
  • Acire85

Skönt men tråkigt att fler vart med om samma vet att man inte är ensam om det men är frustrerande och otroligt jobbigt. Samtidigt så vill man ju vara med den man älskar mest. Man kan väl inte bara göra slut för de? Har funderat. Men han är mannen i mitt liv. Vet inte vad man ska göra leva med att man helt enkelt inte kan få. Får väl vänta och se vad utredningen säger. Är 30 år och ja 5st i rad är inte ok.

• Acire85

Nej det är inte roligt. Jag har fått flera nu i rad hoppas iaf ni lyckas. För oss går det inte. Får väl leva ned det.

Fkvi skrev 2016-09-07 21:45:01 följande:

Samma här..

• Anonym (Vecka 28)

Minst 4-vården räknarju inte kemiska graviditeter. Övergick till ED-fick 2 MA förra året ändå. Denna gång fick jag Prednisolon 10 mg per dag ( innan bara 5) och Trombyl och det gick äntligen vägen!  Solig

• Anonym (..)

4st här, inga barn än.

Jag har dock något som heter balanserad translokation. Vilket innebär att en liten del av en kromosom har bytt plats med en stor del av en annan kromosom.

Detta i sig innebär att jag måste bli gravid med rätt ägg (ett ägg utan kromosomdefekter) för att inte få missfall.

För mig lutar valet på ivf

• FruA78

Jag har fått tre missfall i vecka 8-10. Försökt i tre år. Senaste graviditeten var via IVF så det var en stor besvikelse att det inte fungerade. Har precis fått svar på missfallsutredningen och de hittar inget fel likaså på fertilitetsutredningen, våra prover ser jättebra ut. Har 5 embryon i frysen och nästa gång ska vi prova med Fragmin. Börjar smått ge upp, vet inte hur länge till vi kommer orka. Är livrädd att bli gravid igen men vill inget hellre.

• Anonym (Ledsen.)

Fick veta idag att jag fått missfall igen eller det är påväg om inte graviditeten har hamnat fel.. ska ta nytt hcg prov om en vecka. mitt tredje det här året.. hoppas på att få göra en utredning nu..

• syntharen

Jag fick en son utan problem. När vi sedan försökte med syskon fick jag missfall, fick göra ivf pga det tog så lång tid mellan missfallen men fick även missfall med ivf, blivit spontant gravid och fick missfall och gjort missfallsutredning (för exakt ett år sedan) som visade inga fel. Sedan i januari blev jag plötsligt spontant gravid igen och nu väntar jag min andra son när som helst. Ibland får man en massa missfall utan att man vet varför och så plötsligt funkar det. Gäller att hålla hoppet uppe, jag vet att det är svårt, vi fick vänta i 5 år på att få ett syskon till vår son. Tyvärr är väl den svenska vården lite dålig på att kolla alla anledningar till missfall, såsom imunförsvaret, autoimunna sjukdommar mm. Det är lite frustrerande.

• Acire85

Tack för alla svar. Känns bättre när man vet att flera vart med om samma. Fruktansvärt jobbigt iaf med 5st på rad. Vad är fragmin? Och vad hjälper det till? Är beredd och testa allt men efter alla mina missfall har tyvärr sambon gett upp hoppet. Men jag försöker kämpa. Hoppas och håller tummarna att de iaf går vägen nån gång. Får se om blodproven jag tog om det visar något kan alltid hoppas så får rätt behandling kram och lycka till alla som kämpar och försöker igen. All lycka Kramis

• Anonym (Vecka 28)

Fragmin är blodförtunnande i injektionsform. Motverkar små blodproppar i moderkakan bl.a. Finns även fler sorter som t.e.x Innohep och Waran om man verkligen haft en riktig blodpropp innan. Trombyl är en mildare form av blodförtunnande i pillerform.

Svar på tråden Upprepande missfall